Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal arrangere en overraskelsesfest, og har bedt noen av vennene til jubilanten om hjelp til invitasjoner og generelt hvordan alt skal skje. Er det upassende å spørre om gjestene vil være med å spytte i litt i potten til mat og bursdagspynt, eller er det jeg som initiativtaker som bør stå for det selv?

Anonymkode: 612c5...5bf

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Selvfølgelig er det greit :)

Skrevet

Tenker at det i såfall burde vært avklart på forhånd.

Dersom man på eget initiativ drar i gang en overraskelsesfest så er det helt greit å be om praktisk hjelp under forberedelsene, men økonomien må man jo ha sørget for på forhånd?

En løsning er å presentere festen som et spleiselag i invitasjonen, dersom denne ikke allerede er sendt ut, og be alle om å ha med mat og drikke til felles bord.

Utover det kan du ikke forvente at gjestene skal bidra økonomisk til festen som du arrangerer syns jeg.

Anonymkode: 2cdf8...f6e

• Liker 3
Skrevet

Litt vanskelig å ta stilling til da du skriver at du skal arrangere og er initiativtager. Hvorfor spør du ikke andre om de vil være med på dette, istedenfor å "bare" bidra? At dere blir flere som har ideer og samarbeider om dette? Da ville slikt ha løst seg av seg selv.

Hvis det er at de andre rundt gir mer f..., og er glad for at du tar styringen, så er det greit å spørre. Da overlater de til deg med glede, så da står du friere til å spørre også. 

Skrevet

Det burde du ha avklart på forhånd. Hvis du er initiativtaker og skal arrangere en fest er det litt rart å spørre om andre kan bidra med penger. Da burde du jo spurt flere om de ville være med å arrangere

Anonymkode: abba5...ba5

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det i såfall burde vært avklart på forhånd.

Dersom man på eget initiativ drar i gang en overraskelsesfest så er det helt greit å be om praktisk hjelp under forberedelsene, men økonomien må man jo ha sørget for på forhånd?

En løsning er å presentere festen som et spleiselag i invitasjonen, dersom denne ikke allerede er sendt ut, og be alle om å ha med mat og drikke til felles bord.

Utover det kan du ikke forvente at gjestene skal bidra økonomisk til festen som du arrangerer syns jeg.

Anonymkode: 2cdf8...f6e

Enig.

Skrevet
17 timer siden, SoWhat? skrev:

Litt vanskelig å ta stilling til da du skriver at du skal arrangere og er initiativtager. Hvorfor spør du ikke andre om de vil være med på dette, istedenfor å "bare" bidra? At dere blir flere som har ideer og samarbeider om dette? Da ville slikt ha løst seg av seg selv.

Hvis det er at de andre rundt gir mer f..., og er glad for at du tar styringen, så er det greit å spørre. Da overlater de til deg med glede, så da står du friere til å spørre også. 

Men det skriver jeg jo i HI at jeg har gjort? (...«og har bedt noen av vennene til jubilanten om hjelp til invitasjoner og generelt hvordan alt skal skje.»)

dessuten forventer jeg absolutt ingenting? Jeg bare lurte på om det var greit å spørre :).

TS

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det skriver jeg jo i HI at jeg har gjort? (...«og har bedt noen av vennene til jubilanten om hjelp til invitasjoner og generelt hvordan alt skal skje.»)

dessuten forventer jeg absolutt ingenting? Jeg bare lurte på om det var greit å spørre :).

TS

Det var ment til den over!

ts 

Skrevet

Det er da greit å spørre, så får de svare det de syns er greit :) 

Anonymkode: e52bd...943

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Det bør heller da legges frem som et spleiselag i invitasjonen der man skal ha med seg hver sin rett. Det er ganske upassende å spørre gjester om penger. 

Anonymkode: fa783...d34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...