Gå til innhold

Kombinere isotretinoin orifarm med alkohol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på isotretinoin i litt over 3 måneder. Har hatt en del bivirkninger, og en av de har vært at jeg blir veldig fort kvalm når jeg drikker alkohol. Sist gang jeg drakk merket jeg nesten noe til alkoholen. Er dette noe andre har erfaring med? Jeg vet at man helst ikke skal drikke når man går på isotretinoin men hudlegen nevnte aldri noe om det så tenker det går fint så lenge det ikke er for ofte og for mye. Drikker rundt 1-4 ganger i måneden og har kontroll når jeg drikker. Men er ikke noe vits å drikke hvis jeg fortsetter å bli kvalm osv

Anonymkode: 5c4c1...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La være å drikke alkohol. Det er verdt å kutte ut alkohol. 

Konklusjon, ikke drikk alkohol.

Anonymkode: 6c336...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Familytree skrev:

Har du akne?

Nei Ts går sikkert bare på medisinene for gøy 🤷‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: 7e32d...3a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei Ts går sikkert bare på medisinene for gøy 🤷‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: 7e32d...3a7

Isotretinoin brukes også i tilfeller av hudkreft eller andre typer kreft. Bli informert sweetheart 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Familytree skrev:

Isotretinoin brukes også i tilfeller av hudkreft eller andre typer kreft. Bli informert sweetheart 😊

Ts snakker om hudlege. Hva tror du?

Anonymkode: 17d94...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Familytree skrev:

Har du akne?

Ja jeg går på de pga acne. Hadde ganske mye og alvorlig acne men er mye bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente å skrive i det første innlegget var at jeg ikke merket noe til alkoholen etter jeg hadde drukket en del. Kjente ikke at jeg var brisen engang. Har noen andre opplevd dette? Tenkte kanskje medisinen kunne gjøre meg «immun» mot alkohol.. 😂Og jeg er jo klar over at det er anbefalt å ikke drikke, men er litt rart at legen ikke har sagt noe om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Do not drink alcohol while you are taking ISOtretinoin. You may have unpleasant side effects such as fast heartbeats, warmth or redness under your skin, tingly feeling, nausea, and vomiting»

https://www.drugs.com/food-interactions/isotretinoin.html

«Accutane can have side effects related to the liver and liver toxicity in rare cases, and if you combine alcohol and Accutane, you could increase the chances of these dangerous side effects. Also, combining alcohol and Accutane can alter lipid levels in your blood, which can also be problematic.»

https://www.therecoveryvillage.com/alcohol-abuse/faq/alcohol-accutane-ok-drink-alcohol-accutane/#gref

Anonymkode: ee2e7...e63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke alkohol under denne kuren. Om man er så idiot, så får du slutte med pillene og få kviser. Du må velge, kviser eller alkohol?

Anonymkode: bd4a9...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...