AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #1 Skrevet 8. november 2019 Artikkel om det her Microsoft i Japan har forsøkt ett eksperiment med en arbeidsuke på bare FIRE dager i uken. Ifølge dette forsøket, så økte faktisk arbeidsproduktiviteten til de ansatte med nærmere FØRTI prosent. Kanskje alle de ansatte burde sparkes umiddelbart da. Får man fri hele FEM arbeidsdager i uken, så burde vel aktiviteten øke med nærmere 200 prosent! Anonymkode: a7fc5...803
Gjest Juks Skrevet 8. november 2019 #2 Skrevet 8. november 2019 Trenger ikke lese om slike ting i Japan for å forstå at dette er noe som faktisk virker. Det finnes også arbeidsplasser i Norge som har 4-dagersuker eller 6 timers arbeidsdag 5 dager i uken, med samme resultat. Økt trivsel, bedre fritidsutnyttelse, økt livskvalitet, mindre sykefravær, bedre arbeidsmiljø, høyere produktivitet og mer effektivitet. Som igjen fører til mindre økonomiske driftsutgifter, mindre personalutgifter og mindre administrasjonsutgifter. Likevel er dette et så dårlig forslag til å forandre lovverket, at Stortinget nekter å gjøre det. 🤷♂️
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #3 Skrevet 8. november 2019 Jeg jobber 70% nå. Får noen vikartimer i tillegg, da. Har bl.a fri hver fredag. Så deilig det er! På fredager gjør jeg litt «kontorarbeid» hjemme, som jeg ikke rakk å gjøre i løpet av uken. Jeg sover også lenger om morgenen, for å ta igjen mangel på søvn pga stress i jobben. Hadde jeg ikke hatt denne fridagen, hadde jeg ikke klart meg. Helgene tar jeg stort sett helt fri, for å være sosial og holde på med hobby. Det er viktig å bruke tid på sånt. Anonymkode: 58e3c...176
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #4 Skrevet 8. november 2019 Jeg jobber som utvikler (programvare), og tror det ville funket bra i mitt yrke. Hadde fått gjort mer i færre, men lengre økter, kontra flere kortere økter. Ikke alltid man er "in the zone" - men når man først er det, så må man smi jernet mens det er varmt. Da er det lett å jobbe et par timer ekstra. Anonymkode: eef5e...9f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå