AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #1 Skrevet 8. november 2019 Hei! Alle dere som studerer, trenger litt hjelp og tips. Hvor er det best å lagre notater? Har prøvd onenote, google docs/drive, evernote og bare lagre på dataen/word. Her er erfaringene jeg har. Om noen har tips for å forbedre eller om det er noe jeg ikke vet om eksisterer kom gjerne med tips. Onenote: Føler det blir for uoversiktlig (foretrekker at alle dokumenter ligger f.eks som i google docs). Er og vanskelig å søke i (ofte kommer ikke alle dokumentene med søkeordene opp. eks. om man søker på "kake" kommer ikke "bløtkake" opp i resultatene). Google docs: Vanskelig/knotete å organisere notater i mapper. Ellers synes jeg det fungerer bra. Tror det er favoritt "programmet" i forhold til nettbaserte notater. Evernote: Synes ikke det fungerer til studienotater i det hele tatt, bedre til, korte notater, huskelister osv. Word/lagre på data: Er slik jeg noterer nå, men skulle ønske det var flere alternativer ift. farge på markering osv (som i google docs). Dumt om jeg skulle miste notatene om dataen blir ødelagt osv. Lagrer de i dropbox som backup. Anonymkode: 60830...c88
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #2 Skrevet 8. november 2019 Hvis jeg skulle studert igjen i dag ville jeg brukt Onenote eller laget meg en Wikipedia. Anonymkode: 2b7ea...639
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #3 Skrevet 8. november 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg skulle studert igjen i dag ville jeg brukt Onenote eller laget meg en Wikipedia. Anonymkode: 2b7ea...639 Hvordan ville du organisert notatene i onenote? Har du kanskje ett bilde eller lignende å vise? Føler jeg ikke helt får det til. Blir bare rot og uoversiktig. Usikker på om det bare er jeg som ikke kan onenote systemet godt nok eller hva, men tar gjerne mot tips i alle fall. Hva mener du med wikipedia? Kan man lagre egne notater der eller mener du bare wikipedia generelt? Ser ikke helt hvordan det fungerer å lagre notater der? Anonymkode: 60830...c88
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #4 Skrevet 8. november 2019 Det fins noen Youtube videoer hvor du får tips om organisering i Onenote. Anonymkode: 1e541...63b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #5 Skrevet 9. november 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ville du organisert notatene i onenote? Har du kanskje ett bilde eller lignende å vise? Føler jeg ikke helt får det til. Blir bare rot og uoversiktig. Usikker på om det bare er jeg som ikke kan onenote systemet godt nok eller hva, men tar gjerne mot tips i alle fall. Hva mener du med wikipedia? Kan man lagre egne notater der eller mener du bare wikipedia generelt? Ser ikke helt hvordan det fungerer å lagre notater der? Anonymkode: 60830...c88 Onenote hadde jeg sortert etter fagområde. Man kan opprette egen wiki og skrive notatene rett inn dit eller copy-paste. Anonymkode: 2b7ea...639
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #6 Skrevet 9. november 2019 Jeh skriver for hånd, inn i en notatblokk, så har jeg forskjellige farger på pennen, små gleder Anonymkode: c7856...25c 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #7 Skrevet 9. november 2019 For hver foreledning lager man nytt onenote dokument, med overskrift og dato.Da tar jeg bilder av alle slides og de legger seg inn i onenote. Må da så klart ha onenote på mobilen også. Anonymkode: e2640...c42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå