AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #1 Skrevet 8. november 2019 Hvilke studieteknikker bruker du når du skal lære noe nytt? Synes det er litt vanskelig å få lært effektivt, eller å klare å lære i det hele tatt, så hadde vert greit med ett par tips ☺️ La oss si du har forelesning onsdag neste uke i et nytt tema du kan lite eller ingenting om? Hvordan går du frem litt sånn kort forklart steg for steg? Sånn ca. studerer jeg: Vi har ofte kapittel vi skal lese før forelesning, så gjør det dagen før og tar korte notater på pc av det viktigste. Fokuserer spesielt på evnt. spørsmål og uthevet tekst. I forelesning skriver jeg videre på notatene ut i fra det foreleser sier. Når jeg kommer hjem supplerer jeg notatene med det som står på presentasjonen som foreleser legger ut. Noterer meg om det er noe jeg ikke skjønner eller må lese mer om på egenhånd om foreleser ikke har snakket om det. I løpet av uken "finpusser" jeg notatene og lager tankekart/tegninger, formulerer svar på relevante spørsmål og bruker memokort + lager "ordliste" for å huske viktige begreper, forklaringer osv. Vet ikke helt om jeg kan si det fungerer så bra, føler det er mye jeg ikke kan eller rekker over og at jeg bruker alt for mye tid på alt dette, men har egentlig ikke funnet noe som fungerer bedre heller 😅 Anonymkode: db042...8f7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #2 Skrevet 8. november 2019 Hvis ikke dere får oppgaver å jobbe med, prøv å lage noen selv? Nå vet jeg jo ikke hva du studerer og hvor enkelt det er å lage, men. Dette lærer hvertfall jeg mye av, lærer ingenting av forelesning og notater. Vi får ca 40-50 oppgaver å jobbe med til hvert tema, samt en caseoppgave på slutten, superlærerikt. Det er egentlig alt vi gjør, å jobbe med oppgaver hele tiden. I tillegg til å jobbe og diskutere i kollokvie selvsagt, som er helt uvurderlig. Anonymkode: d921a...03d
Gjest Vesuvio Skrevet 8. november 2019 #3 Skrevet 8. november 2019 Jeg bruker det ikke så mye selv, men du kan prøve å forklare til deg selv hva det er du har lest. Altså uten hjelpemidler. Når du leser feks notatene dine etterpå ser du hva du husket og hva du ikke husket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå