Gå til innhold

«Ser etter noe seriøst» - ugunstig setning?

Anbefalte innlegg

Hei!

Brukt dateappen Tinder i et halvt år. Vet det ikke er appen med flest seriøse akkurat, men virker som det er den flest personer bruker.

Kan skrive mye med noen men dabber ofte av etter jeg har sagt at jeg ser etter noe seriøst. Tyder nok på at mange vil noe mindre forpliktende. 

Men en del kan skrive i bioen sin at de ser etter noe seriøst eller de sier at de ser det an men håper å finne den rette. 

Har merket at hvis jeg selv sier at jeg ser det litt an men håper å finne den rette, så kan samtalen fortsatte som før.

Er det for difekte eller skremmende å skrive rett ut at man ser etter noe seriøst? Bedre å pakke det litt inn rett og slett? Men samtidig greit å sile ut de som ikke vil noe forpliktende.

Er nokså ny i nettdatingverden. Er travel med jobb og studier og bor litt øde og får lite tid til å treffe nye mennesker i det virkelige liv. Derfor er det Tinder og Happn for tiden. Ikke plan om å bruke betalingsapper per nå i alle fall.

Dame, 29. 

Anonymkode: 425bb...ca1

Fortsetter under...

Kan si hvordan jeg oppfatter det, fra en manns perspektiv.

Er man veldig bastant på at man ser etter noe seriøst tror jeg veldig mange oppfatter deg som litt naiv og en smule sær på et sted som Tinder. Tinder er et sted man primært bør prøve å bli kjent med folk, og kanskje legge til på andre sosiale medier dersom man har en grei kjemi via Tinder-appen. 

Å gå bastant ut på Tinder å si at man leter etter en å dele livet med virker rett og slett litt rart.

Dette sier jeg ut fra sånn jeg har lært å kjenne Tinder. Skrev faktisk det samme selv da jeg prøvde appen første gang.

Anonymkode: 3663f...5c7

• Liker 1

Jeg syns det gir et dårlig inntrykk når damer er på Tinder for å finne noe "seriøst". Man fremstår veldig naiv og enkel da, og naivitet og enkelhet er kanskje det siste jeg vil ha i noen jeg er seriøs med. Tinder er en hook-up app. Men jeg kan godt bli seriøs etter hvert med noe jeg har hooket opp med.

Anonymkode: b0ab7...b05

• Liker 2
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan si hvordan jeg oppfatter det, fra en manns perspektiv.

Er man veldig bastant på at man ser etter noe seriøst tror jeg veldig mange oppfatter deg som litt naiv og en smule sær på et sted som Tinder. Tinder er et sted man primært bør prøve å bli kjent med folk, og kanskje legge til på andre sosiale medier dersom man har en grei kjemi via Tinder-appen. 

Å gå bastant ut på Tinder å si at man leter etter en å dele livet med virker rett og slett litt rart.

Dette sier jeg ut fra sånn jeg har lært å kjenne Tinder. Skrev faktisk det samme selv da jeg prøvde appen første gang.

Anonymkode: 3663f...5c7

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det gir et dårlig inntrykk når damer er på Tinder for å finne noe "seriøst". Man fremstår veldig naiv og enkel da, og naivitet og enkelhet er kanskje det siste jeg vil ha i noen jeg er seriøs med. Tinder er en hook-up app. Men jeg kan godt bli seriøs etter hvert med noe jeg har hooket opp med.

Takk for innspill!

Tenkte det var bra med damer som vet hva de vil ha. Men ser at det kanskje ikke bør komme frem for tydelig. 

Må kanskje date og treffes flere ganger før man kan finne ut hva hverandre egentlig har til hensikt.

Anonymkode: 425bb...ca1

• Liker 1

Når jeg blir spurt om hva jeg ser etter på tinder svarer jeg "forhåpentligvis my prince charming"  eller "nrk og stabilitet" 

Ikke skremt bort noen med de setningene hvertfall 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 08c87...9ac

• Liker 4

Annonse

Er jo greit å sile bort de som ikke er ut etter noe seriøst med en gang om det er det du vil ha. Jeg liker menn som vet hva de er ute etter og sier det rett frem, både når jeg var ute etter noe seriøst og når jeg bare ville ha det moro. Men opplevde at menn som sa de var ute etter noe seriøst var åpne for annet også når jeg sa jeg ikke ville ha noe seriøst. 

Anonymkode: 7138f...531

• Liker 4

For min del havner det litt i samme haugen som fjelltopper og "liker å trene og være med venner". Så mange skriver det at det blir 100% anonymt og intetsigende. Det er ikke negativt på samme måte som "du må være minst 180" og "er du sånn eller sånn eller sånn kan du bare sveipe til venstre", men det gir ikke noe positivt inntrykk heller.

Er forøvrig ikke enig i at Tinder er bare for hookups.

Anonymkode: d6e0a...27c

• Liker 4

Ser etter noe seriøst

Liker å trene og være med venner

Liker friluftsliv, ski og fjellturer

Du må være over 180

Osv. Dette er ting som er så vanlig at man blir blind, bedre å skille seg litt ut. Skriv noe i duren av "ønsker å finne kjærlighet", det blir lagt mer merke til. Unngå standardfraser

Anonymkode: 963ca...ae1

• Liker 1

Men jeg ser da flere manne-profiler  enn noensinne på tinder som har "jeg søker noe seriøst" enn de som ikke har det. Så enten er det click bait eller så søker de faktisk noe seriøst. 

• Liker 3

Jeg synes det er en litt teit ting å skrive, på samme måte som jeg synes det er kjempekleint når en fyr spør på date "hva jeg er ute etter". 

Jeg traff han som nå er kjæresten på tinder. Jeg har ikke noe om "hva jeg er ute etter" i profilen, og det hadde ikke han heller. 

Vi fant tonen veldig raskt, og han likte såpass godt å henge med meg at han ville gjøre det nesten hvert ledige øyeblikk. Vi ventet en del dater før vi hadde sex, da jeg ville se det an litt. Sexen var kjempebra, og det rullet videre derfra. Jeg stilte ham ikke til veggs på noe som helst, og vi kom begge selv til konklusjonen at vi etterhvert var uinteressert i å date andre. Det var han som sa først at han ikke ville treffe noen andre jenter.

Jeg tror den litt tilbakelente holdningen til det hele var litt av årsaken til at det var en suksess. Jeg har ingen problemer med å stille krav, men akkurat til forpliktelse kan man ikke gjøre det for tidlig, da følelsene kommer gradvis.

Dating skal jo være hyggelig, gøy og lystbetont og jeg synes sånne utsagn tar litt av moroen ut av det hele. Jeg tror heller ikke at det at man skriver noe sånt øker sjansen for et reelt, seriøst forhold. Menn kan dumpe deg etter sex uansett, hvis kjemien ikke er der.

Anonymkode: 72c29...070

• Liker 2

Annonse

Gjest TheCatLady

Så man er naiv og enkel hvis man skriver det? Dummeste jeg har lest og det er en antakelse gjort av den som leser det. 

Da jeg hadde Tinder så skrev jeg det for å sile bort de som bare var ute etter en ting og det fungerte veldig bra. Fikk bare matcher med seriøse og hyggelige menn. 

Jeg vet jo at Tinder blir brukt for ons av mange, men ikke av alle. Selv har jeg aldri ons så da er det greit å signalisere det synes jeg. 

Selv om man skriver det så fungerer det jo på samme måte som om man ikke hadde skrevet det. Jeg tror jo ikke at vi skal gifte oss etter to meldinger og alle forhold begynner med å bli kjent med hverandre. 

Veldig positivt å skrive synes jeg. De fleste på Tinder skriver ikke en dritt, og det er bare irriterende å matche med noen som kun er ute etter å få seg et nummer. Jeg er ikke interessert i å brukes som en dildo. Jeg så det alltid som positivt om noen skrev dette på Tinder, men nå har jeg funnet en date fra Sukker og slipper forhåpentligvis å åpne Tinder en eneste gang til. Ubrukelig app, for å si det forsiktig.

Anonymkode: cd071...8a8

• Liker 2
12 timer siden, Måneskinn skrev:

Men jeg ser da flere manne-profiler  enn noensinne på tinder som har "jeg søker noe seriøst" enn de som ikke har det. Så enten er det click bait eller så søker de faktisk noe seriøst. 

"swipe-bait" 😅

Anonymkode: bfe3a...5f0

• Liker 2
Annonse
På 9.11.2019 den 23.06, AnonymBruker skrev:

Eh? Ok? Hvordan kan en dame framstå naiv og enkel når hun skriver at hun er ute etter noe seriøst på tinder? Det er heller enkelt og lite dybde i disse damene som ikke har noen tekst, virker bitchy og sure på bildene og kun legger ut sexy pose bilder, som både de fleste damene og mennene på badoo gjør. De ser jeg på som enkle. Jeg har vært innom noen profiler der mennene også skriver at de er ute etter noe seriøst, så det har vært bra.

Merker også at folk er veldig dømmende over nettet og på de sidene. Man er plutselig enkel og søppel for helt teite grunner?? Mens dere mannfolk finner dere drittkjerringer der ute som ikke ser ut i måneskinn, har dårlig personlighet, ustabil, sint, spiller spill, er generelt giftige og egoistiske, tvinner dere rundt lillefingeren og elsker dere ikke, har ikke noe kontroll på økonomi eller noe i livet sitt... allikevel gir dere alle følelsene til disse damene, vil være med de til døden, de er bedre enn alle andre damer og de eneste dere vil ha, også gjør dere alt for å få de gravide i en veldig dårlig situasjon. Hvorfor kan ikke dere menn se de bra damene foran dere? Dere søker etter helt feil ting i en dame dere skal dele livet med og som skal oppdra barna deres, hvorfor velgef dere hvem som helst som samboer og mor til deres barn? Og nei, ikke si noe annet, for dette ER fakta. Selv ser jeg etter en mann som ser bra ut, er snill, smart, stabil osv. Og tar ikke takke til noe mindre, for da får ikke barna mine eller jeg det noe bra. Men sånn tenker ikke dere menn, vi damer er mer fornuftige og flinke i valg av partner! Dere tar det verste, så lenge dere er glad i ho eller hva som skjer... fakta på bordet, det er VI damer som gang på gang viser at vi ikke tar hva som helst. Og dere menn skal hele tiden prakke på i offentlighet at dere ikke tar hva som helst osv, det høres så stygt ut, fordi det får det til å høres ut som om vi damer ikke er noe verdt! At vi kun er fødemaskiner og skapt for dere menn! Og sånne som meg som ikke finner partner og ikke blir gravid, er det noe galt med og må sitte å hate seg selv pga alt som gikk galt. Selv om han som får meg er heldigere enn noen annen mann, for jeg har alt og blir en bedre mor enn alt det skvelet der ute som mister ungene pga BV. 

Anonymkode: f6a9f...c07

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er en litt teit ting å skrive, på samme måte som jeg synes det er kjempekleint når en fyr spør på date "hva jeg er ute etter". 

Jeg traff han som nå er kjæresten på tinder. Jeg har ikke noe om "hva jeg er ute etter" i profilen, og det hadde ikke han heller. 

Vi fant tonen veldig raskt, og han likte såpass godt å henge med meg at han ville gjøre det nesten hvert ledige øyeblikk. Vi ventet en del dater før vi hadde sex, da jeg ville se det an litt. Sexen var kjempebra, og det rullet videre derfra. Jeg stilte ham ikke til veggs på noe som helst, og vi kom begge selv til konklusjonen at vi etterhvert var uinteressert i å date andre. Det var han som sa først at han ikke ville treffe noen andre jenter.

Jeg tror den litt tilbakelente holdningen til det hele var litt av årsaken til at det var en suksess. Jeg har ingen problemer med å stille krav, men akkurat til forpliktelse kan man ikke gjøre det for tidlig, da følelsene kommer gradvis.

Dating skal jo være hyggelig, gøy og lystbetont og jeg synes sånne utsagn tar litt av moroen ut av det hele. Jeg tror heller ikke at det at man skriver noe sånt øker sjansen for et reelt, seriøst forhold. Menn kan dumpe deg etter sex uansett, hvis kjemien ikke er der.

Anonymkode: 72c29...070

Ingen bryr seg om sexlivet ditt, hvorfor MÅ dere nevne det hele tiden? Er sex liksom alt eller ? Er det liksom det som sier noe om hvor mye man er verdt her i samfunnet? For det virker sånn! For all del så kan det hende han kjæresten din fra tinder fortsatt treffer andre damer bak ryggen din og eller kommer mest sannsynligvis til å dumpe deg etterhvert. Du virker til å ha så høye tanker om deg selv i innlegget ditt, ikke tro at typen din elsker deg og bare vil ha deg. Han tok deg fordi han ikke får noe bedre. Og han synes nok ikke det er deilig å ha sex med deg og fantaserer om noen bedre. Du kan ikke fortelle for noen andre at de har følelser for deg, noe du tydeligvis gjør her. Du virker bare selvgod og ekkel. Menn sier mye pent bare for å få seg litt og egoboost, de later som de er kjæresten din osv. Ikke vær så naiv og tro at alt er ekte og fantastisk. Har dessverre erfart det i løpet av livet og mine forhold.

• Liker 1
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bryr seg om sexlivet ditt, hvorfor MÅ dere nevne det hele tiden? Er sex liksom alt eller ? Er det liksom det som sier noe om hvor mye man er verdt her i samfunnet? For det virker sånn! For all del så kan det hende han kjæresten din fra tinder fortsatt treffer andre damer bak ryggen din og eller kommer mest sannsynligvis til å dumpe deg etterhvert. Du virker til å ha så høye tanker om deg selv i innlegget ditt, ikke tro at typen din elsker deg og bare vil ha deg. Han tok deg fordi han ikke får noe bedre. Og han synes nok ikke det er deilig å ha sex med deg og fantaserer om noen bedre. Du kan ikke fortelle for noen andre at de har følelser for deg, noe du tydeligvis gjør her. Du virker bare selvgod og ekkel. Menn sier mye pent bare for å få seg litt og egoboost, de later som de er kjæresten din osv. Ikke vær så naiv og tro at alt er ekte og fantastisk. Har dessverre erfart det i løpet av livet og mine forhold.

Herregud...

Anonymkode: 8cc5a...a0b

• Liker 2
14 timer siden, Måneskinn skrev:

Det er click bait ja..De vet flere jenter er ute etter noe varig enn menn og bruker det for alt det er verdt. Kunne sikkert drept folk for litt mus enkelte menn.

Men uansett, hvem tror virkelig at de finner noen seriøse menn på Tinder?? De ser på det som en sexkatalog de kan bla i.

Anonymkode: e22b9...055

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...