Gå til innhold

Noen som jobber med psyknutvhemmede som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en kommune der vi får ansvar for flere og flere brukere. Noe jeg syns er spennende og interessant. Det som er så frustrerende er at vi har den samme bemanning uansett hvor mange nye vi får. Lderen sier vi må rydde plass og organisere oss bedre. Vi personale blir slitne og stressa,det går også utover arbeidsmiljøet...og igjen brukerne vil jeg tro. Har sagt det til verneombudet,hun gjør ingenting. Brukerne sine vdtak er bare en vits...vi får bare mer å gjør. Burde vi koble inn organisasjonene? Vi har gang på gang sagt ifra til lderen,men hun sier at vi ikke får mer fra kommunen . Jeg blir så oppgitt. Hva er det rette å gjøre?

Anonymkode: b9f25...062

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har et vedtak. Der står det hva brukeren sksl ha av tid, og hva de skal ha hjelp til. Så leder må sette inn fler ressursers hvis dere ikke har kapasitet til å dekke timene i vedtaket. 

Vi har alt fra 1 til 1 brukere og noen man kan ha sammen med flere, alt etter hva de sksl ha hjelp til og antall timer i vedtaket.

Anonymkode: 98276...028

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har et vedtak. Der står det hva brukeren sksl ha av tid, og hva de skal ha hjelp til. Så leder må sette inn fler ressursers hvis dere ikke har kapasitet til å dekke timene i vedtaket. 

Vi har alt fra 1 til 1 brukere og noen man kan ha sammen med flere, alt etter hva de sksl ha hjelp til og antall timer i vedtaket.

Anonymkode: 98276...028

Ja de har vedtak,vi har som regel ansvar for tre fire stk pr vakt,pluss noen som bor utenfor. Selv om vi får nye,får vi ikke økt reessurser...så vedtakene er bare et tall på papiret

Skrevet

Jeg hadde varslet den lokale fagforeningen først. Hvis dette ikke fungerte  ville jeg ha varslet fagforeningen sentralt.

Anonymkode: 54640...733

• Liker 1
Skrevet

Varsle fagforeningen. Brukerne har et antall timer med personal hver. Det er det en grunn til. Dette skal overholdes for deres og beboernes sikkerhet. 

Anonymkode: ef00b...41a

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Varsle fagforeningen. Brukerne har et antall timer med personal hver. Det er det en grunn til. Dette skal overholdes for deres og beboernes sikkerhet. 

Anonymkode: ef00b...41a

Tusen takk for svar...skal varsle fagforengene ja

Skrevet

Om verneombudet ikke reagerer så kontakt hovedverneombudet. Om leder ikke reagerer kontakt lederen din sin leder... Om fortsatt ingen reagerer kontakt arbeidstilsynet

Anonymkode: c54c0...909

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om verneombudet ikke reagerer så kontakt hovedverneombudet. Om leder ikke reagerer kontakt lederen din sin leder... Om fortsatt ingen reagerer kontakt arbeidstilsynet

Anonymkode: c54c0...909

Tusen takk,det skal jeg gjøre👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...