Gå til innhold

Er det noen her som har valgt vekk studier for å bli en Youtuber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på om de har valgt dette for å å evn ta en utdannelse på et senere tidspunkt?

Anonymkode: 6c276...750

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør begge deler. Skulle jeg valgt noe bort hadde det blitt Youtube, men det er ikke sååå tidskrevende (på mitt nivå i alle fall) at jeg ikke har tid til å studere samtidig. 

Anonymkode: bbbd2...4a4

Skrevet

Det høres skikkelig lurt ut.

Anonymkode: ef9b1...3ec

• Liker 16
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres skikkelig lurt ut.

Anonymkode: ef9b1...3ec

Om det var eller er lurt, var ikke spørsmålet heller.

• Liker 2
Skrevet

Dette høres ut som «hvordan bli en taper på 1-2-3»

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Girlygirl9 skrev:

Dette høres ut som «hvordan bli en taper på 1-2-3»

Si det til de som tjener millioner på dette. Uansett var heller ikke det spørsmålet.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Si det til de som tjener millioner på dette. Uansett var heller ikke det spørsmålet.

Si det til millionene som har prøvd på dette og endt med skjegget i postkassa 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, Girlygirl9 skrev:

Si det til millionene som har prøvd på dette og endt med skjegget i postkassa 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Da hadde de neppe noe å fare med heller. Har man det, ser folk på det. Slik er mennesket laget.

Skrevet

Hva er din store, flotte idé da? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Girlygirl9 skrev:

Hva er din store, flotte idé da? 

Har ikke sagt jeg har noen. Stiller et spørsmål i HI og konstaterer senere fakta at om ikke folk lykkes, har de ikke noe å fare med.

• Liker 3
Skrevet

Er svært få som klarer å leve av youtube så sikkert lettere å kontakte de få youtuberne direkte enn å spørre her på Kvinneguiden. 

Anonymkode: 8c0c8...0b5

• Liker 3
Skrevet

Ville satset på å fullføre studier, for å ha noe som kan sikre en grei jobb hvis YouTube ikke fungerer. Enkelt og greit

Anonymkode: ce716...962

• Liker 1
Skrevet

Enig med Ts. Har ikke mennesker noe å fare med så lykkes de ikke. Man må vel ha noe folk vil se på i det minste.

Anonymkode: 1891b...744

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er svært få som klarer å leve av youtube så sikkert lettere å kontakte de få youtuberne direkte enn å spørre her på Kvinneguiden. 

Anonymkode: 8c0c8...0b5

Jada, det er det nok. Ville bare se om noen vettige hoder her hadde noe å si.

Ser ikke lyst ut...

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville satset på å fullføre studier, for å ha noe som kan sikre en grei jobb hvis YouTube ikke fungerer. Enkelt og greit

Anonymkode: ce716...962

Det ville kanskje du. Men nå er det ikke det jeg spør om her.

Skrevet

Jada, det er det nok. Ville bare se om noen vettige hoder her hadde noe å si.

Ser ikke lyst ut...

men hva har du som er så interessant? 

Janteloven ligger dypt inne i folk,særlig i Norge, men selvfølgelig ikke bare her. ALDRI har jeg sett noen nevne youtuber, blogger, modell, skuespiller, artist osv når de spør hva man kan jobbe som uten utdannelse? de kommer alltid med kjedelige forslag som ; Vasker, butikkmedarbeider, servitør osv... 😛 ikke dumme yrker, bare jævla lite kreative ideer.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men hva har du som er så interessant? 

Janteloven ligger dypt inne i folk,særlig i Norge, men selvfølgelig ikke bare her. ALDRI har jeg sett noen nevne youtuber, blogger, modell, skuespiller, artist osv når de spør hva man kan jobbe som uten utdannelse? de kommer alltid med kjedelige forslag som ; Vasker, butikkmedarbeider, servitør osv... 😛 ikke dumme yrker, bare jævla lite kreative ideer.

Jeg har ikke sagt jeg har noe. Heller ikke det motsatte. Jeg stiller bare et enkelt spørsmål i HI.

Men ja. Folk flest er fullstendig akterutseilt når det gjelder det potensialet Youtube og lignende plattormer har.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker da på om de har valgt dette for å å evn ta en utdannelse på et senere tidspunkt?

Nå er nok dette eventuelt en forsvinnende liten gruppe, selv om jeg er fullt klar over at det er også nordmenn i passende aldersguppe som lever hovedsaklig av youtube / streaming.

Sjansen for å treffe på en av dem, tilfeldigvis inne på Kvinneguiden, er nok ikke så veldig stor.

Anonymkode: 089c4...cd9

Skrevet

Nå er nok dette eventuelt en forsvinnende liten gruppe, selv om jeg er fullt klar over at det er også nordmenn i passende aldersguppe som lever hovedsaklig av youtube / streaming.

Sjansen for å treffe på en av dem, tilfeldigvis inne på Kvinneguiden, er nok ikke så veldig stor.

Anonymkode: 089c4...cd9

Nei, jeg tenkte også dette. Men en vet aldri.

Skrevet

Det du bør gjøre er å bli ferdig med utdannelsen din mens du holder på med youtube, det tar en god stund å bygge opp en følgerbase. Går det ikke som planlagt, så er utdannelsen din iallefall ferdig og kan fortsette med Plan B.

Jeg kjenner til flere som gav opp etter 1år, da hadde de max 100 følgere, men de orket sjeldent å promotere seg selv. De streamet på Twitch og var gjerne bare en 1-2t stream pr dag.
Men så kjenner jeg ett par andre som sitter på stream i 7-8t dagen og bare prater om alt mulig rart og de har fått ett par tusen følgere ila året :)
Skal du gå fulltid, så må du jo droppe utdannelsen din og behandle kanalen din som en fulltidsjobb, men er det bare en gang i blant.... Fortsett studier :)  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...