AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #41 Skrevet 10. november 2019 Ja. Han voldtok venninna si på en fest og fikk en lang fengselstraff(for å være en voldtekt.) Jeg og en venninne som ikke vet hvem han er møtte han på en pub i en by. Hun er veldig glad i one night stands og jeg var redd hun skulle bli med ham hjem. Så jeg fikk dratt henne bort med å si at vi skulle bestille noe i baren. Da brølte han jævla horer etter oss. Hyggelig fyr. Anonymkode: 38bf4...377
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #42 Skrevet 10. november 2019 Ja, kjenner en mann som voldtok sin stedatteren på det groveste dagelig fra hun var 7 år. Han er dømt og har sonet sin straff, men ble utvist fra landet så har ikke kontakt med han i dag. Anonymkode: fb4f2...fbb
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #43 Skrevet 10. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det ikke få menn som voldtar. Det er skremmende mange som voldtar eller misbruker andre seksuelt. Både kvinner og menn, men menn ser ut til å utgjøre et massivt flertall. Minst 15% av barn og unge oppgir å ha opplevd overgrep før de fyller 18, mange av dem av to eller flere ulike personer. På toppen av denne statistikken kommer de som opplever overgrep først i voksen alder (faktisk opplever nesten 10% av norske kvinner en fullbyrdet voldtekt minst en gang i løpet av livet). Også har vi de som ikke havner i noen norsk statistikk fordi overgriperne deres finner seg ofre, barn eller voksne, utenlands. Eller fordi de er i Norge uregistrert. Tallene på ofre er altså skyhøye - og der det finnes ofre finnes det også overgripere. Jeg tror det er helt fair å anta at prosenttallet på hvor mange som har begått overgrep her i landet er tosifret. Anonymkode: bf54e...d0c Der er det ofte andre barn som er overgriperne, ikke «voldtektsmenn» Anonymkode: f7f90...878 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #44 Skrevet 10. november 2019 Ikke som jeg vet om. Anonymkode: 6c568...d10
Thyra Skrevet 10. november 2019 #45 Skrevet 10. november 2019 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ganske mange kjenner noen ja. Som igjen indikirerer at det er ikke "få" menn som voldtar. Dessverre.😔 Anonymkode: 31ca1...cf5 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det ikke få menn som voldtar. Det er skremmende mange som voldtar eller misbruker andre seksuelt. Både kvinner og menn, men menn ser ut til å utgjøre et massivt flertall. Minst 15% av barn og unge oppgir å ha opplevd overgrep før de fyller 18, mange av dem av to eller flere ulike personer. På toppen av denne statistikken kommer de som opplever overgrep først i voksen alder (faktisk opplever nesten 10% av norske kvinner en fullbyrdet voldtekt minst en gang i løpet av livet). Også har vi de som ikke havner i noen norsk statistikk fordi overgriperne deres finner seg ofre, barn eller voksne, utenlands. Eller fordi de er i Norge uregistrert. Tallene på ofre er altså skyhøye - og der det finnes ofre finnes det også overgripere. Jeg tror det er helt fair å anta at prosenttallet på hvor mange som har begått overgrep her i landet er tosifret. Anonymkode: bf54e...d0c Ingen tvil om at det er for mange. Men jeg tror ikke at prosentantallet er tosifret. Men de fleste kjenner jo en del mennesker, og man må huske at mange av de som kjenner noen som har voldtatt kjenner samme mann. Og mange av de som har blitt voldtatt har blitt voldtatt av samme mann. Endret 10. november 2019 av Thyra
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #46 Skrevet 10. november 2019 Jeg gjorde det. Fetteren min voldtok en jente, ingen i min nærmeste familie har kontakt med han. Anonymkode: 76863...c53 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #47 Skrevet 10. november 2019 Kjenner dessverre flere. Ene er min far som voldtok meg da jeg var barn, og en bestekompis som voldtok meg da jeg var 16 år. Så noen bekjente som er dømt for voldtekt. Anonymkode: 293fe...830
Oddy Skrevet 10. november 2019 #48 Skrevet 10. november 2019 Ja, jeg kjenner 2 voldtektmenn. Begge er nå i fengsel
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #49 Skrevet 10. november 2019 Ja eksen min. Han er dømt for vold mot meg, men voldtekten var så skamfull at jeg ikke turte å si noe. Han har gjort det samme mot sin nye kjæreste som ham har fått barn med. Anonymkode: d94e7...ec2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #50 Skrevet 10. november 2019 Ja, min eks. Fant nettopp ut at han er forlovet med en mye yngre (som jeg og var) etter veldig kort tid. Bekymret på hennes vegne men føler ikke det er min plass å si noe. Vanskelig situasjon. Anonymkode: cb27d...da1
Silva Pluvialis Skrevet 10. november 2019 #51 Skrevet 10. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja eksen min. Han er dømt for vold mot meg, men voldtekten var så skamfull at jeg ikke turte å si noe. Han har gjort det samme mot sin nye kjæreste som ham har fått barn med. Anonymkode: d94e7...ec2 Så trist å høre om hva du ble utsatt for😢 Om han har barn ville jeg vurdert om jeg var deg å melde han til BV. Mennesker som voldtar skal ikke være i nærheten av barn. 1
Lisaaaaa Skrevet 10. november 2019 #52 Skrevet 10. november 2019 På 9.11.2019 den 21.50, AnonymBruker skrev: De fleste kjenner en voldtektsmann, de bare vet det ikke. Det er ikke noe de forteller, og det er mest vanlig at mange voldtar en gang. Men det hjelper ikke. En gang voldtektsmann, alltid voldtektsmann. Det er offeret som får livet sitt ødelagt. Anonymkode: f6ec2...be8 Syns ikke du du skal sette som standard at man får livet ødelagt. Jeg er nemlig redd for at det for enkelte kan bli en selvoppfyllende profeti. Jeg ble utsatt for en overfallsvoldtekt, og noe av det tyngste i ettertid var folks forventinger om at man var "skadet" for livet. For jeg tenkte faktisk ikke noe mer på voldtekten etter noen uker. Jeg sier ikke at en voldtekt ikke er en forferdelig ting, og jeg er helt sikker på at noen kan få livet ødelagt, men trå litt mer forsiktig med hva du sier 😊 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #53 Skrevet 10. november 2019 Jeg kjente litt for godt til to, de som voldtok meg. Jeg vet om flere Anonymkode: 4a724...3dc
Djungelvrål Skrevet 11. november 2019 #54 Skrevet 11. november 2019 27 minutter siden, Karolineee skrev: Syns ikke du du skal sette som standard at man får livet ødelagt. Jeg er nemlig redd for at det for enkelte kan bli en selvoppfyllende profeti. Jeg ble utsatt for en overfallsvoldtekt, og noe av det tyngste i ettertid var folks forventinger om at man var "skadet" for livet. For jeg tenkte faktisk ikke noe mer på voldtekten etter noen uker. Jeg sier ikke at en voldtekt ikke er en forferdelig ting, og jeg er helt sikker på at noen kan få livet ødelagt, men trå litt mer forsiktig med hva du sier 😊 Tro det er mer vanlig å bli traumatisert for livet enn at det ikke er det. At du ble overfalt og voldtatt og ikke tenkte på det etter noen uker høres utrolig ut. Men det er bra for deg da.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #55 Skrevet 11. november 2019 På 9.11.2019 den 21.30, AnonymBruker skrev: Kjenner du en voldtektsmann? Hva slags relasjon har du til denne mannen eller kvinnen? Anonymkode: 1154c...cfc Ja Søsken Voldtok meg Anonymkode: a346a...96d
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #56 Skrevet 11. november 2019 På 9.11.2019 den 22.29, Kvelertak skrev: Tja fortid er fortid. Når noen har voldtatt en gang og aldri gjort det igjen så er ikke personen en voldtektsmann mer. Han var en voldtektsmann. Enig med @SupaWoman Anonymkode: a346a...96d
Lisaaaaa Skrevet 11. november 2019 #57 Skrevet 11. november 2019 (endret) 7 minutter siden, SupaWoman skrev: Tro det er mer vanlig å bli traumatisert for livet enn at det ikke er det. At du ble overfalt og voldtatt og ikke tenkte på det etter noen uker høres utrolig ut. Men det er bra for deg da. Hva får deg til å tro det? Tror du ikke det er mange som blir utsatt for overgrep som man ikke vet om, nettopp fordi de ikke sliter med det i så stor grad? Som sagt det er veldig forståelig at man kan bli det, og jeg har all sympati med dem som har det slik. Endret 11. november 2019 av Karolineee 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #58 Skrevet 11. november 2019 38 minutter siden, Karolineee skrev: Syns ikke du du skal sette som standard at man får livet ødelagt. Jeg er nemlig redd for at det for enkelte kan bli en selvoppfyllende profeti. Jeg ble utsatt for en overfallsvoldtekt, og noe av det tyngste i ettertid var folks forventinger om at man var "skadet" for livet. For jeg tenkte faktisk ikke noe mer på voldtekten etter noen uker. Jeg sier ikke at en voldtekt ikke er en forferdelig ting, og jeg er helt sikker på at noen kan få livet ødelagt, men trå litt mer forsiktig med hva du sier 😊 Da er du unntaket som bekrefter regelen Anonymkode: a346a...96d
Lisaaaaa Skrevet 11. november 2019 #59 Skrevet 11. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er du unntaket som bekrefter regelen Anonymkode: a346a...96d Hvordan vet du det? Det kan være mange du kjenner som ikke sliter, men som kan ha blitt utsatt for overgrep. Jeg sier som sagt ikke at det er det minste rart at man sliter, det er veldig forståelig! 1
Lisaaaaa Skrevet 11. november 2019 #60 Skrevet 11. november 2019 (endret) 1 minutt siden, Karolineee skrev: Endret 11. november 2019 av Karolineee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå