Gå til innhold

Min datter på 13 år blir mobbet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt barns liv og helse er det viktigste for meg. Ingenting går foran det. Selv ikke andre barns interesser eller mine egne interesser.

Mobbing er en dessverre enda en risiko våre barn blir utsatt for. I tillegg til tafikksikkerheten i dette landet, som er en vits. Selv skolebarn på vei til skolen risikerer å kjørt ned og drept. Og føreren får gjerne bare noen måneder i fengsel.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0a1oA/sjaafoeren-som-kjoerte-ned-charlotte-26-er-doemt-for-uaktsomt-bildrap

75 dager i fengsel? Er det i det hele tatt merkbart for bilføreren?

Anonymkode: 24686...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er helt håpløst når de da stiller så lite krav til barnet so plager alle. Ikke får vi vite noe heller, ting får vi vite av vårt barn. Et problem er jo taushetsplikten. De kan knapt snakke med oss om problemene i møter fordi andre barn er involvert. Skolen vet ikke nok om problemene fordi de ikke har kapasitet til å følge med på barna når de er på skolen, i friminutt og i gangen osv. Stod selv å så på når en gjeng føyk sammen og først når de sloss så kom disse "fjortisene" og gamlingene på sfo og gjorde noe. Det var knapt voksne der!

Anonymkode: b3a27...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt henne ut av skolen og fått plass på privatskole. Er det en i nærheten av der dere bor? 

Anonymkode: 65fb2...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta henne ut av skolen umiddelbart mens dere legger press på skolen på å løse dette umiddelbart! True med media om de ikke skjerper seg umiddelbart! Samtidig så gi jenten din en fagperson hun kan snakke med slik at eventuelle påbegynte traumer taes tak i med en gang! For å starte traumebehandling i voksen alder for barndommens traumer er ekstremt tøft!

Anonymkode: 97231...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cata skrev:

I en alder av 13 så VET de hva de gjør. 

Mobberne får jo enorme gevinster i sosial status ved å mobbe, og de bærer ingen risiko for konsekvenser overhodet.

 

Eneste ts kan stole på er at kommunen og skolen kan du aldri stole på. Deres fokus er å dekke sin egen rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barns liv og helse er det viktigste for meg. Ingenting går foran det. Selv ikke andre barns interesser eller mine egne interesser.

Mobbing er en dessverre enda en risiko våre barn blir utsatt for. I tillegg til tafikksikkerheten i dette landet, som er en vits. Selv skolebarn på vei til skolen risikerer å kjørt ned og drept. Og føreren får gjerne bare noen måneder i fengsel.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0a1oA/sjaafoeren-som-kjoerte-ned-charlotte-26-er-doemt-for-uaktsomt-bildrap

75 dager i fengsel? Er det i det hele tatt merkbart for bilføreren?

Anonymkode: 24686...d9f

Om bilføreren hadde fått lengre straff, hadde det hatt mer rehabiliterende virkning? Eller er det å få en drapsdom på seg, at man har fått plassert skylden for et annet menneskes død, det tyngste? Som man må bære med seg resten av sin levetid. Det tror jeg.

Anonymkode: dbcd5...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynn å samle bevisene at skolen gjør for lite for å bli forberedt til kampen med barnevern. Men best er det å bytte skolen og spare egne styrker.

Det er veldig vannlig at foreldrene til mobbeoffrene og de som krever noe ekstra fra skolen blir meldt.

Skolen kan bli straffet av kommunen for å kreve for mye midler fra kommunnes kasse (fordi alle hjelpetiltak/ekstra ressurs blir spandert av kommunnen), derfor velger de den letteste utvei. Hvis staten overtar omsorgen blir alle hjelpetiltakene spandert av staten.

Anonymkode: 94dcc...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt skolen på mandag. Krev at det blir utarbeidet en plan for hvordan de skal få slutt på mobbingen. Si at hvis du ikke ser en endring etter to uker så kontakter du fylkesmannen og anmelder skolen for å ha brutt loven. 

Anonymkode: 114b7...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jenta vil bytte skole, la hun bytte. Det er veldig lite skolen klarer å gjøre og på en ny skole har hun mulighet for en ny start. 

Anonymkode: f184d...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min er 13 år og begynte på ungdomsskolen i høst . Hun er en stille og forsiktig jente , masse humor og godt humør, men ikke ei som kjemper om plassen eller å få ordet. Hun ble mobbet de to siste årene på barneskolen, har hatt få venne eller ingen venner . Det har kommet besøk,men da når vi som foreldre har invitert via andre foreldre. Hun blir avvist når hun selv spør, og nå er hun litt for stor til det sier hun, og det respekterer vi. Hun begynte på ny skole nå, men mange av de fra forrige skole går også der. Dessverre har det begynt en «mobber» fra en annen skole i hennes klasse ,og nå har han plaget henne hele høst. Stygge meldinger på snap,hun blokkerte han,det fortsatte på mld og hele dagen i klasserommet. Han passer på at lærerne ikke får dette med seg. Vi har meldt fra flere ganger . Jenta vår gråter nesten daglig , vil ikke på skolen , skolen «snakker « med han ofte ,men det hjelper ikke. Nå vil jenta vår bytte skole , hun forteller at hun ikke orker dette mer og vi forstår selvsagt . Men hva er best ? Hva kan man kreve ? Skolen har startet med kartlegging og aktivitetsplan og bla bla ,men hun går oppi dette nå,hele tiden. Vi er helt fortvilte ,vurderer å holde henne hjemme fra skolen nå til løsning er klar...vi bor i Oslo og har lite nettverk ellers ,men er en stabil familie på 4 ... så hun har oss, men dette er hardt for henne ... Noen med råd? 

Anonymkode: 8c7eb...808

Private skoler har flere og bedre lærere, bedre oppfølging. Mitt barn byttet til en privat skole, trives nå meget bra. Offentlig skoler kan ikke måle seg. Noe å vurdere, pengene verdt det!

Anonymkode: b36f6...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min er 13 år og begynte på ungdomsskolen i høst . Hun er en stille og forsiktig jente , masse humor og godt humør, men ikke ei som kjemper om plassen eller å få ordet. Hun ble mobbet de to siste årene på barneskolen, har hatt få venne eller ingen venner . Det har kommet besøk,men da når vi som foreldre har invitert via andre foreldre. Hun blir avvist når hun selv spør, og nå er hun litt for stor til det sier hun, og det respekterer vi. Hun begynte på ny skole nå, men mange av de fra forrige skole går også der. Dessverre har det begynt en «mobber» fra en annen skole i hennes klasse ,og nå har han plaget henne hele høst. Stygge meldinger på snap,hun blokkerte han,det fortsatte på mld og hele dagen i klasserommet. Han passer på at lærerne ikke får dette med seg. Vi har meldt fra flere ganger . Jenta vår gråter nesten daglig , vil ikke på skolen , skolen «snakker « med han ofte ,men det hjelper ikke. Nå vil jenta vår bytte skole , hun forteller at hun ikke orker dette mer og vi forstår selvsagt . Men hva er best ? Hva kan man kreve ? Skolen har startet med kartlegging og aktivitetsplan og bla bla ,men hun går oppi dette nå,hele tiden. Vi er helt fortvilte ,vurderer å holde henne hjemme fra skolen nå til løsning er klar...vi bor i Oslo og har lite nettverk ellers ,men er en stabil familie på 4 ... så hun har oss, men dette er hardt for henne ... Noen med råd? 

Anonymkode: 8c7eb...808

Så trist 😕

Hvis skolen ikke gidder å løse problemet så hadde jeg stått og ventet en dag han gutten var på vei hjem fra skolen -  tatt en ubehagelig prat med han. Eventuelt troppet opp på døra til foreldrene når familien var hjemme og tatt på meg mitt mest ubehagelige fjes. Jeg hadde oppført meg hårfint innenfor loven, men vært veeldig ubehagelig - drittungen slutter tydeligvis ikke av tannløst lærer-pjatt "du skal ikke mobbe". Da hadde jeg ansett det som min oppgave som far å få satt en stopper for det- hadde i alle fall ikke latt en sånn drittunge daglig plage og ødelegge min datter. 

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Synes det er helt håpløst når de da stiller så lite krav til barnet so plager alle. Ikke får vi vite noe heller, ting får vi vite av vårt barn. Et problem er jo taushetsplikten. De kan knapt snakke med oss om problemene i møter fordi andre barn er involvert. Skolen vet ikke nok om problemene fordi de ikke har kapasitet til å følge med på barna når de er på skolen, i friminutt og i gangen osv. Stod selv å så på når en gjeng føyk sammen og først når de sloss så kom disse "fjortisene" og gamlingene på sfo og gjorde noe. Det var knapt voksne der!

Anonymkode: b3a27...1cc

Det er mangel på ressurser i skolen. Jeg er lærer, og ofte har jeg ansvar for over 30 elever samtidig. Har ikke sjangs til å få med meg alt som skjer.

Anonymkode: 4a859...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver dere bor i Oslo, da burde det ikke være så alt for langt til en ny skole som er passe langt unna slik at hun slipper disse folkene? Siden det allerede har gått så langt, ville jeg bare latt henne bytte skole så fort som mulig. Pass på å sende henne på en skole med ganske "like" folk som dere selv. Har dere middels(vanlig) med penger, ikke send henne til de verste vestkantskolene hvis dere ikke har penger til klær og div hun trenger for å passe inn.

Anonymkode: 6ced7...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...