AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #1 Skrevet 9. november 2019 beklager min direkte uttalelse, men det er liksom litt sant. Det er så utrolig kjedelig, at rollene forblir ganske like hele livet. Menneskene som er godt likt og sosialt flinke, er de som gjerne får høystatusjobber og grei økonomi. Så har vi noen som aldri brydde seg, tar det de får og er fornøyde med å være usynlige. Så har vi "taperne". De som aldri klarte seg noe bra på skolen, strebet etter å være noe annet enn den de er. HVORFOR streber de etter å være en annen en den de er tror dere? Det er litt slik at dersom jeg ikke gikk videre i noe og f.eks ble sendt hjem, og så er det ei fra samme skolen du gikk på eller området som også blir det, så sier personen du snakker med "da er dere ihvertfall 2" og du tenker "det er ikke en trøst at det er med henne" .. Det bekrefter jo at dere to er de "dårlige" ! Anonymkode: 856e3...149
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #3 Skrevet 9. november 2019 Det er jo ingenting som er direkte med det innlegget her, det gir jo ingen mening...! Anonymkode: 3e186...71f 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #4 Skrevet 9. november 2019 Hvafornosadu? Anonymkode: 41c2d...426 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #5 Skrevet 9. november 2019 Hei ts, hvis du er lei deg og fortvila så kan du dessverre ikke forvente mye støtte og omsorg på KG. Mange ufølsomme folk her. Men du kan få en elektronisk klem av meg ❤️ Anonymkode: 90245...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #6 Skrevet 9. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ingenting som er direkte med det innlegget her, det gir jo ingen mening...! Anonymkode: 3e186...71f hva skjønte du ikke? Anonymkode: 856e3...149
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #7 Skrevet 9. november 2019 Prøv å formulere dette på nytt, for dette var komplett uforståelig for meg og tydeligvis for andre også. Rent språklig, altså. Jeg forstod virkelig ikke hva det var du forsøkte å formidle. Ut fra det lille jeg tror jeg skjønte: De som bare var sosialt kompetente og godt likt og samtidig klarte seg godt faglig går det jo gjerne bra med. Det er det vel ikke noe pussig med. Ei heller er det så rart at de som både slet faglig og sosialt jevnt over sliter i voksen alder også. Men de som var "tapere" i betydningen mobbeofre, og samtidig var skoleflinke, gjør det i voksen alder (etter min erfaring) en god del bedre enn sine faglig svakere mobbere. Jeg fikk gjennomgå som bare det av typiske mobbere på barneskolen, men da vi hadde en slags reunion for noen år siden var det plutselig den mobbe-gjengen fra barneskolen som det var tydelig at slet i voksenlivet. Anonymkode: 849e2...d6d
Gjest Familytree Skrevet 9. november 2019 #8 Skrevet 9. november 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så har vi "taperne". De som aldri klarte seg noe bra på skolen, strebet etter å være noe annet enn den de er. HVORFOR streber de etter å være en annen en den de er tror dere? Du beskrev meg veldig godt😉 Denne typen suksess, som du nevner, er i hovedsak sosialt. Du kan ha hundrevis av venner og mange kontakter. Disse vennskapene lar oss ofte nå visse områder vi ser bedre, men dette garanterer ikke at vi lykkes for alltid. Dette krever også individuell innsats for å opprettholde den. Derfor er det mennesker som vinner i lotto og så blir fattige eller mer fattige enn før. Suksessrike mennesker har vaner av noen som søker å få denne sosialt-økonomiske suksessen, men dette gir oss ikke lykke. Jeg elsker mitt enkle og gjeldfrie liv. Jeg må ikke tilfredsstille noen over meg eller imponere noen under meg 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå