Gå til innhold

Hvor mye mat spiser bhg-barn når de kommer hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på 1,5 år har nettopp begynt i barnehage. De spiser varmmat hver dag i barnehagen og det er flere ganger hn får 2 porsjoner i tillegg til sin egen matboks hn spiser litt senere på dagen. Barnet blir hentet mellom 15-16, så spørsmålet er; hvor mye mer mat skal jeg gi barnet uten å risikere at hen overspiser? Jeg vil jo at hn skal sove med en behagelig mage og ikke være overmett :) 

Anonymkode: e3be3...880

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar min spise så mye middag han vil. I dag ville han også ha grøt etter middag.

Anonymkode: fe4e8...ece

• Liker 1
Skrevet

Kommer veldig an på hvordan apetitten er. Har jenta mi akkurat spist frukt når jeg henter henne, drøyer jeg middagen litt og kombinerer en "middag til kvelds" og en litt lettere ettermåltid..

Men spiser normal mengde mat ift til alderen, om det er grei tid mellom siste måltid.. 

Anonymkode: b2da2...858

Skrevet

Noen dager vil han nesten ikke ha noe. Andre dager sluker han både middag og kvelds, pluss en flaske melk.

Anonymkode: bcbf9...b59

• Liker 1
Skrevet

Middag rundt kl 17 og skyr med en frukt til kvelds rundt 19 pleier å være nok her. Hvis han er sulten før middag spiser han opp matpakken fra barnehagen. 

Anonymkode: 1ee58...0a5

Skrevet

Det de selv vil ha. 

Innimellom innebærer det kylling katten, grønnsaker utover teppet og saus i håret. Andre ganger to runder med påfyll. 

Anonymkode: 75584...642

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...