AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #1 Skrevet 8. november 2019 Dette hører jeg dessverre altfor ofte. Det klages på lærere, instanser, venner, butikker etc, men få gidder å gjøre noe med det. Vi får utlevert et tilbakemeldingsskjema, men få gidder å skrive på det. Hvorfor? Det nytter ikke si fra. Det skjer ikke noe uansett. Jeg blir ganske enkelt provosert. Hvis du ikke sier i fra, hvordan kan du forvente at det skjer noe da? Folk baserer svaret på hva andre har utrettet. Klassen i fjor fikk det ikke gjennom, så da nytter det ikke. Folk har prøvd i alle år, men ingenting skjer. Skal vi si det samme om kreftforskning? Ingen har løst kreftgåten, så da gidder vi ikke. Ta i et tak, engasjer deg. Kanskje ikke du løser saken, men andre kan bli engasjert, og dermed løse saken. Jeg er en som sier i fra. Jeg tolererer ikke urettferdighet. Jeg liker forbedringer, så jeg sier ofte i fra. Det er ikke alltid det skjer noe, men med gjentakende tilbakemeldinger - ikke bare fra meg, men med støtte fra andre (når jeg er engasjert), så skjer det noe. Det skjer ikke alltid noe første eller andre gang, men før eller siden skjer det noe. Det nytter å si i fra. Men som alt annet her i livet, så gjelder det å ikke gi opp. For å oppnå resultater er det nødvendig å være tålmodig. Stå i det over tid, da kommer resultatene. Anonymkode: 331f1...ea5
Nooni Skrevet 8. november 2019 #2 Skrevet 8. november 2019 Jeg er enig. Ønsker man endring, må man selv være en del av den. At det "ikke nytter å si fra" er en unnskyldning folk bruker for å slippe å utsette seg for ubehaget det er å si fra. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #3 Skrevet 8. november 2019 TS her: Helt enig med deg. De orker ikke bruke energi på å gi beskjed. For det er så mye enklere å bare la ting passere, la andre ta seg av det. Jeg kan ikke forstå at det skal være bedre å går rundt og klage. Anonymkode: 331f1...ea5
Silva Pluvialis Skrevet 8. november 2019 #4 Skrevet 8. november 2019 (endret) Mange har erfart at det ikke nytter å si ifra. De blir opplært til å fikse ting selv. Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå