Gå til innhold

Kjenner du en voldtektsmann?

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Familytree skrev:

Hvordan? Hvem? Hvor og hvorfor skulle jeg ha et relasjon til en voldtektsmann?

Jeg kjenner naboer som hadde hatt en historie med seksuell trakassering. De er fengslet eller burde flyttet.

Du har det mest sannsynlig uten at du vet det.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Familytree
Skrevet
3 minutter siden, SupaWoman skrev:

Du har det mest sannsynlig uten at du vet det.

Ja, det er veldig sant.

Skrevet

Nei heldigvis ikke. Trist at det er så mange i tråden som gjør det, dog.

Skrevet

To stk. Den ene er søskenbarnet mitt, han satt i fengsel i 2 år. Det skal godt gjøres å dømmes i voldtektsaker, så jeg tror nok at han gjorde det. Den andre er en.... Eh, bekjent av meg, voks opp på samme sted som meg. Han voldtok min bestevenninne når vi begge gikk i 8-9. klasse. 

Anonymkode: 19857...743

Skrevet

Ja, ble voldtatt av han. Politianmeldelse osv, saken ble henlagt (som det dessverre ofte blir). Tror han fortsatt er gift med samme dame, og har barn. Lurer på hva han har sagt til henne og jeg har ikke orket å gjøre noe med det, han må ha sagt en hel annen historie enn sannheten til henne. 

Sett utenfra så virker han helt «vanlig». Men han er helt syk i hodet bokstavelig talt, skrudd sammen helt feil. 

Anonymkode: 712ef...a3d

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, ble voldtatt av han. Politianmeldelse osv, saken ble henlagt (som det dessverre ofte blir). Tror han fortsatt er gift med samme dame, og har barn. Lurer på hva han har sagt til henne og jeg har ikke orket å gjøre noe med det, han må ha sagt en hel annen historie enn sannheten til henne. 

Sett utenfra så virker han helt «vanlig». Men han er helt syk i hodet bokstavelig talt, skrudd sammen helt feil. 

Dette var en venn av en venn. Null kontakt nå. 

Skrevet

Vet om en som prøvde å voldta meg, han dopa meg ned, men klarte ikke voldta meg fordi han var for rusa selv og jeg var så borte at vekten min var som et dødt menneske med trange klær og ob itelleg. Så han ga opp heldivis. 

Jeg vet ikke om han har voldtatt noen, men jeg vet at han har prøvd å ta livet sitt i ettertid, vet ikke hvorfor. Sikkert fordi han har funnet ut av hvem han er forhåpentligvis. 

Så vet jeg om en som voldtokk besteveninna mi. Også vet jeg om en gammel gris som voldtok en annen venninne når hun var 4 år. Den gang var han 30 ca. Men har ingen ansikt på han. 

Anonymkode: e060a...481

Skrevet

Ja, eksen min.

Anonymkode: 383f8...c89

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert lett for voldtektsmannen å tenke at fortid er fortid. Men ikke for offeret. 

Anonymkode: f6ec2...be8

Det er nok ikke så lett for alle som har voldtatt heller . Noen angrer faktisk.uansett ikke greit

2 timer siden, Srsly skrev:

Å være en overgriper er ikke et yrke man kan legge bak seg når man er ferdig med «den tiden». Å ha disse tankene og å faktisk utføre slike handlinger viser at hjernen er skadet på et annet nivå enn normale mennesker. Så jo, du vil for alltid være en overgriper dersom du har valgt å ødelegge livet til et menneske.

Ja for de som har opplevd voldtekt, men noen klarer å tilgi det også.’ Selv om livet er helt ødelagt.  Men er ikke alltid en overgriper for alle. 4 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet om en som prøvde å voldta meg, han dopa meg ned, men klarte ikke voldta meg fordi han var for rusa selv og jeg var så borte at vekten min var som et dødt menneske med trange klær og ob itelleg. Så han ga opp heldivis. 

Jeg vet ikke om han har voldtatt noen, men jeg vet at han har prøvd å ta livet sitt i ettertid, vet ikke hvorfor. Sikkert fordi han har funnet ut av hvem han er forhåpentligvis. 

Så vet jeg om en som voldtokk besteveninna mi. Også vet jeg om en gammel gris som voldtok en annen venninne når hun var 4 år. Den gang var han 30 ca. Men har ingen ansikt på han. 

Anonymkode: e060a...481

4år? Forbanna pedofil altså😡😡

Skrevet

Ganske mange kjenner noen ja. Som igjen indikirerer at det er ikke "få" menn som voldtar.

Dessverre.😔

Anonymkode: 31ca1...cf5

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ganske mange kjenner noen ja. Som igjen indikirerer at det er ikke "få" menn som voldtar.

Dessverre.😔

Anonymkode: 31ca1...cf5

Selvfølgelig er det ikke få menn som voldtar. Det er skremmende mange som voldtar eller misbruker andre seksuelt. Både kvinner og menn, men menn ser ut til å utgjøre et massivt flertall.

Minst 15% av barn og unge oppgir å ha opplevd overgrep før de fyller 18, mange av dem av to eller flere ulike personer. På toppen av denne statistikken kommer de som opplever overgrep først i voksen alder (faktisk opplever nesten 10% av norske kvinner en fullbyrdet voldtekt minst en gang i løpet av livet). Også har vi de som ikke havner i noen norsk statistikk fordi overgriperne deres finner seg ofre, barn eller voksne, utenlands. Eller fordi de er i Norge uregistrert. 

Tallene på ofre er altså skyhøye - og der det finnes ofre finnes det også overgripere. Jeg tror det er helt fair å anta at prosenttallet på hvor mange som har begått overgrep her i landet er tosifret. 

Anonymkode: bf54e...d0c

Skrevet

Ja, han er gift med min beste venninne. Han tok for seg av meg da jeg sov i samme seng som min venninne. Jeg klarte ikke å gjøre motstand. Dessverre har jeg bare latt som ingenting etterpå... vil ikke miste min venninne..

Anonymkode: a2b04...cae

Skrevet

Mest sannsynlig ganske mange.

De fleste blir ikke dømt for voldtekt, og mange menn mener de ikke har voldtatt siden jenta ikke gjorde motstand.

I tidlig 20-årene var det populært i guttegjengen å erobre flest mulig damer og skryte av det etterpå. Mange av disse liggene ville helt klart vært definert som voldtekter. Vi snakker om bevisstløse jenter som ble tatt av en hel gjeng. Jenter som ikke turte å gjøre motstand, men bare gjorde som de ble fortalt osv. Dette ble det skrytt av over en lav sko. Jeg fikk en vond smak i munnen av alle historiene.

Anonymkode: 7d25f...807

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg ble - av eksen.

Anonymkode: 9b57a...73f

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er det ikke få menn som voldtar. Det er skremmende mange som voldtar eller misbruker andre seksuelt. Både kvinner og menn, men menn ser ut til å utgjøre et massivt flertall.

Anonymkode: bf54e...d0c

Her har vi 2 ulike grupper. Det er ikke få menn som har seksuelt trakassert en jente, men det er få menn som har gjort en fullbyrdet voldtekt.

Grunnen til at mange kvinner har opplevet fullbyrdet voldtekt er fordi en mann kan voldta titals kvinner uten å bli tatt.

Anonymkode: 635a7...723

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi 2 ulike grupper. Det er ikke få menn som har seksuelt trakassert en jente, men det er få menn som har gjort en fullbyrdet voldtekt.

Grunnen til at mange kvinner har opplevet fullbyrdet voldtekt er fordi en mann kan voldta titals kvinner uten å bli tatt.

Anonymkode: 635a7...723

Hvis det anslås at 15% av alle kvinner har blitt voldtatt er det mange menn som fyllbyrder voldtekt. Det sier seg selv.  Det er ikke sånn at f.eks bare 3% menn voldtar 15% av landets kvinner.    

• Liker 3
Skrevet

Ja flere. Ingen av de er straffet dessverre. 

Anonymkode: f5287...c8a

Skrevet

Ikke som jeg vet om, heldigvis.

Anonymkode: 865e0...634

Skrevet

Ja. Dvs jeg kjenner han ikke egentlig lenger, men lekte med ham som barn. Han er sammen med en kollega av meg nå. 

Anonymkode: bb118...0a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...