Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har tatt ut spiral for å bli prøvere? Hvor lang tid gikk det før du ble gravid? I prinsippet er man jo fruktbar igjen med en gang, men går det så fort? Min har vært inne i 4 år.

Anonymkode: f62e0...982

Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Noen som har tatt ut spiral for å bli prøvere? Hvor lang tid gikk det før du ble gravid? I prinsippet er man jo fruktbar igjen med en gang, men går det så fort? Min har vært inne i 4 år.

Min satt inne i ca. tre år. Fra jeg fjernet den og til jeg ble gravid tok det seks prøveforsøk og ca. syv måneder. Den første syklusen endte på 55 dager (frustrerende!), men etter det var jeg tilbake til regelmessige sykluser.

Lykke til!

Anonymkode: b0245...3c3

• Liker 1
Skrevet

Min var inne i ca 2 år. Litt rotete første syklus, men var i rute innen det var gått 1.5 mnd. Positiv test rett før 4 mnd etter uttak. 

Anonymkode: 0843c...3f7

• Liker 1
Skrevet

Min falt ut etter 2 år. Deretter tok nesten 3 år med prøving før jeg ble gravid. Uflaks i begge retninger.

Anonymkode: 4d67c...a5e

Skrevet

Tar dere ut spiralen selv?

Anonymkode: f70de...9a0

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar dere ut spiralen selv?

Anonymkode: f70de...9a0

Nei, selvfølgelig ikke. Fastlegen min klarte det ikke en gang, så jeg fikk henvisning videre til gynekolog.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min satt inne i ca. tre år. Fra jeg fjernet den og til jeg ble gravid tok det seks prøveforsøk og ca. syv måneder. Den første syklusen endte på 55 dager (frustrerende!), men etter det var jeg tilbake til regelmessige sykluser.

Lykke til!

Tusen takk😊😊

Er med ny samboer og jeg er 35 nå, så vi vurderer å ta den ut snart siden vi tenker at det kan ta litt tid før jeg blir gravid. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min var inne i ca 2 år. Litt rotete første syklus, men var i rute innen det var gått 1.5 mnd. Positiv test rett før 4 mnd etter uttak. 

Så bra at det ikke tok så lang tid😊 Jeg vet jo ikke om vi vil slite med å bli gravide eller ikke, 9 år siden jeg fikk min første og nå er jeg 35. Håper vi har hellet med oss! 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min falt ut etter 2 år. Deretter tok nesten 3 år med prøving før jeg ble gravid. Uflaks i begge retninger.

Anonymkode: 4d67c...a5e

Oi - det var lenge ja! Så fint at du ble gravid til slutt😊 Jeg frykter at det kan ta lang tid pga min alder, så vi vurderer å ta den ut nå så vi har litt bedre tid.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at det ikke tok så lang tid😊 Jeg vet jo ikke om vi vil slite med å bli gravide eller ikke, 9 år siden jeg fikk min første og nå er jeg 35. Håper vi har hellet med oss! 

Tok den ut rett før jeg ble 36, så trenger ikke ha så mye å si 😘

• Liker 1
Skrevet

Jeg måtte ta den ut fordi jeg ble gravid, så her skjedde det i litt feil rekkefølge :laugh:

Anonymkode: dba2a...f2f

• Liker 2
Skrevet

Ble gravid med en gang. Hadde virkelig ikke trodd det, men vi snakker to - tre dager etter den var ute 🙂 Siden hormonene i spiralen virker kun lokalt, tar det kort tid før de er ute av kroppen, og eggløsning kom i gang. Hadde riktignok noe som kunne minne om mensblødninger, men det viste seg at jeg allerede var gravid 🙂

Anonymkode: 89533...c38

• Liker 2
Skrevet

Tok den ut i februar (hadde den i ca. 1 år). Begynte prøvingen i begynnelsen av juni, ble gravid på 1. forsøk. 

Anonymkode: 1105d...5cc

• Liker 1
Skrevet

Hadde hormonspiralen i over 5 år, og ble gravid 1 mnd etter uttak 😉

• Liker 1
Skrevet

Ble gravid umiddelbart, var 5 uker på vei 4 uker etter jeg tok den ut. Eggløsning da jeg tok den ut. Fikk en blødning likevel da, men ikke som mens. 

Anonymkode: 2ac03...897

• Liker 1
Skrevet
På 9.11.2019 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Tok den ut rett før jeg ble 36, så trenger ikke ha så mye å si 😘

Godt å høre😊❤ 

Jeg har aldri planlagt å bli gravid før, så grugleder meg til testing hver måned og sånn😊 Håper vi er heldige og treffer fort! 

Skrevet
På 9.11.2019 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte ta den ut fordi jeg ble gravid, så her skjedde det i litt feil rekkefølge :laugh:

Haha, oi! Det er sjelden det går slik😄

Skrevet
På 9.11.2019 den 14.52, AnonymBruker skrev:

Ble gravid med en gang. Hadde virkelig ikke trodd det, men vi snakker to - tre dager etter den var ute 🙂 Siden hormonene i spiralen virker kun lokalt, tar det kort tid før de er ute av kroppen, og eggløsning kom i gang. Hadde riktignok noe som kunne minne om mensblødninger, men det viste seg at jeg allerede var gravid 🙂

Anonymkode: 89533...c38

Så godt å høre😊😊 Jeg vil jo ha minst to tette nå, samboeren ønsker 5 så like greit å starte med en gang😅

Håper vi er like heldige! 

Skrevet

Når jeg leser hvor mange som ble gravid like etter uttak, blir jeg så glad og håper det går fort for oss også😊 Takk for alle svar😀 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, oi! Det er sjelden det går slik😄

Sant!😄 Så nå kommer det tvillinger i januar 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...