Gå til innhold

Forslag til barnevennlig ferie??

Pearl

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Til neste år hadde vi tenkt oss til varmere strøk igjen, men er usikre på hvor.

Vi har vært mange ganger i Alcudia og elsker stranden der, men nå synes vi faktisk det er altfor dyrt å reise til Mallorca.

Så det vi søker er en plass som er like bra eller helst bedre. Vi øsnker helst å reise fra Stavanger, men det går til nøds fra Gardemoen også.

Så jeg oppfordrer dere alle til å fortelle om den beste ferien dere har vært på. Kanskje vi får noen gode ideer utifra det som blir fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest florence

Hvorfor ikke dra på øyloffing i Hellas? Har ikke gjort det selv, men har hørt av mange andre at det er en fin måte å feriere på, også med relativt små barn (2 år og oppover). Hellas er jo også billigere enn Spania. Ferierte sist sommer i Alcudia og var veldig fornøyd, men synes likevel Hellas er noen hakk bedre enn Spania. Spørs litt hva du er ute etter. Ellers er det vissok billig å reise til Bulgaria, har ingen erfaringer selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser mye, men vender alltid snuten tilbake til Alcudia hvert år.

Synes ikke det er så mye dyrere der enn andre steder, og man kan jo få leid rimeligere leiligheter "på egen hånd" også. Dette er billigere enn å bo på de mest populære hotellene på Alcudia, og flybilletter kan man få rimelig om dagen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Vi har også vært en del ute og reist, men ikke så mange ganger med vår datter ( er bare 1 1/2 år).

Men Alcudia er jo perfekt med barn da... Kort flytur, bra standard mm.

Men vi var på Kreta, Chaniakysten i april/mai.

Og har du barn i vogn er det IKKE å anbefale!!!! I allefall ikke i høysesongen...

Det finnes nesten ikke fortau, og de som finnes er så utrolig smale. Og trafikken er forferdelig!

Men ellers en flott plass!

Potugal er ogå et sted jeg kan anbefale deg.

Ellers finnes det jo så flotte sentere som er tilrettelagt for småbarnsfamilier over alt da...

God tur iallefall! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Spania fremfor Hellas.

Kanarieøyene og Mallorca er jo perfekt for barn i alle aldre.

Grunnen til at jeg ville valgt en Spansk øy fremfor en gresk er vel hygiene, mat og de innfødte.

Har aldri opplevet å bli matforgiftet eller dårlig behandlet i Spania. Kan desverre ikke si det samme om Hellas.

Et fint sted dersom dere ikke vil bo midt i byen er San Agustin på Gran Canaria. Der finner du alt du trenger og det er ikke langt til større byer.

Det er lett å finne norske og svenske guider som kan hjelpe til med det meste.

De fleste norske reiseselskaper har hoteller med egen klubber for barna og dette gjør ferien perfekt for alle barn og voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...