Gå til innhold

Hvordan prioritere strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig flyttet inn i et gammelt hus fra 1910. Huset har relativt god isolasjon i stue og tilhørende kjøkken, men ikke resten av huset. 

I første etasje har vi stue, spisestue og kjøkken uten dør mellom. Fra stua er det en dør ut i mellomgang, bad og vindfang, samt trapp opp i 2 etasje som har 3 soverom. Disse rommene som er nevnt er ikke isolert og iskalde (14 grader).

Ville dere varmet opp hele huset, eller bare stue, kjøkken og spisestue? Har peis i stua og det er varmt her når vi fyrer. Men gjennom natten blir det også kaldt i stua.. 

Anonymkode: cb040...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor store strømregningen du vil ha.

Er det en gammel og lite effektiv vedovn er det en god investering å bytte den. Jeg hadde nok prioritert de rommene jeg bruker og latt resten stå kalde til jeg fikk fikset isolasjon i tak og vegger. Men har du ubegrenset til strøm er det jo bare å fyre 😊

Anonymkode: 52078...121

Skrevet

Hvis dere tåler å sove kaldt er det helt greit å la soverommene være kalde. Eller ha en ovn stående, og putte timer på den, så det varmt akkurat i sovetiden. 

Selv ble jeg dritgjerrig da strømmen var så dyr i fjor, så jeg flyttet faktisk senga inn foran peisen. Jeg bor alene, så det er ingen grunn til at jeg skal bruke masse penger på å varme opp mer enn ett rom. Har i tillegg varmekablene på det laveste på badet. 

Anonymkode: 79f6c...d21

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere tåler å sove kaldt er det helt greit å la soverommene være kalde. Eller ha en ovn stående, og putte timer på den, så det varmt akkurat i sovetiden. 

Selv ble jeg dritgjerrig da strømmen var så dyr i fjor, så jeg flyttet faktisk senga inn foran peisen. Jeg bor alene, så det er ingen grunn til at jeg skal bruke masse penger på å varme opp mer enn ett rom. Har i tillegg varmekablene på det laveste på badet. 

Anonymkode: 79f6c...d21

Koselig det 

Anonymkode: 4d765...db9

Skrevet

Ny vedovn med semi-automatisk mating av kubber/pellets. Evt varmepumpe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...