AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #1 Skrevet 8. november 2019 Jeg er ferdig utdannet sykepleier i år, men har nå fått megselv inn på tanken å bli lege. Jeg har 53, 9 i konkurransepoeng med alderspoeng og poeng for 60 studiepoeng. Jeg har ingen realfag, og må isåfall ta fysikk 1, kjemi 1+2 og r1 matte som privatist i tillegg til å forbedre noen fag som har litt dårlig karakterer. Tenkte å gjøre dette på siden av å jobbe feks 75%. Tror dere dette er mulig? Vurderer også å dra til Slovenia, da snittet ikke er så høyt der... Men vil jo helst ikke flytte unna i flere år. Anonymkode: 1afca...ba5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #2 Skrevet 8. november 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ferdig utdannet sykepleier i år, men har nå fått megselv inn på tanken å bli lege. Jeg har 53, 9 i konkurransepoeng med alderspoeng og poeng for 60 studiepoeng. Jeg har ingen realfag, og må isåfall ta fysikk 1, kjemi 1+2 og r1 matte som privatist i tillegg til å forbedre noen fag som har litt dårlig karakterer. Tenkte å gjøre dette på siden av å jobbe feks 75%. Tror dere dette er mulig? Vurderer også å dra til Slovenia, da snittet ikke er så høyt der... Men vil jo helst ikke flytte unna i flere år. Anonymkode: 1afca...ba5 Fullt mulig, og ganske overkommelig vil jeg si. Gjør det, og lykke til. Anonymkode: b56aa...c75 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #3 Skrevet 8. november 2019 Tror jeg ville satse på å jobbe litt som sykepleier først. Både så du får kjenne på hvordan det er og at du får innblikk i legens tøffe og lange dager. Så får du se om det virkelig er noe du kunne tenke deg. Dessuten må du ta høyde for de mange årene du vil gå med tapt inntekt. Anonymkode: e1f77...79a 5