AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #1 Skrevet 9. november 2019 Jeg begynte i ny jobb i september. I get yrke hvor jeg ikke har mye erfaring, men ble lovet grundig opplaering. Opplaering...Ble satt alene paa jobb andre dag med ansvar for aa lage "Full English Breakfast" til 177 personer! Tre dager trening paa kjokkenet, og naa skulle jeg ta meg av "Dinner shift" alene! Manager klager hele tiden( vel kjefter). Tingen er at min trening har vaert: " You figure it out", og " We will not tell you what to do, but we will yell at you for not doing it! ". Jeg blir kjeftet paa for andres feil. Det virker som om at alt som gaar feil er min skyld... Toppen kom vel for en uke siden hvor manager spurte meg ett sporsmaal, som jeg svarte paa og hennes svar var:" Fuck off! " . Hvor mye skal man egentlig finne seg i? Jeg jobber I England og vet at arbeidsmiljoet er hardere der enn i Norge, men... Anonymkode: 06f13...064
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #2 Skrevet 9. november 2019 Finnes det ikke en arbeidsmiljølov i England? Uansett: ta en ny prat med sjefen om opplæringen. Får du et like dårlig svar og oppførselen deres fortsetter på denne måten ville jeg søkt meg bort. Det går an å oppføre seg, selv om arbeidsmiljøet er tøffere enn her. Kjenner du noen andre i England som kan svare deg? Anonymkode: 135c2...982
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #3 Skrevet 9. november 2019 Ettersom det er 177 gjester, regner jeg med at dette er et hotell, ikke et enkeltstående B&B med fem senger drevet av en psykopat-dame? I så fall må du snakke med sjefen igjen – hvis ikke sjefen er den som driver og skjeller deg ut? Det høres ut som kokken e.l. enten har lagt deg for hat, mener du er udugelig, eller bare er en drittsekk. Stå opp for deg selv og krev endringer! Vær spesifikk og tydelig på hva du trenger (mer opplæring) og hva du ikke kommer til å tolerere ("fuck off" o.l.). Noter ned dato, klokkeslett, eksakte ord som ble sagt, og ev. vitner. Lykke til! Anonymkode: a44dd...8d5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #4 Skrevet 9. november 2019 Velkommen til servicebransjen. Slike opplevelser har jeg hatt både i jobber i Norge og utlandet. Nå arbeider jeg i staten (i Norge). Når andre klager over sjefen her ler jeg inni meg. Anonymkode: d64f1...4b5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #5 Skrevet 9. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ettersom det er 177 gjester, regner jeg med at dette er et hotell, ikke et enkeltstående B&B med fem senger drevet av en psykopat-dame? I så fall må du snakke med sjefen igjen – hvis ikke sjefen er den som driver og skjeller deg ut? Det høres ut som kokken e.l. enten har lagt deg for hat, mener du er udugelig, eller bare er en drittsekk. Stå opp for deg selv og krev endringer! Vær spesifikk og tydelig på hva du trenger (mer opplæring) og hva du ikke kommer til å tolerere ("fuck off" o.l.). Noter ned dato, klokkeslett, eksakte ord som ble sagt, og ev. vitner. Lykke til! Anonymkode: a44dd...8d5 Det er sjefen som skjeller meg ut. Kokk? Jeg er den eneste paa kjokkenet! Det er kun meg som lager "Full English Breakfast" til 100+ mennesker! Anonymkode: 06f13...064
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #6 Skrevet 10. november 2019 Jeg jobber for et britisk firma (kontor i Norge) og skal love deg at kollegaene mine i UK ikke har det slik som du forteller. Bare kom deg vekk. Det der er ikke normalt noen plass. Anonymkode: f7ae4...853 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #7 Skrevet 10. november 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sjefen som skjeller meg ut. Kokk? Jeg er den eneste paa kjokkenet! Det er kun meg som lager "Full English Breakfast" til 100+ mennesker! Anonymkode: 06f13...064 Da ville jeg bare gått på dagen. Det er ikke håp. Anonymkode: a44dd...8d5 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #8 Skrevet 11. november 2019 On 11/9/2019 at 10:07 PM, AnonymBruker said: Det er sjefen som skjeller meg ut. Kokk? Jeg er den eneste paa kjokkenet! Det er kun meg som lager "Full English Breakfast" til 100+ mennesker! Anonymkode: 06f13...064 Hvor gammel er du? Er du på et oppleggder du går skole ved siden av eller er dette en "normal" jobb? (den høres jo langt i fra normal ut, men hotellbransjen har vel ikke det beste rykte fra før av..) H a slags type sted er det og -hvordan fikk du jobben? (høres jo merkelig ut at de ansetter noen som ikke har kompetanse til å utføre, og uansett er det jo og veldig merkelig at du er alene!) Anonymkode: 939b0...da0
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #9 Skrevet 11. november 2019 Tviler ikke på deg altså - tror oss som svarer her bare tenker "fy f**, dette er dårlige greier, kom deg unna!!" Anonymkode: 939b0...da0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå