Gå til innhold

Bruk av uniform når man ikke passer inn i størrelsene? 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen som har erfaring med bruk av uniform når man ikke passer inn i størrelsene? 
Hvordan har du løst det? Eller lar du det bare være?

Jeg har en ganske uproporsjonert kropp og passer aldri inn i standard størrelser. I alle fall ikke uniformer. Jeg er lav, har korte ben, lang rygg og er bred over hofte og rumpe, har og noen kg ekstra. Buksene får jeg akkurat på meg, de er alt for lange i bena og ubehagelig stram rundt både rumpe, mage og lår. Overdel blir alt for stor generelt selv om det er minste størrelsen som passer.

Det går jo greit, jeg klarer jo å bruke uniformen og jeg klarer jo å jobbe i den, men jeg føler ofte det ikke ser særlig bra ut når den blir så posete og stor i tillegg til at buksen egentlig blir for trang dersom jeg f.eks må bøye meg, sette meg på huk o.l. Det går bare sånn akkurat. 

Jobber på omsorgssenter og vi må bruke uniformene som er der pga hygiene osv, så vet ikke helt hvilke løsninger som evnt finnes?  

Anonymkode: cad06...681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Buksene kan jo syes inn!?

Anonymkode: a6a03...09d

• Liker 4
Skrevet

Jeg er lav og overvektig, så det passer meg aldri, og buksene sklir ofte ned samtidig som de blir for trange rundt lårene om jeg velger de som er mindre. Men annet enn at den sklir ned og jeg må dra den opp så er det ikke noe problem. Hvordan jeg ser ut er da virkelig det minste problemet. Jeg bruker å brette opp buksebena, og syns bare det er behagelig at overdelen er litt luftig.

Skjønner ikke hvorfor det at det ikke ser bra ut er et problem. 

Anonymkode: 192f1...688

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Buksene kan jo syes inn!?

Anonymkode: a6a03...09d

Ikke når man har fellesbukser og bare tar en ny tilfeldig for hver dag og de andre sendes til fellesvaskeri. 

• Liker 8
Skrevet

Da jeg jobbet på sykehjem var det noen som hadde fått sine egne øremerkede uniformer. De hadde ansvar for å vaske dem sel, på sykehjemmet, de ble ikke sendt til vaskeri for da forsvant de jo

Skrevet

Vi bruker uniform på jobb, men hakket stiligere enn deres. Mer i retning flykaptein. Vi får våre sydd etter mål. En uniform skal se strøken ut. Har dere ikke mulighet til å få noen uniformer merket med navn? Da kan buksene syes opp i det minste.

Anonymkode: cbfeb...cc2

• Liker 1
Skrevet

Ja, strl XS er for stor for meg, men minste strl som finnes. Er ikke så mye å gjøre med

Anonymkode: ceb25...fe4

Skrevet

Du velger en stor nok størrelse i buksa og bretter opp buksebeina. De fleste som er slanke får en posete overdel, så jeg ser ikke helt problemet 

Anonymkode: c5b10...9dd

• Liker 2
Skrevet

De uniformene ser lite flatterende ut på de fleste. Jeg er veldig kort, men har noen kilo for mye. Buksene blir da aaalt for lange, de samme med overdelen, den når meg til langt under rumpa. Men,men sånn er det bare. Jeg er ikke alene. Det ser ut som om jeg har lånt pysjen til mammaen min.

Anonymkode: b5f29...035

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor det at det ikke ser bra ut er et problem. 

Kom kanskje litt dårlig frem. Jeg personlig bryr meg ikke veldig mye om hvordan jeg ser ut, men tenker at de som jeg møter på jobb nok tenker sitt. Hadde jeg lagt ut bilde hadde du nok skjønt hvorfor, for den er virkelig stor og posete, og ikke på den måten den er for de aller fleste. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom kanskje litt dårlig frem. Jeg personlig bryr meg ikke veldig mye om hvordan jeg ser ut, men tenker at de som jeg møter på jobb nok tenker sitt. Hadde jeg lagt ut bilde hadde du nok skjønt hvorfor, for den er virkelig stor og posete, og ikke på den måten den er for de aller fleste. 

Det minste de bryr seg om er hvordan du ser ut. 

Anonymkode: c5b10...9dd

• Liker 1
Skrevet

Du må velge større bukse, bruke belte og brette opp beina.

Eventuelt, har du spurt om du kan få noen uniformer som tilpasses deg?

Anonymkode: 7d4c1...5c6

Skrevet

Brett opp beina, ikke verre enn det. 

Anonymkode: 63306...7bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...