AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #1 Skrevet 9. november 2019 Står helt fast her, og trenger litt hjelp. Hvilke andre yrker kan jeg bruke erfaringen min fra byggebransjen som bygningsingeniør enn i byggeledelse og som konsulent? Anonymkode: 70555...26a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #2 Skrevet 9. november 2019 Har samme problem som deg. Det jeg har kommet på: entreprenør, rådgiver, prosjektleder/byggeleder. Kommunalt ansatt på utbygging eller drift, byggesak. Forsvarsbygg, statsbygg, OBOS etc. Takstmann. Lærer på byggfag. HMS, SHA. Det finnes noen stillinger innenfor oljebransjen (beregninger), kraftselskap, oppdrettsnæring... Men er jo mye det samme. Skulle gjerne byttet bransje. Er tydeligvis ikke så lett. Anonymkode: 25c23...6d0
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #3 Skrevet 9. november 2019 Og selvfølgelig prosjekterende for leverandører(elementer). Med master kan man få jobb i Sintef i Trondheim. Enkelte arkitektfirma har ingeniører ansatt. Drømmer om å finne opp tidsmaskin og få velge utdanning på nytt. Anonymkode: 25c23...6d0
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #4 Skrevet 9. november 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og selvfølgelig prosjekterende for leverandører(elementer). Med master kan man få jobb i Sintef i Trondheim. Enkelte arkitektfirma har ingeniører ansatt. Drømmer om å finne opp tidsmaskin og få velge utdanning på nytt. Anonymkode: 25c23...6d0 Bor i en mindre by, slik at det er litt begrenset med valgmuligheter innenfor fagfeltet. Er allerede hos en entreprenør, og ikke aktuelt å bytte til noen andre. Konsulentbransjen ønsker jeg meg ikke til, og det samme gjelder elementfabrikker. Statsbygg og Forsvarsbygg har vi ikke. Kommunen kunne vært et alternativ, men de har dårlig arbeidsmiljø i avdelingen og er ansett for å være den plassen hvor de som ikke får jobb noen annen plass havner. Så utgår egentlig den også. Yrkesskolen har jeg faktisk ikke tenkt på, trenger vel gjerne å bygge på med noe pedagogikk da? Takstmann krever også et relativt omfattende kurs/utdanning. Får jeg spørre hvorfor du angrer på yrkesvalg? Anonymkode: 70555...26a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #5 Skrevet 9. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: -- Kommunen kunne vært et alternativ, men de har dårlig arbeidsmiljø i avdelingen og er ansett for å være den plassen hvor de som ikke får jobb noen annen plass havner. Så utgår egentlig den også. Yrkesskolen har jeg faktisk ikke tenkt på, trenger vel gjerne å bygge på med noe pedagogikk da? Takstmann krever også et relativt omfattende kurs/utdanning. ---- Anonymkode: 70555...26a Kommunen er da mer enn 'bare' Plan- og bygning? Jeg har sett at brannvesenet i alle fall ofte ser etter folk med bygningsteknisk bakgrunn. VGS med yrkesfag innen bygg er jo veldig passende. Du trenger ett årsstudium i pedagogikk for være fit for fight som lærer med utdannelsen din. Anonymkode: be36d...271
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #6 Skrevet 10. november 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg spørre hvorfor du angrer på yrkesvalg? For mye jobb, for lite fritid. Altfor høyt konfliktnivå i bransjen. Kjedelig å sitte innelåst på et kontor. Og så er jo kollegaer veldig a4... Anonymkode: 25c23...6d0
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #7 Skrevet 10. november 2019 Selv om ikke statsbygg eksisterer, så kan det være andre med mange bygninger i byen... da blir du sjef over vaktmesterne. Bane Nor har ingeniører. Fylkeskommunen har ingeniører. Anonymkode: 25c23...6d0
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #8 Skrevet 10. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommunen er da mer enn 'bare' Plan- og bygning? Jeg har sett at brannvesenet i alle fall ofte ser etter folk med bygningsteknisk bakgrunn. VGS med yrkesfag innen bygg er jo veldig passende. Du trenger ett årsstudium i pedagogikk for være fit for fight som lærer med utdannelsen din. Anonymkode: be36d...271 Takk for svar. Årsstudium i pedagogikk og yrkesfag var virkelig ingen dum ide. Skal sjekke mulighetene for studiet her jeg bor. Kommunen har 2 avdelinger som så vidt jeg vet er ganske sammenflettet. Kommunalteknisk søker helst etter fagbrev som kompetanse. Men skal følge med fremover. Har aldri sett at brannvesenet her søker byggteknisk bakgrunn, men skal følge med. 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om ikke statsbygg eksisterer, så kan det være andre med mange bygninger i byen... da blir du sjef over vaktmesterne. Bane Nor har ingeniører. Fylkeskommunen har ingeniører. Anonymkode: 25c23...6d0 Takk for tips. Har verken Bane Nor eller Fylkeskommune. Ei heller andre med mange bygninger. Det som ser ut til å være en gjenganger når det søkes etter personer til annet enn typiske byggelederstillinger er at det ønskes fagbrev, eller praktisk erfaring. Har dessverre ikke det. Anonymkode: 70555...26a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå