Gå til innhold

Barn og hund og sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hvis en ikke har noen venner eller familie som stiller opp. Og en av foreldre eller eier må på sykehus.

Og hvis man da har ett barn så blir nok barnevernet kontakta og barnet får hjelp og blir passa på av andre automatisk.

Men hva hvis man har en hund. Blir den da passet på av Mattilsynet eller dyrebeskyttelsen? Kan ikke bare etterlates alene.

Hvis det skjer akutt?

Anonymkode: 1e39c...ea3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be naboen pent om å passe hunden? 

Barn kan vel overnatte hos klassekamerater? 

Anonymkode: a9fd6...ac9

Skrevet

Naboene liker ikke hunder. Kjenner ingen.

Anonymkode: 1e39c...ea3

Skrevet

skriv på appen nabohjelpen eller noen hundegrupper på Facebook, fins mange av disse hvor folk hjelper hverandre med pass :)

Anonymkode: ed082...a61

• Liker 1
Skrevet

Da må du finne noen som kan passe hunden hvis noe akutt skjer. Tenker at det er en del av å være ansvarlig hundeeier, å tenke gjennom og avtale med folk FØR det faktisk skjer noe. Jeg er i prosessen med å skaffe hund, og har allerede avtalt med både venner og kolleger at de kan passe hvis jeg blir syk, skal reise vekk eller noe uforutsett skjer. 

Anonymkode: 9b6d6...396

• Liker 2
Skrevet

Jeg er alene med barn, har hund og marsvin. Har avtale med venninne og naboer om noe akutt skulle dukke opp. Nabo har nøkkel og er stort sett alltid hjemme, må ha noe i tilfelle, samme med ungene mine. De kan eventuelt bli hentet av nær familie eller være hos venninne

Anonymkode: 708bd...f57

Skrevet

Hunden blir plassert på kennel, for din regning.

Anonymkode: 08e83...1cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...