LiseTV Skrevet 28. juli 2023 #4201 Del Skrevet 28. juli 2023 At jeg mener Listhaug er en den dårligste politiker på flere 10 år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 29. juli 2023 #4202 Del Skrevet 29. juli 2023 Det er teit at personer med dårlig syn må betale selv for briller eller linser. Det burde gått på frikort, som andre " medisiner" ved medisinske utfordringer. Er tross alt ingen som velger å se dårlig, 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 29. juli 2023 #4203 Del Skrevet 29. juli 2023 Topsi skrev (På 22.7.2023 den 17.45): Nei, ingen bør ha rett til å fraskrive seg ansvaret for sitt barn. Hverken far eller mor, på noe tidspunkt før barnet fyller 18 år Hva om far ønsker å beholde barnet men mor sier nei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 29. juli 2023 #4204 Del Skrevet 29. juli 2023 ThereGoesBob skrev (På 24.7.2023 den 6.22): Ja da har jeg nettopp bøtta nedpå en halv pakke med godt utafor siste forbruksdato Rema 1000 pølser til kun 10 kroner pakken. Som du ser av bildet så var siste forbruksdato 04.juli altså for hele 20 dager siden. De har lagt i kjøleskapet siden de ble kjøpt inn som datovare sikkert 03 juli. Smaken var fortsatt god og ingen tegn til bedervelse...jeg mener produktet er jo vakumpakket akkurat med tanke på at det skal holde seg ferskt lengst mulig. Jeg tipper jeg kunne gått 20 dager til uten at det hadde hatt noe betydning for kvaliteten. Når det er sagt, så er jo nå pølsene ikke lenger vakumpakket så de må spises opp asap. Så ja, lurte bare på hva du tenker akkurat nå om din påstand ang. siste forbruksdato? Lever du fortsatt mr bob? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 29. juli 2023 #4205 Del Skrevet 29. juli 2023 (endret) Lurven skrev (1 time siden): Lever du fortsatt mr bob? Hei du Jeg heter egentlig ikke Bob da.. Jeg har vel egentlig gjort det til en vane å kjøpe matvarer som er nedsatt pga. dato og over lang tid funnet ut at det meste egentlig er helt innafor å spise pluss at jeg sparer en god del penger på dette. Jeg kjøpte nettopp et gulrotbrød fra i går som var nedsatt 50% så kun 20 kroner (20 kroner spart) 1 brett med argentinske villreker, nedsatt 40% til 55,- og hadde meg en god frokost med sitron og majones og litt havsalt til. Sånn driver jeg på hele tiden og småsparer. De skinnfrie pølsene fra Rema 1000 er jo vakumpakket så det har veldig mye å si for at de holder seg i skinnet lenge etter siste forbruksdato. Som jeg sa, de kunne godt lagt i kjøleskapet 20 dager til, poenget akkurat her er at man bør spise det opp ganske så kjapt etter at pakken er åpnet/forseglingen er brutt. De er helt klart i mindretall de matvarene som ikke holder seg lenge etter siste forbruksdag, så er du litt matsmart så vet du hva som funker og ikke funker. Vi nordmenn har det altfor godt og kaster alt for mye spiselig mat. Prøver bare å være litt ydmyk overfor denne sløsingen. Endret 29. juli 2023 av ThereGoesBob 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4206 Del Skrevet 31. juli 2023 Psykiatrien i Norge er på linje med u-land Anonymkode: 3c053...587 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 31. juli 2023 #4207 Del Skrevet 31. juli 2023 Lurven skrev (På 29.7.2023 den 8.53): Lever du fortsatt mr bob? Her er et annet meget godt eksempel på at de dato "retningslinjene" som står på pakkene som oftest ikke er til å stole på. Var igjen 2 pølser i pakken som lå i fryseren. Spiste de opp i går kveld. Varmet de i mikroen i et par minutter. God smak og ikke mye å si på kvaliteten. Selvfølgelig, de er jo ikke ferske lenger, men kanskje spesielt pølser ligger jo beskyttet inni skinnet så de skal jo kunne holde seg bra ganske lenge selv i kjøleskapet. Rask hoderegning sier meg at dette er ca. 16 mnd. etter siste forbruksdag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 31. juli 2023 #4208 Del Skrevet 31. juli 2023 ThereGoesBob skrev (2 timer siden): Her er et annet meget godt eksempel på at de dato "retningslinjene" som står på pakkene som oftest ikke er til å stole på. Var igjen 2 pølser i pakken som lå i fryseren. Spiste de opp i går kveld. Varmet de i mikroen i et par minutter. God smak og ikke mye å si på kvaliteten. Selvfølgelig, de er jo ikke ferske lenger, men kanskje spesielt pølser ligger jo beskyttet inni skinnet så de skal jo kunne holde seg bra ganske lenge selv i kjøleskapet. Rask hoderegning sier meg at dette er ca. 16 mnd. etter siste forbruksdag. Kommer hjem til deg om en uke for å sjekke om du fremdeles lever Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 2. august 2023 #4209 Del Skrevet 2. august 2023 Tråden er ryddet for avsporinger. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4210 Del Skrevet 2. august 2023 Jeg mener at det er på høy tid at vi avvikler monarkiet her til lands. Anonymkode: ee018...7a8 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4211 Del Skrevet 2. august 2023 Med tanke på fremtiden, så synes jeg det burde være restriksjoner på hvor mange barn man kan ha. Hvis vi fortsetter i samme spor, så har vi ingen fremtid. Jorden burde ikke ha flere enn 3milliarder mennesker, vi er snart 8milliarder! Alle de menneskene skal ha mat og klær, og fabrikker spyr ut dritt for å opprettholde nivået. Det flyter av plast og annet skrot. Og så sier noen smartinger av ledere at man skal senke temperaturen. Ja, færre mennesker vil bidra til det. Anonymkode: ae440...a64 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4212 Del Skrevet 2. august 2023 Det er groteskt, ekkelt og perverst å svelge sæd fordi det er små celler som blir til barn. Det blir som at man skulle ha tatt ut eggstokkene og svelget eggceller i en kopp. Sæd skal inn i vagina. Kun for forplantning. Ikke ned i svelget, gjennom tarm, magesekk ,og ut gjennom avføring , før det skylles ut og går ned i kloakksystemet. Det er faktisk værre enn en abort. Anonymkode: c0378...481 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. august 2023 #4213 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Med tanke på fremtiden, så synes jeg det burde være restriksjoner på hvor mange barn man kan ha. Hvis vi fortsetter i samme spor, så har vi ingen fremtid. Jorden burde ikke ha flere enn 3milliarder mennesker, vi er snart 8milliarder! Alle de menneskene skal ha mat og klær, og fabrikker spyr ut dritt for å opprettholde nivået. Det flyter av plast og annet skrot. Og så sier noen smartinger av ledere at man skal senke temperaturen. Ja, færre mennesker vil bidra til det. Anonymkode: ae440...a64 Folk får stadig færre barn i nesten alle land i hele verden. Det er ikke at folk får så mange barn at folketallet stiger, det er at stadig flere lever til de blir gamle. Som jo egentlig er en god ting. Når folk begynner å skjønne at alle ungene de får, sannsynligvis kommer til å overleve, får de etter hvert færre. I Norge/Vesten skjedde dette på slutten av 1800/begynnelsen av 1900-tallet (den demografiske overgangen). I u-land er man der nå. Man får fortsatt mange barn (i forhold til vestlige land), men betydelig færre enn før. På verdensbasis får hver kvinne ca. 2,5 barn. Det samlede folketallet vil derfor gå ned, kanskje allerede før 2100. At folk får mange barn er ikke hverken årsak til klimakrisa eller en hindring for å løse den. Jorda har mer enn nok ressurser til å fø alle som bor her. Problemet er overproduksjon og feilfordeling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4214 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er groteskt, ekkelt og perverst å svelge sæd fordi det er små celler som blir til barn. Det blir som at man skulle ha tatt ut eggstokkene og svelget eggceller i en kopp. Sæd skal inn i vagina. Kun for forplantning. Ikke ned i svelget, gjennom tarm, magesekk ,og ut gjennom avføring , før det skylles ut og går ned i kloakksystemet. Det er faktisk værre enn en abort. Anonymkode: c0378...481 Oi. Men.. hva med prevensjon da? Sædcellene kommer jo ut i do uansett. Vi har sex, så går jeg på do og sæden renner ut der. Samme utfall. Eller? Anonymkode: 40ccc...8b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 2. august 2023 #4215 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er groteskt, ekkelt og perverst å svelge sæd fordi det er små celler som blir til barn. Det blir som at man skulle ha tatt ut eggstokkene og svelget eggceller i en kopp. Sæd skal inn i vagina. Kun for forplantning. Ikke ned i svelget, gjennom tarm, magesekk ,og ut gjennom avføring , før det skylles ut og går ned i kloakksystemet. Det er faktisk værre enn en abort. Anonymkode: c0378...481 Det er faktisk noe av det dummeste jeg har lest 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4216 Del Skrevet 2. august 2023 Topsi skrev (4 minutter siden): Det er faktisk noe av det dummeste jeg har lest Ja er spent på hvor gjennomtenkt dette er. Anonymkode: 40ccc...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4217 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Med tanke på fremtiden, så synes jeg det burde være restriksjoner på hvor mange barn man kan ha. Hvis vi fortsetter i samme spor, så har vi ingen fremtid. Jorden burde ikke ha flere enn 3milliarder mennesker, vi er snart 8milliarder! Alle de menneskene skal ha mat og klær, og fabrikker spyr ut dritt for å opprettholde nivået. Det flyter av plast og annet skrot. Og så sier noen smartinger av ledere at man skal senke temperaturen. Ja, færre mennesker vil bidra til det. Anonymkode: ae440...a64 Du trenger ikke være redd for det. Det blir jo tatt så mange aborter at det er ikke måte på. Anonymkode: 5488e...93d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 2. august 2023 #4218 Del Skrevet 2. august 2023 Ganske upopulært her i Sverige, men jeg kan ikke fordra Håkan Hellströms musikk🙃 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4219 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Oi. Men.. hva med prevensjon da? Sædcellene kommer jo ut i do uansett. Vi har sex, så går jeg på do og sæden renner ut der. Samme utfall. Eller? Anonymkode: 40ccc...8b4 Ikke det samme i det hele tatt. Det er vaginaen som styrer om det skal ut eller inn. Det er naturlig. Men det er ikke som å svelge det og drite det ut. Det er unaturlig. Anonymkode: c0378...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #4220 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke det samme i det hele tatt. Det er vaginaen som styrer om det skal ut eller inn. Det er naturlig. Men det er ikke som å svelge det og drite det ut. Det er unaturlig. Anonymkode: c0378...481 Kondom da? P-piller? Anonymkode: 40ccc...8b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå