AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3181 Del Skrevet 3. desember 2022 Jeg syns gravide syter enromt mye, ingen land i verden har like god barsel som norge har Anonymkode: a1a0d...630 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 5. desember 2022 #3182 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 11.03): Jeg syns gravide syter enromt mye, ingen land i verden har like god barsel som norge har Anonymkode: a1a0d...630 Og likevel er barselen elendig mange steder … Som jeg pleier å si "hvis Norge har verdens beste helsevesen, så tørr jeg ikke å tenke på hvor dårlig det er i andre land". 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3183 Del Skrevet 5. desember 2022 On 12/2/2022 at 4:38 PM, AnonymBruker said: Min mening er at dagens samfunn ødelegger ungene fordi det er for mye valg og lite grenser. Det skaper utrygge barn som får angst og diverse som ungdom/voksen. For mye pedagogisk. Unger har godt av å bli snakka til, spesielt av andre voksne som lærere, andre foreldre osv. Anonymkode: 96370...549 Tror ikke det er så upopulær mening. Mitt inntrykk er i hvert fall at foreldrene som ikke setter grenser for barna sine blir regnet som dårlige foreldre. Men enig i at vi har for snill skole i Norge. Anonymkode: 1b20c...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 5. desember 2022 #3184 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 10.11.2019 den 14.42): Syns vi hører for mye om hvor vanskelig det er å være småbarnsforeldre. Jeg mener at småbarnsforeldre syter, og at de i motsetning til å være den sårbare gruppen i samfunnet som de hevder å være, er en svært taletrengt forsamling av stort sett ressurssterke folk, som vet å sette ord på utfordringen med hverdagen sin, i motsetning til en del andre grupper. Det er i tillegg veldig lite tabubelagt å snakke om disse utfordringene. I tillegg, selv om vi alle står oss selv nærmest her i livet, så syns jeg en del utspill om tidsklemma har en ekstrem eim av berettigelse over seg. Anonymkode: e0a18...3bf Takk jg er i en ganske tøff livsituasjon på mange plan og uten barn (ikke eget valg- medisinsk årsak) og jg skulle gjort mye for å bytte min livssituasjon mot hus, hund, volvo og " tidsklemme"problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #3185 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 23.10.2022 den 3.57): Når han var et barn selv, og hadde diagnoser (ikke like utviklet som jevnaldrende) og psykiske problemer. Når han ble pågrepet hadde det gått 4 år siden det skjedde, uten at han hadde gjort et nytt tilfelle. Han har også blitt utredet av mange psykologer og ingen fant noe som skulle tilsi at han var pedofil. Min upopulære(tydeligvis) mening er at det er ekstremt mange som har meninger om saken uten å ha satt seg inn i det, mange misforstår mye, tror på rykter osv. Og videre at det er bra at han endelig er sluppet ut og det er helt på trynet at det er Viggo som får alt fokuset og noen mener fortsatt at han burde sitte inne, hvorfor i alle dager snakker vi ikke om Jan Helge?? som har drept og voldtatt to små, har nylig blitt tatt med overgrepsmateriale og har fått egne barn, han går FRI, men det er ikke så farlig tenker folk. Anonymkode: 915de...d6f Du kan forsvare overgriperen Viggo så mye du vil, men lang fengselsstraff har han fortjent. Det samme gjelder Andersen. Bur de inne begge to, er min mening. Anonymkode: 95f9d...7f3 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3186 Del Skrevet 6. desember 2022 Jeg ser ned på folk som går slaskete kledd. Anonymkode: 1b20c...027 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 6. desember 2022 #3187 Del Skrevet 6. desember 2022 At tvang i psykiatrien bør avskaffes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3188 Del Skrevet 6. desember 2022 Det er noe utrolig primitivt og banalt med fotball. Det kan snakkes om strategier, talent og taktikk opp og i mente, men det hjelper ikke når det i bunn og grunn bare er en gjeng unggutter som krangler om en ball for millionlønn. Ingen fortjener millioner for å springe rundt på en plen og se mindre smart ut. Og det hjelper mildt talt ikke når denne såkalte sporten styres av en fullstendig korrupt kokaingjeng kalt FIFA Anonymkode: 9c943...541 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3189 Del Skrevet 6. desember 2022 Alle med psykisk sykdom, hvor sykdommen går utover barnet bør fratas barna uten alt byråkratiet som er i dag. Type hurtigdomstoler. Eks, kun far stilte opp på foreldresamtale, ikke mor fordi hun hadde slik angst i dag. Far bør automatisk få foreldreansvaret for barnet, mor har vist at hun ikke er skikket til å følge opp sitt barn. Blir det skillsmisse så bør ikke mor få samværsrett med barnet. Anonymkode: d6746...617 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3190 Del Skrevet 6. desember 2022 Jeg syns gravide/fødende klagde alt for mye under pandemien. Det var ramaskrik fordi far bare fikk være med på fødselen og ikke så mye etterpå. Syns såååå mye mere synd på de som feks lå for døden alene,enn en som fødte et friskt barn,og fikk dra hjem etter et par dager. Anonymkode: b1d44...973 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3191 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 3.40): Tror ikke det er så upopulær mening. Mitt inntrykk er i hvert fall at foreldrene som ikke setter grenser for barna sine blir regnet som dårlige foreldre. Men enig i at vi har for snill skole i Norge. Anonymkode: 1b20c...027 Og skolen er for snill fordi foreldrene krever det. Foreldre har så mye mer de skulle ha sagt om skolen nå enn før i tiden. Ikke bare bra,for de vet ikke nødvendigvis hvordan det er i et klasserom. Veldig mange foreldre som ikke vil innse at barna deres oppfører seg dårlig. Det er andre elevers feil,lærerens feil eller skolens feil. Mange foreldre mener at læreren skal bli strengere,men bare mot andres barn. Skjer det at en voksen på skolen sier "nei" til barnet,er det mailer og telefoner til rektor osv. Anonymkode: b1d44...973 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 6. desember 2022 #3192 Del Skrevet 6. desember 2022 Embla Othea skrev (10 timer siden): At tvang i psykiatrien bør avskaffes. Jeg mener tvang redder liv i mange tilfeller 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3193 Del Skrevet 6. desember 2022 On 11/10/2019 at 2:49 PM, AnonymBruker said: Enig! Dette kan jeg ikke si høyt til så mange, men min erfaring med venninner som har blitt småbarnsforeldre er at de klager over hvor travelt de har det og hvor dødsslitne de er hele tiden, men likevel er det ingen som er så godt informert om div. unødvendig kjendissladder + Facebook som de er, og de er oftere på div. arrangementer/helgeturer/kundekvelder osv. enn jeg er. Mange har daglig hjelp av foreldre og svigerforeldre. Men noe av det verste synes jeg er minskende selvinnsikt og at de plutselig har blitt veldig snerpete og lite tolerant angående folk som er ulike dem selv. De baksnakker også andre for ting som er bagateller sammenlignet med det de selv gjorde for få år siden. Er det en slags boble de havner i, og kommer de til å komme ut av den en eller annen gang? Anonymkode: 66bcf...5ae Veldig enig On 11/10/2019 at 2:42 PM, AnonymBruker said: Syns vi hører for mye om hvor vanskelig det er å være småbarnsforeldre. Jeg mener at småbarnsforeldre syter, og at de i motsetning til å være den sårbare gruppen i samfunnet som de hevder å være, er en svært taletrengt forsamling av stort sett ressurssterke folk, som vet å sette ord på utfordringen med hverdagen sin, i motsetning til en del andre grupper. Det er i tillegg veldig lite tabubelagt å snakke om disse utfordringene. I tillegg, selv om vi alle står oss selv nærmest her i livet, så syns jeg en del utspill om tidsklemma har en ekstrem eim av berettigelse over seg. Anonymkode: e0a18...3bf Helt enig! er i begynnelsen av 30 årene, uten barn og det eneste man hører om er hvor forferdelig småbarnsforeldre har det.. ingen har det så travelt, så økonomisk trangt, så lite egentid eller er så sliten og trøtt som dem.. Jeg har nesten 200 reisedøgn i året og jobber veldig lange dager, skal være tilgjengelig på telefon til alle døgnets tider. flyr på jobb kl 4.00 mandag morgen for så å jobbe fra 5.00-22 eller 23 hver dag, så og hjem fredag kveld, ofte jeg er hjemme i 2.00 på natta pga dårlig vær og forsinkelser.. er jeg så dum å si at lørdag formiddag til venner at jeg er trøtt får jeg som regel en skyllebøtte at jeg kunne hvertfall sove lengre enn til 5.00 den morgenen og at jeg ikke vet hva trøtt er før jeg har fått barn... er så dritt lei av å høre hvor fælt det er for dem.. de har valgt dette selv.. foreldrene våre klarte dette mye bedre fordi den ene var hjemme med oss barna men ingen familie vil i dag gå ned på livsstilen sin og da har de seg selv å takke! Anonymkode: 3067c...88c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3194 Del Skrevet 6. desember 2022 On 11/10/2019 at 3:01 PM, AnonymBruker said: Også synes jeg det er irriterende med disse barneløse som alltid klager over småbarnsforeldre osv osv. Anonymkode: bb727...693 jeg er barnløs (gravid 9 ganger) og irriterer meg ikke over småbarnforeldre pga at jeg er barnløs.. er bare veldig lei av å høre at dere har det så ekstremt mye verre enn alle andre... selv om jeg er uten barn betyr det ikke jeg ikke kan være sliten, overarbeidet, ha det tight økonomisk eller hopper rundt med ekstrem energi.. men vi har jo selvfølgelig ingen aning.. dere har det alltid verst.. har alltid undret med om hvorfor dere får flere.. når det eneste dere har å si er hvor forferdelig det er.. trives jo tydeligvis ikke Anonymkode: 3067c...88c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3195 Del Skrevet 6. desember 2022 Klarer ikke stole på noen spleis, er medlem på f.b gruppen og det går en djevel i meg som har lyst å spørre seriøst, mener du andre skal betale på gjelden din osv. Anonymkode: 1a409...3c8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3196 Del Skrevet 6. desember 2022 Jeg mener at vi bare har to kjønn og det er kvinne og mann. Anonymkode: 3067c...88c 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3197 Del Skrevet 6. desember 2022 Jeg syns støttingen av homofile har tatt helt av, når pride-flagget på død og liv på veives i alle anledninger i tide og utide. Spesielt at folk krever at de skal få lov til dette uten reaksjon. Jeg støtter homofile 100%, de fortjener absolutt frihet til å elske den de vil. Men jeg syns det blir for mye av det gode. Anonymkode: 07f58...3ce 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3198 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg mener at vi bare har to kjønn og det er kvinne og mann. Anonymkode: 3067c...88c Jeg er temmelig liberal. Har en sønn som går i kjole og har en del feminine sider, og jeg er veldig stolt over at han tør å være seg selv. Men jeg tenker også at vi har jentetiss eller guttetiss, og at alt annet er uklare sosiale begreper. Man kan gjerne føle seg mer som det motsatte kjønn fordi man ikke passer inn i sin kultur og tids trange boks, men man er jo i bunn og grunn bare et menneske med sin helt unike personlighet. Jeg skulle ønske det heller var rom for å være akkurat den man er innenfor den kroppen man er født i, heller enn at man skal føle seg feil og måtte endre seg. Anonymkode: c7385...2ed 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #3199 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns støttingen av homofile har tatt helt av, når pride-flagget på død og liv på veives i alle anledninger i tide og utide. Spesielt at folk krever at de skal få lov til dette uten reaksjon. Jeg støtter homofile 100%, de fortjener absolutt frihet til å elske den de vil. Men jeg syns det blir for mye av det gode. Anonymkode: 07f58...3ce Det er ikke homofile som er de verste på dette, og sånn har det aldri vært heller. Problemet er at det skeive alfabetet bare blir større og større , og flere og flere grupper skal inkluderes. Anonymkode: b4d1f...f21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 6. desember 2022 #3200 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Alle med psykisk sykdom, hvor sykdommen går utover barnet bør fratas barna uten alt byråkratiet som er i dag. Type hurtigdomstoler. Eks, kun far stilte opp på foreldresamtale, ikke mor fordi hun hadde slik angst i dag. Far bør automatisk få foreldreansvaret for barnet, mor har vist at hun ikke er skikket til å følge opp sitt barn. Blir det skillsmisse så bør ikke mor få samværsrett med barnet. Anonymkode: d6746...617 Jeg er ikke enig med deg her. Men jeg skulle ønske det var mer automatikk i å ta tak i psykiske utfordringer (og rusproblematikk for den saks skyld) sånn ordentlig, som man gjør med fysisk sykdom. Jeg føler det er for lett å bare la det gå utover familie og nære uten å ta ansvar selv. Mange gjør en enormt innsats altså, dette er ikke generelt. Men jeg føler det både blir litt hvilepute for en del, og at helsevesenet ikke er der for å ta imot på samme måte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå