Gå til innhold

Ventetid DPS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er typisk ventetid for å komme til på DPS? Noen som har blitt henvist og kommet til nylig? 

Anonymkode: b906f...3b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 3 uker ventetid fra jeg fikk brevet med tilbudet om samtale.

Anonymkode: f377b...98e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 3 uker ventetid fra jeg fikk brevet med tilbudet om samtale.

Anonymkode: f377b...98e

Å! Og det får man innen 10 dager? Eller?

Anonymkode: b906f...3b7

Skrevet

Varierer fra fylke til fylke, og hvor lange køer de har. Ikke noe fast regel. Har de stor pågang må de prioritere og det kan bli lenger å vente. Alt ettersom 

Anonymkode: 295b2...460

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Varierer fra fylke til fylke, og hvor lange køer de har. Ikke noe fast regel. Har de stor pågang må de prioritere og det kan bli lenger å vente. Alt ettersom 

Anonymkode: 295b2...460

Dette er feil. Det vurderers ikke etter kapasitet, men etter alvorlighetsgrad. Maks ventetid er tre måneder med mindre du får avslag da. Det er heller ikke organisert fylkesvis. 

Anonymkode: 0b350...866

Skrevet

4 uker fra henvisning til time 1. gangen. 3 uker fra henvisning til time 2. gangen.

Bor i en storby og alle jeg kjenner har måttet venter 8+ uker og fått avslag grunnet plassmangel flere ganger. Det varierer fra plass til plass og hvor alvorlig og akutt det er

Anonymkode: f3d37...300

Skrevet

Tror det tok 2 til 3 uker fra henvisningen til jeg fikk time hos en lege på dps som utreder meg. Hun sa det tar 4 til 6 uker før jeg får hjelp, da jeg må utredes først. 

Anonymkode: df8e4...7e7

Skrevet

Jeg fikk time 4 uker etter henvisning. 

Anonymkode: 10771...289

Skrevet

De har frist utfra hvor syk du er. Og ellers utfra kapasitet. 

Anonymkode: 4113e...814

Skrevet

Jeg var suicidal med selvmordsplaner og hadde en ventetid på to måneder før jeg fikk komme inn på DPS. Så det varierer veldig.. :) 

Anonymkode: 81580...928

Skrevet

Det tok cirka 2 måneder fra fastlegen sendte henvisning, til jeg hadde min første time på DPS.

Anonymkode: 5782a...526

Skrevet

4 uker fra henvisning til oppsatt time. Jeg bor i en storby, og har oppfølging ellers av privatpraktiserende med avtale. 

Anonymkode: b3f36...912

Skrevet

Tok litt under et år. 

Anonymkode: 04ba9...240

Skrevet

2 uker.

Anonymkode: ebd19...026

Skrevet

Har fått plass etter 4 og 8 uker. Gangen mellom der tror jeg at jeg fikk plass nesten umiddelbart for da var jeg i en langvarig innleggelse på akuttpost hvor jeg da ble henvist. 

Skrevet

Ble vurdert i løpet av noen får uker, der de bestemte at jeg skulle legges inn. Så tok det 6mnd der jeg var overlatt til meg selv før det skjedde..

Anonymkode: aef96...97e

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

Bare noen dager pga alvorlighetsgrad... 

Anonymkode: 16796...1f0

Skrevet
På 10.11.2019 den 7.05, AnonymBruker skrev:

Jeg var suicidal med selvmordsplaner og hadde en ventetid på to måneder før jeg fikk komme inn på DPS. Så det varierer veldig.. :) 

Anonymkode: 81580...928

Mens et annet sykehus hadde du kanskje blitt akutt innlagt. Det varierer veldig som du sier. Det er kanskje ikke så rart, det er jo veldig mangel på psykiatere, og sikkert stor variasjon i hvem som behandler henvisningene. Men det du forteller er høres drøyt ut, hvis ikke du var veldig godt ivaretatt i mellomtiden da.

Anonymkode: 4113e...814

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...