AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #4121 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): at folk som Bjørnar Moxnes liksom skal bli "psykisk syke" av å ha stjålet, og deretter løyet så det renner av ham i ettertid, det er ikke noe som alle andre skattebetalerne burde betale noe som helst for. Hva slags andre kriminelle kan ta ut sykemelding,, når de er blitt oppdaget av politiet for deres kriminelle handlinger. Så hvorfor skal kriminelle politikere få dette?? Anonymkode: 7e6c6...680 Ja, men hvorfor sier ikke folk fra? Protester ikke? Bare svelger og svelger… Anonymkode: 8b702...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. juli 2023 #4122 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Såkalte «fettaktivister» irriterer vettet av meg. Har i det siste hørt om overvektige som krever to flyseter. I tillegg mye gnål om at klesbutikkene ikke er inkluderende når de ikke har størrelse 6xl.. da jeg vokste opp, så var det at du ikke fant klær og ikke fikk plass på offentlig transport et tegn på at du måtte gjøre noe drastisk. Nå er det samfunnet som er diskriminerende.. hilsen en tidligere overvektig som har det mye bedre som normalvektig. Jeg tror ikke et sekund på de sykelig overvektige instagrammerne osv. som hevder at de er superhappy i egen kropp. Det er ikke bra å være anorektisk tynn, ei heller overvektig.. De hevder likevel at størrelse ikke har noe med helse å gjøre -_- det blir for dumt. Anonymkode: 7dfd8...03c Helt enig. AnonymBruker skrev (1 time siden): at folk som Bjørnar Moxnes liksom skal bli "psykisk syke" av å ha stjålet, og deretter løyet så det renner av ham i ettertid, det er ikke noe som alle andre skattebetalerne burde betale noe som helst for. Hva slags andre kriminelle kan ta ut sykemelding,, når de er blitt oppdaget av politiet for deres kriminelle handlinger. Så hvorfor skal kriminelle politikere få dette?? Anonymkode: 7e6c6...680 Hvor har du det fra at han er blitt psykisk syk? Han er sykemeldt så vidt jeg har fått med meg. At man har en vanskelig periode og ikke fungerer på jobb/jobben vil ikke ha deg på jobb er ikke det samme som å være psykisk syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4123 Del Skrevet 20. juli 2023 Ingen andre enn politikere får sykemelding av å bryte loven vel? Om de fusker med reiseregninger, bygger ulovlig, stjeler eller har tusket til seg pendlerboliger. De tjener allerede mye, har sykt mye frynsegoder og sitter og bestemmer sin egne lønnsøkning etter den andre. Men nei, snyte på skattepenger og fellesskapet skal de når de blir tatt med buksene nede…. Anonymkode: 2cd9d...b24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 20. juli 2023 #4124 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ingen andre enn politikere får sykemelding av å bryte loven vel? Om de fusker med reiseregninger, bygger ulovlig, stjeler eller har tusket til seg pendlerboliger. De tjener allerede mye, har sykt mye frynsegoder og sitter og bestemmer sin egne lønnsøkning etter den andre. Men nei, snyte på skattepenger og fellesskapet skal de når de blir tatt med buksene nede…. Anonymkode: 2cd9d...b24 Det får de, ikke fordi de bryter loven. Jeg kan love deg at selv Moxnes får ikke sykemelding fordi han har brutt loven, men de blir sykemeldte fordi de f,eks går gjennom en krevende psykososial periode som gjør at du ikke vil greie å fungere i hverdagen og får symptomer på angst og depresjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4125 Del Skrevet 20. juli 2023 Folk som hører på musikk som Karpe, Vidar Villa, Freddy Kalas, Staysman osv er mindre intelligente. På kanten til dumme. Anonymkode: 82df1...c38 8 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4126 Del Skrevet 20. juli 2023 Jeg er skremt over tankegodset knyttet til identitetspolitikk og woke. Det virker som om det man oppnår er å fremme segregering, mistro og A/B-lag. Anonymkode: 3b5c0...d7f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4127 Del Skrevet 20. juli 2023 Jeg syns det er flott at språket har begynt å utvikle seg igjen! Utviklingen bremses ikke like mye nå, det har utviklet seg en ordentlig kul slang hos gen z med masse nye og engelske ord. Kanskje vi kan til og med bli kvitt nynorsk på skolen og fokusere på noe mer nyttig i fremtiden. Anonymkode: 2ad29...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 20. juli 2023 #4128 Del Skrevet 20. juli 2023 Synes de best før datoene er noe forbaska tull. Siste forbruksdato også for den saks skyld. Har en trygdet far som kaster all mat som begynner å nærme seg dato. Folk er livredde for å bli syk og døden nær av å spise noe som i virkeligheten er helt ok å spise. Et skikkelig hysteri har det blitt. Tine Lettmelk f.eks som er 10 dager over dato drikker jeg uten å mukke. Kan ikke huske sist jeg spiste noe som faktisk var blitt dårlig. Kanskje en litt upopulær holdning/mening? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 20. juli 2023 #4129 Del Skrevet 20. juli 2023 Apis skrev (3 timer siden): Det får de, ikke fordi de bryter loven. Jeg kan love deg at selv Moxnes får ikke sykemelding fordi han har brutt loven, men de blir sykemeldte fordi de f,eks går gjennom en krevende psykososial periode som gjør at du ikke vil greie å fungere i hverdagen og får symptomer på angst og depresjon. Altså fordi de brøt loven. Dette er utvilsomt misbruk av sykmeldingsordningen, noe går utover uforskyldt syke mennesker som blir mistenkeliggjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 20. juli 2023 #4130 Del Skrevet 20. juli 2023 ThereGoesBob skrev (1 time siden): Synes de best før datoene er noe forbaska tull. Siste forbruksdato også for den saks skyld. Har en trygdet far som kaster all mat som begynner å nærme seg dato. Folk er livredde for å bli syk og døden nær av å spise noe som i virkeligheten er helt ok å spise. Et skikkelig hysteri har det blitt. Tine Lettmelk f.eks som er 10 dager over dato drikker jeg uten å mukke. Kan ikke huske sist jeg spiste noe som faktisk var blitt dårlig. Kanskje en litt upopulær holdning/mening? Merker i mange tilfeller stor kvalitetsforskjell etter BF. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 20. juli 2023 #4131 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg syns det er flott at språket har begynt å utvikle seg igjen! Utviklingen bremses ikke like mye nå, det har utviklet seg en ordentlig kul slang hos gen z med masse nye og engelske ord. Kanskje vi kan til og med bli kvitt nynorsk på skolen og fokusere på noe mer nyttig i fremtiden. Anonymkode: 2ad29...c90 Du kaller det utvikling, jeg kaller det degenerasjon. 5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kate Upton Skrevet 20. juli 2023 #4132 Del Skrevet 20. juli 2023 Entern skrev (1 minutt siden): Du kaller det utvikling, jeg kaller det degenerasjon. Helt enig med deg👍🏻 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4133 Del Skrevet 20. juli 2023 Man burde ikke få barn når man har sykdommer hos seg selv /partner eller innad i familie som kan gies videre. Som det er stor sjans for at avkom vil få. Det er mye naivitet på dette blant de som velger å reprodusere. Og legene bør være mer ærlig på dette. Da burde man se på andre muligheter for å få barn om det er ekstremt viktig for en. Vi avler ikke på dyr med sykdommer uansett hva (dog noen gjør dette også ukritisk og naivt) men det burde være det samme med mennesker. Jeg tok selv det valget for mange år siden fordi det er sykdom som mest sannsynlig et barn vil få, plages stort av og kanskje bli tidlig ufør. Og jeg syns apropos barn, Steve O sa det så bra en gang her (tiktok link) trenger ikke profil for å se og jeg er så enig! "Any asshole can create a human" https://vm.tiktok.com/ZGJVkbMCA/ Anonymkode: 338e9...677 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4134 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man burde ikke få barn når man har sykdommer hos seg selv /partner eller innad i familie som kan gies videre. Som det er stor sjans for at avkom vil få. Det er mye naivitet på dette blant de som velger å reprodusere. Og legene bør være mer ærlig på dette. Da burde man se på andre muligheter for å få barn om det er ekstremt viktig for en. Vi avler ikke på dyr med sykdommer uansett hva (dog noen gjør dette også ukritisk og naivt) men det burde være det samme med mennesker. Jeg tok selv det valget for mange år siden fordi det er sykdom som mest sannsynlig et barn vil få, plages stort av og kanskje bli tidlig ufør. Og jeg syns apropos barn, Steve O sa det så bra en gang her (tiktok link) trenger ikke profil for å se og jeg er så enig! "Any asshole can create a human" https://vm.tiktok.com/ZGJVkbMCA/ Anonymkode: 338e9...677 Det er da veldig forskjell på diagnoser. Mannen min har bekhterev, men vi skal ha barn uansett Anonymkode: 9d49f...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 20. juli 2023 #4135 Del Skrevet 20. juli 2023 Kokeplate skrev (28 minutter siden): Altså fordi de brøt loven. Dette er utvilsomt misbruk av sykmeldingsordningen, noe går utover uforskyldt syke mennesker som blir mistenkeliggjort. Så du tenker sykelønnsordningen bare skal gjelde for folk som har blitt uforskyldt syke? Hva tenker du da om de som har en jobb der de vet at de utsetter seg for forhøyet smittetrykk, og av den grunn blir syke? F.eks lærere i barnehage og små skole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 20. juli 2023 #4136 Del Skrevet 20. juli 2023 Kroppspositivisme er bare en annen måte i si at man ikke gidder å slanke seg. Man har gitt opp. Vi har i stor grad oppnådd likestilling. Forskjellene vi ser nå, blant annet lønnsnivå, skyldes individuelle valg gjort av enkeltpersoner. Det at kvinner har lavere lønn skyldes i så må at de ikke er tøffe i lønnsforhandlinger, ikke bytter jobb ofte nok og ikke prioriterer karriere over andre ting. (Dette betyr ikke at kvinner velger feil. Mulig det er riktig å prioritere andre ting enn karriere, men da kan man ikke klage på lavere lønn enn andre som prioriterer det). 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 20. juli 2023 #4137 Del Skrevet 20. juli 2023 Man burde aldri få barn om man ikke har livet på plass, har solid økonomi og har backup på flere plan i tilfelle noe skulle skje (dødsfall, skilsmisse, alvorlig sykdom osv.). Ens eget egoistiske ønske om barn trumfer ikke barnets rett til en god og trygg barndom. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4138 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Folk som hører på musikk som Karpe, Vidar Villa, Freddy Kalas, Staysman osv er mindre intelligente. På kanten til dumme. Anonymkode: 82df1...c38 Hvordan kan man sammenligne Karpe med Villa og Staysman? Ærlig talt Anonymkode: 8b702...3bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4139 Del Skrevet 20. juli 2023 Kokeplate skrev (1 time siden): Merker i mange tilfeller stor kvalitetsforskjell etter BF. Jeg har hatt melk i kjøleskapet som er like god 14 dager etter best før. Hvis det ikke lukter eller smaker vondt, er det bare å bruke det. Anonymkode: 4f900...209 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #4140 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har hatt melk i kjøleskapet som er like god 14 dager etter best før. Hvis det ikke lukter eller smaker vondt, er det bare å bruke det. Anonymkode: 4f900...209 Enig. Samme med egg. Anonymkode: 8b702...3bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå