Gå til innhold

Hvilke upopulære meninger har du?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Elysion skrev (2 timer siden):

Folk som røyker er mindre intelligente. 

Ikke sant, kjenner mange som røyker som er langt i fra mindre intelligente, det er bare en avhengighet på samme måte som alkohol, sukker osv. Vi har alle en svakhet ;) 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

UNNTATT fedme, og medisiner, for eksempel kraftig kortisonbehandling som kan få ansikt og kropp til å svulme opp, så har man altså kalorioverskudd over tid.
Jeg betviler at alle feite folk enten har fedme og/eller går på medisiner. 

Stapper du kjeften full av McD mat over tid, eller ikke klarer å begrense inntak med mat, ja da eser du ut.

Og, vel, det er det valget man selv tar. Ikke gjør et slikt valg om du ikke takler konsekvensene av det. Ikke klag på alt av problemer relatert til tjukkheten din om det var ditt valg å stappe masse usunn mat i kroppen. 

Anonymkode: fae2e...ccc

🙄

Anonymkode: db1aa...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke sant, kjenner mange som røyker som er langt i fra mindre intelligente, det er bare en avhengighet på samme måte som alkohol, sukker osv. Vi har alle en svakhet ;) 

Altså, med tanke på hvor bra opplyst man er i dagens samfunn om farene ved røyking - og ikke minst at man også utsetter folk rundt seg for passiv røyking, så er det reinspikka idioti å røyke. Dersom man er avhengig av f.eks. sukker så skader man iallfall ikke mennesker rundt seg med det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elysion skrev (3 minutter siden):

Altså, med tanke på hvor bra opplyst man er i dagens samfunn om farene ved røyking - og ikke minst at man også utsetter folk rundt seg for passiv røyking, så er det reinspikka idioti å røyke. Dersom man er avhengig av f.eks. sukker så skader man iallfall ikke mennesker rundt seg med det. 

Avhengighet er avhengighet, er ikke bare bare å slutte. Så lenge man røyker unna folk så blir ingen skadet av det

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Avhengighet er avhengighet, er ikke bare bare å slutte. Så lenge man røyker unna folk så blir ingen skadet av det

Nei, den ser jeg. Problemet er jo at folk i mange tilfeller ikke bryr seg noe som helst om hvor de står og røyker. På togstasjoner, busstopp - you name it. Da er det vanskelig å unngå å få røyk midt i trynet. Skal man røyke får man iallfall stå for seg selv og ikke utsette andre for kreftdampen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At folk som har røyket lenge ikke klarer å avvenne seg med avhengigheten er én ting. Noe helt annet er de som finner ut av at de skal starte å røyke nå, enda de vet hvor helseskadelig det er. Hvorfor begynne?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (5 minutter siden):

At folk som har røyket lenge ikke klarer å avvenne seg med avhengigheten er én ting. Noe helt annet er de som finner ut av at de skal starte å røyke nå, enda de vet hvor helseskadelig det er. Hvorfor begynne?

De jeg kjenner som røyker har røyket siden tenårene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elysion skrev (6 minutter siden):

Nei, den ser jeg. Problemet er jo at folk i mange tilfeller ikke bryr seg noe som helst om hvor de står og røyker. På togstasjoner, busstopp - you name it. Da er det vanskelig å unngå å få røyk midt i trynet. Skal man røyke får man iallfall stå for seg selv og ikke utsette andre for kreftdampen. 

Det er ufint ja, bra der er regler mot røyking inne på kaféer for eksempel og man har røyke skur

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elysion skrev (På 16.4.2022 den 14.28):

Jarjar Binks var en morsom karakter, han får ufortjent mye hat. 

Jeg likte ham mye bedre enn kjedelige Obi Wan haha. Ikke mange som mener det.

Anonymkode: 8dd38...cd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er det minste problematisk dersom muslimske kvinner ønsker å bruke niqab i det offentlige rom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elysion skrev (Akkurat nå):

Synes ikke det er det minste problematisk dersom muslimske kvinner ønsker å bruke niqab i det offentlige rom. 

Samme her men Tybring er uenig 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke lenger det er en menneskerett å få barn, i alle fall ikke biologiske barn. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Natterangler
Tvillingsjel skrev (8 timer siden):

Nettopp. At eldre folk røyker har ikke noe med at de er mindre intelligente å gjøre. Så og si alle røykte før. Uansett hvor de befant seg så var det røyk, inne også. Men å begynne med det i dag?.. 🤦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At narkomani er et resultat av dårlige valg, som ofte unnskyldes med utenforliggende faktorer som «dårlig oppvekst». «Skilsmissebarn», «påvirkning miljø/gruppepress». 

Narkomani er et resultat av liten viljestyrke og fravær av evnen til kritisk tenkning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At TV programmer som Farmen, 71 Grader Nord, Skal Vi Danse etc er unødvendig møl som burde vært fjernet av skjermen for lenge. Programmene har blitt en hvilepute for produsenter som ikke klarer eller tør finne på noe nytt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (4 minutter siden):

At narkomani er et resultat av dårlige valg, som ofte unnskyldes med utenforliggende faktorer som «dårlig oppvekst». «Skilsmissebarn», «påvirkning miljø/gruppepress». 

Narkomani er et resultat av liten viljestyrke og fravær av evnen til kritisk tenkning.

Men tror du at alle gjør så godt de kan hele tiden? Liksom ut i fra hva slags verktøy og forutsetninger de har for å takle livet? Eller tror du at folk ønsker å skape vonde og vanskelige liv for seg selv og barna sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (4 minutter siden):

At TV programmer som Farmen, 71 Grader Nord, Skal Vi Danse etc er unødvendig møl som burde vært fjernet av skjermen for lenge. Programmene har blitt en hvilepute for produsenter som ikke klarer eller tør finne på noe nytt. 

Er enig med alt utenom farmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Polyester skrev (9 minutter siden):

Men tror du at alle gjør så godt de kan hele tiden? Liksom ut i fra hva slags verktøy og forutsetninger de har for å takle livet? Eller tror du at folk ønsker å skape vonde og vanskelige liv for seg selv og barna sine?

Jeg tror ikke alle gjør så godt man kan hele tiden. Jeg tror heller ikke at folk ønsker å skape vanskelige liv, men de klarer ikke å la være nettop på grunn av manglende dømmekraft, liten viljestyrke og dårlig evne til kritisk tenkning.

Dette er det som mer eller mindre alltid gikk igjen da jeg jobbet med pasienter i rusomsorgen. Det er de som fikk meg til å tenke nytt rundt dette.

Jeg var også en som var rask til å uansvarliggjøre mennesker og dårlige valg med at «men, de hadde jo en tøff oppvekst» osv. Mange narkomane selv sier det er en svært naiv, men populær tankegang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som må være i forhold for å være lykkelige er mentalt svake mennesker.

Man kan være like lykkelig som singel som det man kan være i et forhold.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/16/2022 at 4:30 PM, Embla Othea said:

At jeg, i motsetning til BlåBlå-Norge, mener at kriminelle fortjener rehabilitering og en ny sjanse.

Pfft.. Hvilke land i verden har kortere og mildere fengselstraff enn Norge? Sverige? Nope. Danmark? Nope. Island, England, Frankrike?? Nope, nope, nope. Har ikke ord for hvor synd jeg synes på offer og familien til noen som har blitt brutalt drept med fult overlegg  og så slipper morderen ut eller 10-12 år i behagelig fengsel. Vet ikke hvs jeg hadde gjort om det var mitt barn, mann, mamma..

Jeg mener at enkelte handlinger fortjener minst 60 år fengsel samt at det ikke skal være et behagelig opphold og de får jobbe for å dekke noe av kostnadene selv. 

Anonymkode: 59a6d...f5f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...