AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #1 Skrevet 9. november 2019 Hei! Jeg er 38+3 idag. Det er min første graviditet og jeg kjenner meg klar til å få ut lille bebisen. Hvordan følte du deg ukene/dagene før fødsel? Nå som termin nærmer seg så har jeg så mye press nedover at jeg sliter med å både reise meg, gå, snu meg i sengen osv. Sliter også med mens lignende smerter og kvalme. Er det forresten fler som sliter/slet med å gå «lenger» feks 2-3km? Jeg sliter bare jeg skal i butikken liksom som er en gåtur på 8-10 minutter 😂 Vil bare lese andres erfaring av ren nysgjerrighet og interesse Anonymkode: e9f20...dec
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #2 Skrevet 9. november 2019 Jeg er 30 uker og klarer ikke gå 100 meter engang. Anonymkode: 26f36...f97
Ms.Squat Skrevet 9. november 2019 #3 Skrevet 9. november 2019 Jeg er 37+2 i dag, og har det på akkurat på samme måte som deg Hi. Begynner å blir rimelig klar for fødsel! Men d føles uendelig lenge til enda😬
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #4 Skrevet 9. november 2019 16 minutter siden, Ms.Squat skrev: Jeg er 37+2 i dag, og har det på akkurat på samme måte som deg Hi. Begynner å blir rimelig klar for fødsel! Men d føles uendelig lenge til enda😬 Ja, dagene går ikke akkurat fort nå den siste tiden! Skal også bli deilig å slippe magen synes jeg. Nå savner jeg å sove på magen 🙈 Anonymkode: e9f20...dec
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #5 Skrevet 9. november 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 30 uker og klarer ikke gå 100 meter engang. Anonymkode: 26f36...f97 Uffda! Bekkenløsning? Anonymkode: e9f20...dec
Prelunia Skrevet 9. november 2019 #6 Skrevet 9. november 2019 Hadde det akkurat som deg. Gikk en tur hver dag på cirka 2-3 km , og det tok 30 -40 minutter.. Da sov jeg en og en halv time etterpå. Men måtte komme meg litt ut hver dag følte jeg. Hadde problemer med å være i en stilling for lenge uten å få vondt , enten det var sittende , liggende eller stående. Mye nedpress og stiknknger i underlivet. Jeg hadde ikke bekkenløsning eller la på meg spesielt mye , så det var helt "vanlige " plager.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #7 Skrevet 9. november 2019 Jeg var i dårlig form helt til de siste ukene. Da gikk jeg fjelltur, jogget og arrangerte stort selskap. Anonymkode: 61608...ad1
snowbreeze Skrevet 9. november 2019 #8 Skrevet 9. november 2019 (endret) Var generelt veldig sliten siste svangerskap, med to aktive fireåringer fra før på hjemmebane. Hadde ikke noe alvorlig til smerter. Å snu seg rundt i senga var krevende 😅 Gledet meg til å bli ferdig med fødselen, og tenkte at dette orker jeg ikke flere ganger. Det er litt over tre måneder siden. Jeg savner allerede magen ❤ Og vurderer sterkt en til etterhvert. Utrolig hvor fort man glemmer 😏 Lykke til med innspurten! Endret 9. november 2019 av snowbreeze 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #9 Skrevet 9. november 2019 Merket ingenting, var i samme form hele tida. Ble bare tyngre å bøye seg og sånt. Ingen tegn på fødsel, måtte settes i gang og til og med da gikk det trått 😜 Anonymkode: 3faa9...763
snoren Skrevet 9. november 2019 #10 Skrevet 9. november 2019 Merket ingen ting her heller, fikk løs mage ca en måned før fødsel som varte helt frem til fødsel, men det er helt unødvendig å lage sånne poster, for alle graviditeter er forskjellige. Jeg skjønner du er utålmodig, men jordmødre anbefaler sex og hvile for å drive ut ungen. Ikke noe vits i å vaske ned huset eller gå på utmattende lange turer, kroppen trenger å slappe av for å produsere hormoner som setter fødselen i gang. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #11 Skrevet 9. november 2019 10 minutter siden, snoren skrev: Merket ingen ting her heller, fikk løs mage ca en måned før fødsel som varte helt frem til fødsel, men det er helt unødvendig å lage sånne poster, for alle graviditeter er forskjellige. Jeg skjønner du er utålmodig, men jordmødre anbefaler sex og hvile for å drive ut ungen. Ikke noe vits i å vaske ned huset eller gå på utmattende lange turer, kroppen trenger å slappe av for å produsere hormoner som setter fødselen i gang. Nå handler ikke tråden om «råd til å få fødselen igang» da. Jeg var bare nysgjerrig på hvordan andre følte seg mot slutten av sine svangerskap da jeg ikke har venninner som har vært gravid som jeg kan snakke med om slikt og mannen forstår heller ikke hvordan det føles selvom han prøver 😂 Anonymkode: e9f20...dec 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #12 Skrevet 9. november 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i dårlig form helt til de siste ukene. Da gikk jeg fjelltur, jogget og arrangerte stort selskap. Anonymkode: 61608...ad1 Wow! Å jogge kan jeg se langt etter iallefall haha. Anonymkode: e9f20...dec
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #13 Skrevet 9. november 2019 12 minutter siden, snoren skrev: Merket ingen ting her heller, fikk løs mage ca en måned før fødsel som varte helt frem til fødsel, men det er helt unødvendig å lage sånne poster, for alle graviditeter er forskjellige. Jeg skjønner du er utålmodig, men jordmødre anbefaler sex og hvile for å drive ut ungen. Ikke noe vits i å vaske ned huset eller gå på utmattende lange turer, kroppen trenger å slappe av for å produsere hormoner som setter fødselen i gang. Det er da helt innafor å lage slike tråder inne på "graviditet, spedbarn og babytiden" 😅 Så merkelig ting å si av deg... Ts; er 35 uker med andremann. Nå er jeg løs i magen, veeeldig nedpress og hatt noen jevne kynnere. Så føler meg litt på vent nesten 🙊 Med første så kjente jeg ikke så mye, hun kom på termin VELDIG spennende tid nå fremover Anonymkode: bd077...9ef 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #14 Skrevet 9. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da helt innafor å lage slike tråder inne på "graviditet, spedbarn og babytiden" 😅 Så merkelig ting å si av deg... Ts; er 35 uker med andremann. Nå er jeg løs i magen, veeeldig nedpress og hatt noen jevne kynnere. Så føler meg litt på vent nesten 🙊 Med første så kjente jeg ikke så mye, hun kom på termin VELDIG spennende tid nå fremover Anonymkode: bd077...9ef Så løs mage kan være et tidlig tegn? For det har jeg hver eneste morgen! Hehe💩 Har ikke kjent noe til disse kynnerne siden uke 25 jeg.. er det uvanlig å ikke kjenne disse nå som jeg er i uke 38? Beklager om det er dumme spørsmål men det er første gang jeg er gravid ts Anonymkode: e9f20...dec
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #15 Skrevet 9. november 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så løs mage kan være et tidlig tegn? For det har jeg hver eneste morgen! Hehe💩 Har ikke kjent noe til disse kynnerne siden uke 25 jeg.. er det uvanlig å ikke kjenne disse nå som jeg er i uke 38? Beklager om det er dumme spørsmål men det er første gang jeg er gravid ts Anonymkode: e9f20...dec Du har dem, men magen er så stor at for mange er det vanskelig å kjenne dem. Anonymkode: 61608...ad1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #16 Skrevet 9. november 2019 Ja, men hadde tre små hjemme fra før så var bare å holde ut Anonymkode: 78173...b2f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #17 Skrevet 9. november 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så løs mage kan være et tidlig tegn? For det har jeg hver eneste morgen! Hehe💩 Har ikke kjent noe til disse kynnerne siden uke 25 jeg.. er det uvanlig å ikke kjenne disse nå som jeg er i uke 38? Beklager om det er dumme spørsmål men det er første gang jeg er gravid ts Anonymkode: e9f20...dec Det er dette slike forum er til. Å kunne spørre og grave Hørt at førstegangsfødende ikke kjenner så mye til kynnere når de kommer. Og noen har mer enn andre. Begge deler er normalt heldigvis. Ang løs mage så er det noe som skjer i 3 trimester. Så det kan vare en god stund før baby kommer. Men du har jo kommet såpass langt nå at det kan skje når som helst 😍 Anonymkode: bd077...9ef
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #18 Skrevet 9. november 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dette slike forum er til. Å kunne spørre og grave Hørt at førstegangsfødende ikke kjenner så mye til kynnere når de kommer. Og noen har mer enn andre. Begge deler er normalt heldigvis. Ang løs mage så er det noe som skjer i 3 trimester. Så det kan vare en god stund før baby kommer. Men du har jo kommet såpass langt nå at det kan skje når som helst 😍 Anonymkode: bd077...9ef Skjønner! Ja, nå bare venter jeg på å møte sønnen min ❤️ Smertene er verdt det Anonymkode: e9f20...dec
Mango Skrevet 9. november 2019 #19 Skrevet 9. november 2019 (endret) Jeg slet veldig med kynnere de tre siste månedene, de var litt mildere om jeg lå på sofaen. Butikken lå 100 meter hjemmefra, og det var en tung tur med kynnere og knivende smerter i ryggen om jeg gikk mer enn 50 meter de to siste månedene. Vekta eksploderte og nattesøvnen kom ikke før 5 på morgenen. Formen var fin de første 6 mnd, gikk mye tur på jobb og fjellturer, før det gikk raskt nedover. Mye nedpress, vondt i ribben og mye halsbrann. Han kom en måned før termin, vet ikke hvordan kroppen hadde taklet ett fult svangerskap. Jeg HATET å gå gravid, straks ett år siden og nå begynner jeg faktisk å savne det😂 Endret 9. november 2019 av Mango
Gjest Søkervenninner28 Skrevet 9. november 2019 #20 Skrevet 9. november 2019 Jeg hadde også veldig mye nedpress den siste tiden og da kommer nok bebisen snart skal du se 😃🌸 masse lykke til 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå