Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig. En del nordmenn er så patriotiske at de mener det omtrent er umulig for nordmenn å jukse, da moralen vår er så overlegen. Og så blir de rasende hvis noen sier noe annet😄. Trofordermin er heller ikke en leppekrem, den anbefales ikke å brukes mot såre lepper.

Anonymkode: 1d409...c0c

Skal ikke legge meg borti hva patriotiske nordmenn tror og mener, men fant ikke noen advarsel mot bruk på såre lepper. På engelsk står det "Trofodermin cream is indicated for the treatment of abrasions and erosions, ulcerative skin lesions (variceal ulcers, bedsores, traumatic ulcers), nipple fissures, anal fissures, burns, infected wounds, delayed healing, radiodermatitis, states of strophic skin (dryness, cracking, flaking)."

Hva det er på italiensk i et landsbyapotek i Alpene aner jeg ikke, og det kan sikkert oppstå noen misforståelser når man prøver å handle hudkrem på norwenglishitalian.

Anonymkode: 60024...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal ikke legge meg borti hva patriotiske nordmenn tror og mener, men fant ikke noen advarsel mot bruk på såre lepper. På engelsk står det "Trofodermin cream is indicated for the treatment of abrasions and erosions, ulcerative skin lesions (variceal ulcers, bedsores, traumatic ulcers), nipple fissures, anal fissures, burns, infected wounds, delayed healing, radiodermatitis, states of strophic skin (dryness, cracking, flaking)."

Hva det er på italiensk i et landsbyapotek i Alpene aner jeg ikke, og det kan sikkert oppstå noen misforståelser når man prøver å handle hudkrem på norwenglishitalian.

Jeg tviler på at utøvere på det norske skilandslaget får lov til å bruke noe uten å konsultere landslagslegen. Dersom landslagslegen ikke vet hva clostebol er trenger de en ny. Og denne kremen hadde markering som burde være forståelig for alle.

Anonymkode: e6dff...c5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er sikker på at norske idrettsutøvere, særlig i vintersporter er dopa. Nå har hopperene innrømmet at de jukser, så snart må nok skiløperene innrømme det også. Trodde absolutt ikke på den tåredryppende historien til Therese Johaug, hun gråt bare fordi hun ble tatt.

Astma-medisin blir nok brukt som doping. Det er jo nærmest umulig å oppdage. Siden astma-medisin er lovlig om man har astma så trenger man bare ha noen leger på laget som gir diagnosen astma. 

Anonymkode: 5a9db...59c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astma-medisin blir nok brukt som doping. Det er jo nærmest umulig å oppdage. Siden astma-medisin er lovlig om man har astma så trenger man bare ha noen leger på laget som gir diagnosen astma. 

Anonymkode: 5a9db...59c

Jepp, og hele skilandslaget har vel "astma"

Anonymkode: ae7e9...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 10.17):

At samfunnet strekker seg altfor langt for å ivareta individer som ikke har livets rett, og utelukkende er en byrde for samfunnet. Det er kynisk, men denne praksisen kommer til å føre til at vi bruker så mye penger på "oppbevaring" av mennesker som ikke kommer til å bidra noe i samfunnet, og bare koste det millioner i året, at vi ikke har penger til tilstrekkelig ivaretakelse av de neste generasjoner arbeidere.

Så du synes ikke at livet i seg selv har en verdi? At man kun kan leve om man er produktiv?

Anonymkode: 3fabc...afe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cherma skrev (På 7.3.2025 den 10.25):

jeg syntes det er alt for mange som går på nav fordi de mener de ikke kan jobbe når de fint klarer og dra ut og shoppe osv, dette er noe som irriterer meg skikkelig..

Så du mener at folk som går på NAV ikke skal få lov til å shoppe? Tuller du?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er sikker på at norske idrettsutøvere, særlig i vintersporter er dopa. Nå har hopperene innrømmet at de jukser, så snart må nok skiløperene innrømme det også. Trodde absolutt ikke på den tåredryppende historien til Therese Johaug, hun gråt bare fordi hun ble tatt.

Noen er sikre på at Jorda er flat også. Det betyr ikke at den er det. Du kan spekulere og ønske så mye du vil, men det betyr ikke at det er sant. Fallhøyden for å jukse, og særlig dope seg, i særlig norsk langrenn er skyhøy. Det tror jeg ingen tør, selv om det ikke kan avvises.  Ang hoppdressene som ble manipulert så tror jeg ikke hopperne var involvert der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tviler på at utøvere på det norske skilandslaget får lov til å bruke noe uten å konsultere landslagslegen. Dersom landslagslegen ikke vet hva clostebol er trenger de en ny. Og denne kremen hadde markering som burde være forståelig for alle.

Har det kommet frem at landslagslegen ikke visste hva clostebol er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du synes ikke at livet i seg selv har en verdi? At man kun kan leve om man er produktiv?

Livet har ingen iboende verdi. Poenget med livet er reproduksjon.

Det er bare å se til dyrenes rike. Det er slik alle dyr lever. Vi er ikke noe annerledes enn dem, deres liv har ikke mindre verdi enn våre. Vi har bare skapt oss en illusjonen om at det er en opphøyd "mening" med livet, og at de som ikke bidrar til samfunnet - men strengt tatt holder det tilbake - skal holdes flytende. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er bare å se til dyrenes rike. Det er slik alle dyr lever. Vi er ikke noe annerledes enn dem, deres liv har ikke mindre verdi enn våre. Vi har bare skapt oss en illusjonen om at det er en opphøyd "mening" med livet, og at de som ikke bidrar til samfunnet - men strengt tatt holder det tilbake - skal holdes flytende. 

You must be fun at parties. 

Anonymkode: 9722a...fba

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Intet argument fra din side altså. Du innså vel at jeg hadde rett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på tinfoil-hattene! Mennesker er ikke bare dyr, vi er en blanding av aper og "romvesener" 🙈 Vi bygger oss en helt annen verden enn naturen vi lever i, som om vi ikke helt passer inn her. 

Anonymkode: df756...3ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er jo akkurat det som skiller oss fra dyrene.

Mener du seriøst at de som ikke bidrar i samfunnet skal ta drepes?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Intet argument fra din side altså. Du innså vel at jeg hadde rett da.

Ja, det er jo sikkert mer behagelig for deg å mene at du har rett bare fordi noen ikke gidder å argumentere imot deg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er jo akkurat det som skiller oss fra dyrene.

Mener du seriøst at de som ikke bidrar i samfunnet skal ta drepes?

En illusjon om vår egen viktighet endrer ikke vår egen biologi. Livet til et menneske har ingen iboende verdi utover reproduksjon for å sikre artens overlevelse. Biologien din driter i alt annet.

Det er forskjell på å drepe, og å kunstig holde i live.

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, det er jo sikkert mer behagelig for deg å mene at du har rett bare fordi noen ikke gidder å argumentere imot deg. 

Det burde være enkelt å argumentere mot meg dersom jeg tar så veldig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

En illusjon om vår egen viktighet endrer ikke vår egen biologi. Livet til et menneske har ingen iboende verdi utover reproduksjon for å sikre artens overlevelse. Biologien din driter i alt annet.

Uenig. Vi har selverkjennelse, selvinnsikt og opplevelsen av et 'jeg'. Det har så vidt vi vet ikke dyr. Du skal få lov til å mene vi er biologiske roboter og om du gjør det så forstår jeg litt bedre hvorfor du tenker som du gjør. Vi som mener at et menneske har en egenverdi ut over nytten det gjør mener stort sett noe annet.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dersom du feks nekter å gi mat til noen som ikke klarer å skaffe seg det selv så mener jeg du indirekte dreper vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det burde være enkelt å argumentere mot meg dersom jeg tar så veldig feil.

Det er enkelt. Jeg bare vet at det hadde kjedet meg å diskutere det med deg, i og med at utgangspunktet er helt ellevilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Uenig. Vi har selverkjennelse, selvinnsikt og opplevelsen av et 'jeg'. Det har så vidt vi vet ikke dyr. Du skal få lov til å mene vi er biologiske roboter og om du gjør det så forstår jeg litt bedre hvorfor du tenker som du gjør. Vi som mener at et menneske har en egenverdi ut over nytten det gjør mener stort sett noe annet.

Dersom du feks nekter å gi mat til noen som ikke klarer å skaffe seg det selv så mener jeg du indirekte dreper vedkommende. 

Du kan ikke vite om et dyr ikke har noen av disse. Du har ikke snakket med dyrene. 

Hva har vi gjort med egenverdien? Jo, vi har rasert planeten. Vi ødelegger den for alle andre arter. Ergo oppfyller vi vår biologi sin største oppgave, nemlig reproduksjon til gunst for overlevelsen for egen art. Men som vi også ser i dyreriket, så kan den reproduktive suksessen til en art gjøre at artsmangfoldet forsvinner, hvilket til slutt fjerner livsgrunnlaget for en art - hvilket også i ferd med å skje for homo sapiens på denne planeten.

Vil det si at du innrømmer indirekte drap på alle mennesker på denne jord som sulter, og som du ikke har sørget for å skaffe mat til?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er enkelt. Jeg bare vet at det hadde kjedet meg å diskutere det med deg, i og med at utgangspunktet er helt ellevilt.

Du skiller deg mao svært lite fra dyrene - enda mindre enn meg - når du ikke vet at du får mest opplysning ved å diskutere med meningsmotstandere. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

😂 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skiller deg mao svært lite fra dyrene - enda mindre enn meg - når du ikke vet at du får mest opplysning ved å diskutere med meningsmotstandere. 

🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...