AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #1 Skrevet 9. november 2019 Hva gjør man med dem? Hva gjorde du med dem? Tenker ikke på korte forhold på 2-3 år, men lengre seriøse forhold med samboerskap/ekteskap. Kvittet du deg med alt grunnet minner, eller har du fortsatt ting du fikk i gave, eller ting dere investerte i sammen. Hva med smykker og slikt? Anonymkode: 2e938...7d0
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #2 Skrevet 9. november 2019 Jeg solgte forlovelsesringen sammen med noe gull jeg fikk av en annen kjæreste. Brukte det aldri. Fikk god pris for det. Ellers fikk Fretex andre ting jeg fikk at han jeg var forlova meg. Så ikke poenget og ta vare på disse tingene. Anonymkode: 8d71f...181
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #3 Skrevet 9. november 2019 Klamydia - tok medisin for det. Anonymkode: d2ffe...953 11
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #4 Skrevet 9. november 2019 Ja, jeg har beholdt ting, både smykker og andre ting. Selv om forhold har tatt slutt, har jeg ikke noe behov for å eliminere minner om vedkommende, eller kvitte meg med gjenstander som jeg har fått. Anonymkode: f683f...ab5 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #5 Skrevet 9. november 2019 Det kommer litt an på. Jeg har ikke økonomi til å kvitte meg med alt av møbler og diverse, bare fordi det er noe jeg fikk av min x. Men jeg går ikke med smykker jeg fikk av han, de har jeg solgt, eller lagt vekk. Har også pakket vekk litt andre ting, jeg ønsker ikke å kaste bort minner fra halve livet mitt bare fordi det var med min x. Skal jeg slutte å snakke om, eller ha noe som hadde med han å gjøre, må jeg selge huset, møbler, flere av klærne mine, kaste alle foto fra turer jeg noen gang har hatt, kvitte med meg katten jeg fikk av han, samt selge bilen. (Traff hverandre på u.skolen, slutt for et par år siden, og jeg er i slutten av 20årene). Anonymkode: f6fe5...fe5 3
solmåneogstjerner Skrevet 9. november 2019 #6 Skrevet 9. november 2019 Ting som jeg bruker har jeg ikke hatt behov for å kvitte med med. F eks klær og ting til huset. Det minner meg ikke om ham heller. Har kvittet meg med en del bilder. Giftering og forlovelsesring ligger fortsatt et eller annet sted, har tenkt å selge dem men glemmer det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #7 Skrevet 9. november 2019 Smykker sendte jeg inn til sånn gullsted, tror det var gulladam. Fikk uventet mye penger for det. Klokke (design merke men ikke veldig dyr), sølv smykker, og noen klær jeg ikke brukte gav jeg til Fretex. Anonymkode: 2bf71...fd8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #8 Skrevet 9. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Klamydia - tok medisin for det. Anonymkode: d2ffe...953 Æsj. Regner med at det var grunnen til at han/hun er en eks også. Kjønnssykdom luker ut enhver tvil for utroskap i hvert fall. Kvalmt. Anonymkode: d1951...25d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #9 Skrevet 9. november 2019 Har en ring jeg fikk i bursdagsgave, kunne aldri falt meg inn å kvitte meg med den. Anonymkode: e154c...4aa
eller Skrevet 9. november 2019 #10 Skrevet 9. november 2019 Jeg tok med meg det jeg ville ha og lot ham beholde det jeg ikke ville ha.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #11 Skrevet 9. november 2019 Praktiske ting som er av nødvendighet og er verdt litt er jo greit å beholde. Men da gjør man jo som regel det opp - møbler man har kjøpt sammen f.eks. fordeles. Gaver og pynteting anser jeg det som unaturlig å beholde. Går ikke rundt med smykker som er kjøpt av en eks f.eks. Det selger jeg. Anonymkode: 58126...879
Jolene Skrevet 9. november 2019 #12 Skrevet 9. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har beholdt ting, både smykker og andre ting. Selv om forhold har tatt slutt, har jeg ikke noe behov for å eliminere minner om vedkommende, eller kvitte meg med gjenstander som jeg har fått. Anonymkode: f683f...ab5 Samme her
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #13 Skrevet 10. november 2019 Vi var gift og jeg har fremdeles mye av gavene vi fikk til bryllupet: feks servise og sølvtøy. Har garantert endel smykker jeg har fått fra ham. Bruker noe av det, uten å tenke at jeg burde kvitte meg med det. Gifteringen ligger i et smykkeskrin. Jeg ønsker å smelte min om til et smykke til datteren vår, og ønsker at hans ring skal smeltes om til et smykke til sønnen vår. Men eksmannen min vil ikke kvitte seg med gifteringen, så da blir det med ideen. 🤪 Anonymkode: f19ea...952
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #14 Skrevet 17. november 2019 Jeg beholder det jeg trenger og gir bort, selger eller kaster resten. Det er bare ting. Anonymkode: 9f97b...447
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #15 Skrevet 17. november 2019 Jeg har tidligere tenkt at jeg ikke ville bruke et smykke jeg fikk av en eks, men det er jo litt rart og at det er slik. Det har vært en gave fra en person som har vært en stor del av mitt liv. Nå er det mange år siden forrige forhold og en del ting fra den gang har nok gradvis blitt byttet ut av naturlige årsaker. Men jeg har liggende noen smykker jeg har fått. Bruker dem ikke, men tenker nå litt på hvorfor kan jeg ikke kunne bruke dem? Gjør det noe? Tenker da på alminnelige smykker, ikke forlovelsesring eller slikt. Anonymkode: 67261...0b8 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #16 Skrevet 17. november 2019 Vi hadde ett forhold i ett år, men det var bare positive følelser. Ulike grunner gjør det vanskelig å være sammen, kanskje det kommer. Men det er slutt nå. Jeg fikk ett par nydelige øredobber til bursdagen min, og de kommer jeg alltid til å ha. Det minner meg om en person jeg var og er veldig glad i, han har betydd veldig mye for meg og vi delte noe helt spesielt og fint. Tar det med meg som en del av min historie og som ett minne. Anonymkode: 6df02...fb6 1
_nubbenella Skrevet 18. november 2019 #17 Skrevet 18. november 2019 Når eg flytta ut fekk eksen beholde minst 90% av alt me hadde ilag. Eg tok berre det som var mitt (klær, arvegods, julepynt, mobiltelefon, hunden, etc). Eg fekk TVen og ein kommode, dei har eg fortsatt, det var eg som valgte ut og betalte for begge deler tross alt. Den einaste gåven eg kan hugse å ha fått var gjeld, så den kvitta eg meg med av naturlige årsaker. Gifteringen solgte eg til Bjørklund 🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 19. november 2019 #18 Skrevet 19. november 2019 I mitt første samboerskap var vi begge studenter, og leide delvis møblert. Hadde derfor ikke så mange dyre investeringer sammen, men de få tingene vi hadde kjøpt sammen delte vi etter hva vi ønsket mest. Vi var ikke millimeterrettferdige, men prøvde å dele ganske rettferdig. Gaver beholdt jeg. Han var ingen stor romantiker, så det var lite smykker å gruble over, for å si det sånn Nyttegjenstander og bøker som det er lite følelser knyttet til ser jeg ingen grunn til å kvitte seg med. Noen av tingene fra forholdet er fremdeles i bruk, og det er nesten 20 år siden bruddet. Bilder av oss to sammen, som svigermor sørget for å forstørre og ramme inn, er derimot kastet. Anonymkode: 7972a...cff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå