Gjest Sirkelen Skrevet 12. november 2019 #181 Del Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, loveli skrev: Det skal jo være like kvoter til alle. Akkurat, det er jo poenget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 12. november 2019 #182 Del Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, Sirkelen skrev: Som sagt så er dette bare tull. Finn noe annet å engasjere deg i enn klimafornektelse. Nei, det er ikke tull. Det er realiteten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 12. november 2019 #183 Del Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, loveli skrev: Det skal jo være like kvoter til alle. Mener å huske at man har prøvd lignende før. Det endte med konflikter, flukt, overvåking, drap etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 12. november 2019 #184 Del Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Mener å huske at man har prøvd lignende før. Det endte med konflikter, flukt, overvåking, drap etc. Hvis det innføres globalt stiller alle likt. Når det innføres innenfor en folkegruppe så blir det slik at folk gjør opprør for å nettopp få like rettigheter som naboen. Likt for alle = ikke noe å krangle om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 12. november 2019 #185 Del Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Nok en gang er du ute med å tro. Hva med å forholde seg til virkeligheten og være rasjonell? Du greier det jo fint i innvandringsdebattene, så hvorfor ikke også i denne? Problemet er at du tenker ut fra egoisme. Innvandring er skadelig for meg, ergo er jeg imot innvandring. Helt greit, der er vi enige. Klima- og miiljøtiktak er skadelig for meg, ergo er jeg imot dem, og benekter sågar at miljøødeleggelser og klimaendringer overhodet er et problem. Her er vi uenige, fordi disse problemene er høyst reelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 12. november 2019 #186 Del Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, loveli skrev: Det vet jeg, så du opplyste meg ikke. En opplysning opplyser selv om opplysningen er opplyst tidligere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 12. november 2019 #187 Del Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, Sirkelen skrev: Problemet er at du tenker ut fra egoisme. Innvandring er skadelig for meg, ergo er jeg imot innvandring. Helt greit, der er vi enige. Klima- og miiljøtiktak er skadelig for meg, ergo er jeg imot dem, og benekter sågar at miljøødeleggelser og klimaendringer overhodet er et problem. Her er vi uenige, fordi disse problemene er høyst reelle. Såkalte klima- og miljøtiltak er skadelig for de aller fleste, bortsett fra en håndfull personer som tjener seg rike på propagandaen. Al Gore er fortsatt i spissen her. Nei, de problemene er ikke høyst reelle, de er påståtte. Noe tiden vil bekrefte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #188 Del Skrevet 12. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror menn som er hysterisk redde for homofile egentlig tenner på homosex. Anonymkode: 049fe...89d Hehe, morsomt, men ser ikke helt sammenhengen mellom de som er hysterisk redde homofile og at de skal tenne på homosex , makes no sense. Skjønner heller ikke hva det har med kvinners store begeistring for homofili å gjøre. Ikke var meningen din særlig upopulær heller, det var vel det ts spurte etter. Du bommer nok litt. Min mening derimot, var skikkelig upopulær Anonymkode: 6cddf...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #189 Del Skrevet 12. november 2019 Barn under 2 år burde ikke være i barnehage og har det best hos sin primære omsorgsperson. Anonymkode: a64f9...671 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 12. november 2019 #190 Del Skrevet 12. november 2019 4 minutter siden, loveli skrev: Hvis det innføres globalt stiller alle likt. Når det innføres innenfor en folkegruppe så blir det slik at folk gjør opprør for å nettopp få like rettigheter som naboen. Likt for alle = ikke noe å krangle om. Det er nettopp dette med likhet for alle som skaper konflikter, da det betyr at det blir mindre på alle, ikke mer på de som hadde minst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 12. november 2019 #191 Del Skrevet 12. november 2019 3 minutter siden, Husholdning1 skrev: En opplysning opplyser selv om opplysningen er opplyst tidligere. Ok. Du la det frem som om du fortalte meg noe jeg ikke visste. Jeg vet såpass at det å sende en epost på 1MB forurenser like mye som bilkjøring i 118meter. Sier seg selv at KG forurenser heftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #192 Del Skrevet 12. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha lest punkt 8 må jeg si det var interessant å så lese punkt 9. Og så gå tilbake å lese alle punktene på nytt. Spesielt punkt 5 og 6... skulle ikke tro samme person har skrevet alle tre punkter. Spesielt ikke i samme innlegg. Anonymkode: 8e4bf...cbb Jeg er en kvinne på 25, ble gift når jeg var 19. Jeg jobber en liten deltidsjobb på ettermiddagene slik at jeg kan ta meg av hjem og familie. Vi kjøpte vår første bolig som da jeg var 21, og enebolig da jeg var 24. Vi har 2 barn en på 3 og en på 2. Og skal ikke ha flere, vi har begge sterilisert oss. Jeg vokste opp i et hjem hvor begge foreldre var på trygd, med 4 barn. Hvor ene røyker og andre snuser og klagde og surmulte fordi de hadde så lite penger. De var noen jævla idioter. Anonymkode: d64d6...67b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 12. november 2019 #193 Del Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Det er nettopp dette med likhet for alle som skaper konflikter, da det betyr at det blir mindre på alle, ikke mer på de som hadde minst. Jeg har aldri hørt at dette har vært utprøvd og skapt opptøyer. Hvis alle fikk spise 1 kg kjøtt i måneden, kjøpe 10 liter maling i året, man må ha kjøkkenet sitt i minst 20 år før man får lov til å kjøpe nytt og man kan samle 100mil med flyreise i året, så ser jeg ikke at dette gjør at folk dreper hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #194 Del Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barn under 2 år burde ikke være i barnehage og har det best hos sin primære omsorgsperson. Anonymkode: a64f9...671 Helt enig! Syns også mange barnehagebarn har for lange dager, søsteren min har datteren i barnehagen i nesten 8 timer hver dag. Er trist! Anonymkode: d64d6...67b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 12. november 2019 #195 Del Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, loveli skrev: Ok. Du la det frem som om du fortalte meg noe jeg ikke visste. Jeg vet såpass at det å sende en epost på 1MB forurenser like mye som bilkjøring i 118meter. Sier seg selv at KG forurenser heftig. Det blir nokså mye av det etterhvert, ja. Men det betyr heldigvis ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #196 Del Skrevet 12. november 2019 Jeg er usikker på om jeg er enig med Greta Thunberg i klimasaken, men jeg synes uansett at hun er utrolig tøff som person. Anonymkode: 88c13...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 12. november 2019 #197 Del Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, loveli skrev: Jeg har aldri hørt at dette har vært utprøvd og skapt opptøyer. Hvis alle fikk spise 1 kg kjøtt i måneden, kjøpe 10 liter maling i året, man må ha kjøkkenet sitt i minst 20 år før man får lov til å kjøpe nytt og man kan samle 100mil med flyreise i året, så ser jeg ikke at dette gjør at folk dreper hverandre. Disse rasjoneringene som dere ønsker minner veldig mye om det man drev med i Sovjet. Du ser det kanskje ikke, men det vil garantert skje igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 12. november 2019 #198 Del Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Det blir nokså mye av det etterhvert, ja. Men det betyr heldigvis ingenting. Dette er en ren benektelse av vitenskap. Igjen og igjen. Og den konspirasjonsteorien om Al Gore må du bare legge i hylla. Dette har forskere visst om siden 70-tallet, ja enkelte lenge før det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 12. november 2019 #199 Del Skrevet 12. november 2019 På 10.11.2019 den 20.46, AnonymBruker skrev: Og jeg mener at streik og lønnskamp er helt tullete. Alle i Norge har de samme utdanningsvalgene etter grunnskole. Lønnsnivået til ulike yrkesgrupper er kjent. Så det å utdanne seg til lærer eller sykepleier, for så å Klage og streike fordi ingeniører tjener bedre henger ikke på greip. Da skulle du jo valgt en annen utdanning da! Hvordan tror du de forskjellige yrkene oppnådde lønnsnivået og rettighetene sine? Ren godhet fra arbeidsgiver? Jeg er for så vidt enig i at man må sette seg inn i lønnsnivået før man velger utdanning. Men streik og lønnskamp har vært helt essensielt for å oppnå rettighetene arbeidere har i dag. Og kommer også til å være essensielt for å bevare disse rettighetene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 12. november 2019 #200 Del Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Disse rasjoneringene som dere ønsker minner veldig mye om det man drev med i Sovjet. Du ser det kanskje ikke, men det vil garantert skje igjen. Det er jo også helt fornuftig. Folk drepte ikke hverandre i brødkøene i Sovjet, eller i kampen for å komme lenger fram på listen over de som hadde bestilt en Lada-bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå