AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #1 Skrevet 9. november 2019 Jeg har en mann/kollega som jeg har et veldig godt forhold til. Jeg selv har gått igjennom en tøff periode. Da har han vært der, snakket med meg når jeg har trengt det, hjulpet meg hvis det var noe jeg trengte hjelp til. Det har seg slik at han har samboer. Jeg spurte han nå for en liten stund siden om hun visste om at vi er så gode venner. Det gjør hun vist ikke, dette fordi han tror ikke hun kommer til å like/godta det. Er det slik at det er krise hvis en mann og en kvinne er så gode venner? Er det liksom ikke akseptert hvis man er i et forhold med en annen person? Anonymkode: 9ed18...665
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #2 Skrevet 9. november 2019 Jeg er kvinne og min beste venn er en mann, vi har vært venner siden vi var i bleier og det er 30 år siden. Jeg kan rett og slett ikke være sammen med noen som ikke synes vennskapet vårt er greit faktisk. Men jeg vet jo at folk har det med å bli veldig sjalu når partneren har venner av det motsatte kjønn, noe som jeg finner ganske rart sånn egentlig. Jeg reiser mye, og mtp. hvor likestilt osv. Norge er så synes jeg det er merkelig at det er mer vanlig og akseptert å ha venner av motsatt kjønn i andre land. Selv konservative land. Så hvorfor er vi i Norge så sære på dette? Uansett; noe jeg har lagt merke til ofte går igjen, er at den sjalu partneren personlig ikke har opplevd gode vennskap med det motsatte kjønn. De mangler den erfaringen rett og slett, noe som jeg synes er litt trist, for det unner jeg alle. Anonymkode: 7af53...28f 3
LittDiva Skrevet 9. november 2019 #3 Skrevet 9. november 2019 Ja, absolutt. Jeg har 2 gode mannlige venner som er gift.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #4 Skrevet 9. november 2019 De fleste menn kan innerst inne ikke være venn med en vakker kvinne ihvertfall. Fantasier om å knulle henne vil før eller senere dukke opp. Anonymkode: 2f0b5...2d6 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #5 Skrevet 9. november 2019 Jeg har et par gode mannlige venner som er gift. Vi er venner gjennom jobb og har felles interesser som vi holder på med på fritiden. Jeg har aldri opplevd at de har vært interessert i meg "på den måten" og jeg er heller ikke interessert i dem på noen annen måte enn at de er gode venner. Jeg tenker jo at konene deres kanskje synes det er noe rart at vi henger sammen, men hun ene kona er i alle fall med innimellom, så hun vet i alle fall at vi er gode venner. Kanskje har de tillit til mennene sine, og det har de isåfall god grunn til å ha. Anonymkode: a0c4f...330
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #6 Skrevet 9. november 2019 De fleste voksne menn har ikke kapasitet nok til kjærringa, ungene, hunden, katten, huset, jobben, slektninger og venner, og dermed ikke tid til å sitte å holde den nysingle kvinnelige kollegaen i handa. Og de fleste menn er ikke så gode venner med tilfeldige damer, som damene liker å tro. Anonymkode: 7ecb1...f0f 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #7 Skrevet 9. november 2019 Det har seg nok sånn at han ikke hadde giddet være der for deg om han ikke var interessert i noe mer, samboer eller ei. Det er neppe sånn at han har for vane å forbarme seg over kvinner som har det kjipt. Anonymkode: 13804...f06 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 9. november 2019 #8 Skrevet 9. november 2019 Ja, så absolutt. Er sjlølv gift mann, de fleste av mine venner er kvinner. Aldri vert noe problem med det.
Jolene Skrevet 9. november 2019 #9 Skrevet 9. november 2019 Absolutt, den ene bestevennen min er en mann Kommer an på personene det, ikke kjønnet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #10 Skrevet 10. november 2019 Ja. Min aller bestevenn er mann. Vi har kjent hverandre halve livet. Jeg er også gudmor til barnet hans. De fleste andre vennene mine jeg kommer best overens med er også menn. Anonymkode: 70066...024
Cata Skrevet 10. november 2019 #11 Skrevet 10. november 2019 Jeg har flere gode mannlige venner som jeg har møtt gjennom skole og senere jobb og opprettholdt vennskapet til. Etterhvert som de har giftet seg har jeg også blitt kjent med konene deres og kommer veldig bra overens med dem også.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #12 Skrevet 10. november 2019 Ikke etter min definisjon av ordet "vennskap". Vennskap for meg innebærer at man har mange sammenfallende interessefelt på det intellektuelle plan - uten nødvendigvis å være enige - og allerede der er menn og kvinner så diametralt forskjellige at "vennskap" ikke blir riktige uttrykk for meg. Vennskap fordrer også at man kan åpent og ærlig, noe som ofte er problematisk for kvinner. Man må som regel "game" kvinner til en viss grad, sukre tankene og meningene sine en smule. Et vennskap mellom mann og kvinne kan aldri bli helt gjensidig, slik vennskap mellom menn seg i mellom kan. Jeg har mange "kvinnelige bekjentskaper som jeg er vennlig med", men jeg ville ikke kalle noen av dem for "venner". Og som regel er det noen skjulte agendaer i sving når en mann og kvinne er "venner". Som regel betyr det at han vil i buksa på henne, eller at hun har ham som backup-plan i tilfelle hennes andre romantiske relasjoner skulle havarere, og hun risikerte å ende opp alene. Dynamikken mellom mann og kvinne er bare ikke riktig klima for "vennskap" - i den betydningen jeg personlig legger i ordet. Anonymkode: c42c9...a72 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #13 Skrevet 10. november 2019 Som jeg skulle skrivd det selv! Er aldri venner med damer. Jeg undersøker muligheten for å komme i buksa på dem, om ikke det går så kunne de like gjerne vært luft. Anonymkode: 2d670...3f9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #14 Skrevet 10. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke etter min definisjon av ordet "vennskap". Vennskap for meg innebærer at man har mange sammenfallende interessefelt på det intellektuelle plan - uten nødvendigvis å være enige - og allerede der er menn og kvinner så diametralt forskjellige at "vennskap" ikke blir riktige uttrykk for meg. Vennskap fordrer også at man kan åpent og ærlig, noe som ofte er problematisk for kvinner. Man må som regel "game" kvinner til en viss grad, sukre tankene og meningene sine en smule. Et vennskap mellom mann og kvinne kan aldri bli helt gjensidig, slik vennskap mellom menn seg i mellom kan. Jeg har mange "kvinnelige bekjentskaper som jeg er vennlig med", men jeg ville ikke kalle noen av dem for "venner". Og som regel er det noen skjulte agendaer i sving når en mann og kvinne er "venner". Som regel betyr det at han vil i buksa på henne, eller at hun har ham som backup-plan i tilfelle hennes andre romantiske relasjoner skulle havarere, og hun risikerte å ende opp alene. Dynamikken mellom mann og kvinne er bare ikke riktig klima for "vennskap" - i den betydningen jeg personlig legger i ordet. Anonymkode: c42c9...a72 Du høres ut som en meget spesiell mann isåfall og er ikke som menn flest. Derfor kan du ikke uttale deg for menn generelt. Anonymkode: a0c4f...330 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #15 Skrevet 10. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som jeg skulle skrivd det selv! Er aldri venner med damer. Jeg undersøker muligheten for å komme i buksa på dem, om ikke det går så kunne de like gjerne vært luft. Anonymkode: 2d670...3f9 Trist liv. Anonymkode: a0c4f...330 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #17 Skrevet 10. november 2019 15 minutter siden, AnonymBruker said: Du høres ut som en meget spesiell mann isåfall og er ikke som menn flest. Derfor kan du ikke uttale deg for menn generelt. Anonymkode: a0c4f...330 Hvilken del av "etter min definisjon av ordet vennskap" og "den betydningen jeg personlig legger i ordet" var det du ikke forstod? Anonymkode: c42c9...a72
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #18 Skrevet 10. november 2019 Den beste og nærmeste vennen jeg har er en mann, heterofil er han også. Ingen kjæreste av meg eller ham bør be noen av oss velge den andre vekk, sånn sjalusi er lite tiltrekkende og en deal breaker. Anonymkode: 0cea5...75d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #19 Skrevet 10. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilken del av "etter min definisjon av ordet vennskap" og "den betydningen jeg personlig legger i ordet" var det du ikke forstod? Anonymkode: c42c9...a72 Les ditt eget innlegg et par ganger til. At du skriver at det ikke er vennskap "etter din definisjon av ordet vennskap" betyr ikke at du forstår at folk er forskjellige, men det betyr at du mener menn og kvinner ikke kan være venner etter "din definisjon på vennskap" fordi du rett og slett tror alle menn er som deg og derfor ikke i stand til å ha noe til felles med kvinner. Det må være utrolig trist å ha et sånt syn på kjønn, at man plasserer folk i bås etter om de har penis eller vagina og tror at man har en spesifikk personlighet etter hva slags kjønnsorgan man har som ikke går overens med da det motsatte kjønnsorganet sin personlighet (etter ditt verdensbilde). Du hadde fått en ganske stor åpenbaring om du ikke var så full i fordommer. Anonymkode: a0c4f...330 4
annebanane Skrevet 10. november 2019 #20 Skrevet 10. november 2019 Kan så absolutt være gode venner med det motsatte kjønn. Noen av mine beste venner er menn, og de har jeg hatt lenge. Men det vennskapet du har med kollegaen høres ikke helt ut som et uten noe flere tanker enn vennskap når han ikke er åpen med konen om det. Venner skal en kunne være trygge og åpne om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå