Gå til innhold

vakkert dikt? - HEF vielse

Anbefalte innlegg

Gjest brud i sommer
Skrevet

Trenger tips til et vakkert dikt. Vi skal gifte oss i regi av HEF..

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LYSET

Av Halldis Moren Vesaas

Selve diktet er slettet i henhold til våre regler.

Du kan ikke poste innlegg som inneholder sangtekster og annet materiale med kopirett (Kopinor.no)

Misty (mod)

Skrevet

Jeg er på utkikk etter et dikt til å ha på sangheftet ved middagen.

Har dere flere forslag?

Skrevet

Haldis Moren Vesaas - Ord over grind. Vi skal bruke det i seremonien vår (HeF-seremoni).

Skrevet
Her synes jeg det er en samling med mange fine dikt som godt kan brukes til sånt.
Skrevet

Vi skal ha et utsnitt fra Profeten. det heter bare profeten om ekteskapet. I det første verset er Gud vevnt, så det har vi utelatt, men resen er nydelig.

Skrevet
Vi skal ha et utsnitt fra Profeten. det heter bare profeten om ekteskapet. I det første verset er Gud vevnt' date=' så det har vi utelatt, men resen er nydelig.[/quote']

Vi har også tenkt litt på profeten om ekteskapet, men er litt usikre. Har dere snakket med vigsler om dette? Jeg spør fordi vår vigsler sa at det eneste krav han stilte var at der ikke skulle noen religiøse tekster inn i vielsen, og selv om gud ikke er nevnt er det jo sånn sett ment som en religiøs tekst, eller??? :-?

Skrevet

Kan du ikke ringe til HEF å spørre? I følge min vigsler skal programmet for vielsene sendes HEF for godkjenning, for å kontrollere at det ikke er religiøst innhold.

Gjest brud i sommer
Skrevet

Jeg har fortsatt ikke funnet noe jeg liker, til tross for mange forslag her :-(

Liker godt "Ord over grind" , men det er litt kort? :cry:

Takknemlig for tips andre dikt?

:roll:

Skrevet

Vi fikk anbefalt Profeten om Ekteskapet av vår vigsler, så det bør ikke by på problemer.

Egil Ulateig "IKKE FOR NÆR" er fint.

Tips: gå på biblioteket og let i dikt samlinger f.eks i ”Ein blomstervang ved din fot” - norske kjærleiksdikt i utval v/ H. Moren Vesaas

Skrevet

Aslaug Vaa haqr også et nydelig dikt. Tror det heter 'å eiga' eller noe i den retninga.

Skrevet

Vigsler var i utgangspunktet skeptidk da han hørte 'profeten', men da han leste syntes han det var nydeli og det handler faktisk om det samme som han skal snakke om.

Venninnen vår har 'oversatt' det til nynorsk og skal lese det for oss under vielsen.

Skrevet
Vigsler var i utgangspunktet skeptidk da han hørte 'profeten', men da han leste syntes han det var nydeli og det handler faktisk om det samme som han skal snakke om.

Venninnen vår har 'oversatt' det til nynorsk og skal lese det for oss under vielsen.

Kanske profeten ikke er så dumt valg. Har i grunnen ikke vurdert det så mye fordi det har et religiøst tema. Får kanskje ta det opp til revurdering. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...