AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #1 Skrevet 8. november 2019 Prøvde tampong første gang siden fødsel,er visst noget slappere der nede...den datt ut idét jeg skulle tisse. Hvor farlig er det denne ene gangen å trekke ned i do mon tro? Jeg brekker meg av tanken på å fiske den opp😭 Anonymkode: c5647...59e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #2 Skrevet 8. november 2019 Ta to brødposer utenpå hverandre og tre dem på armen og fisk dem opp Anonymkode: e2f81...9db 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #3 Skrevet 8. november 2019 Du kan være heldig så den går hele systemet gjennom, men du kan også ende opp med flere tusen kroner i rørleggerregning. Your choice. Som ab over, brødposer utenpå hverandre å fisk den opp. Anonymkode: 31c92...20b
solmåneogstjerner Skrevet 8. november 2019 #4 Skrevet 8. november 2019 Jeg har skylt ned sikkert tusenvis av tamponger i do. Aldri oppstått noen problemer med det. Det var faktisk nå nylig at jeg lærte at man ikke skal gjøre det. Og det lærte jeg på kg 😂😂 Kan aldri tro at det er så farlig med en tampong. 10
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #5 Skrevet 8. november 2019 Ville tatt poser på hendene og tatt den opp. Det er ikke verdt å få tette rør av en tampong! Tenk om dere får lekkasje, det er jo enda verre. Anonymkode: 279ef...56a 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #6 Skrevet 8. november 2019 Enig med personen over. Ta så mange lag med poser du trenger, plukk den opp, pakk den inn, se bort, og kast den i søpla. Hvis den faktisk setter seg fast vil du jo allerede potensielt få problemer neste gang du trekker ned, selv om det bare er dopapir og det vanlige som skal i do. Det tar bare noen få sekunder å plukke den opp. Så jeg anbefaler på det sterkeste at du prøver så godt du kan å få det til. Anonymkode: 829b9...33d 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #7 Skrevet 8. november 2019 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg har skylt ned sikkert tusenvis av tamponger i do. Aldri oppstått noen problemer med det. Det var faktisk nå nylig at jeg lærte at man ikke skal gjøre det. Og det lærte jeg på kg 😂😂 Kan aldri tro at det er så farlig med en tampong. Så på alle dine leveår har du aldri lært at det kun er tiss, bæsj og toalettpapir som skal i do? Anonymkode: 31c92...20b 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #8 Skrevet 8. november 2019 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: Jeg har skylt ned sikkert tusenvis av tamponger i do. Aldri oppstått noen problemer med det. Det var faktisk nå nylig at jeg lærte at man ikke skal gjøre det. Og det lærte jeg på kg 😂😂 Kan aldri tro at det er så farlig med en tampong. Vet virkelig ikke voksne mennesker at KUN toalettpapir skal i do? Du har hatt flaks synes nå jeg. Plutselig en dag går rørene dine tett. Og i tillegg, hvor tror du tamponger havner? Tror du de bare magisk forsvinner ut i ingenting? Anonymkode: 279ef...56a 3
solmåneogstjerner Skrevet 8. november 2019 #9 Skrevet 8. november 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så på alle dine leveår har du aldri lært at det kun er tiss, bæsj og toalettpapir som skal i do? Anonymkode: 31c92...20b 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet virkelig ikke voksne mennesker at KUN toalettpapir skal i do? Du har hatt flaks synes nå jeg. Plutselig en dag går rørene dine tett. Og i tillegg, hvor tror du tamponger havner? Tror du de bare magisk forsvinner ut i ingenting? Anonymkode: 279ef...56a Det lærte jeg etter at jeg hadde hadde hatt mensen i 20 år. Nei, ingen har fortalt meg det før, og jeg har heller ikke kommet over noen info om det. Før jeg leste det her for kanskje ett år siden. Har aldri hatt tette rør. Gjør det ikke nå lenger da, sluttet egentlig før jeg fikk infoen. Men da pga at jeg ikke bruker det lenger. Endret 8. november 2019 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #10 Skrevet 8. november 2019 Blærk,tok dobbelposetrikset,med en lang brødpose og en svart pose så slapp jeg å se😅 Ekleste jeg har gjort,men turte ikke annet enn å ta den opp😁 Anonymkode: c5647...59e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #11 Skrevet 8. november 2019 Det er jo ikke farlig sånn sett, og det vil nok skje flere ganger ved uhell slik som det gjør for flere av oss. Når du putter den oppi så tenk at den skal litt "bakover" og så opp, da får du den helt inn. Om du kjenner at tampongen er utenfor hullet inn så sitter den feil. Det er kun tråden som skal henge utenfor, og du må ta fingeren litt innenfor og oppi for å kunne kjenne den når den sitter riktig. Jeg hadde de samme utfordringene da jeg var ung, så du er ikke alene om dette altså. Det kan være enklere ta en fot opp på doskåla eller sette seg litt på huk. Du er nok ikke vid der nede bare for å ha beroliget deg med det, det må bare litt trening til. Du kan selvsagt kjøpe større tamponger, men det går aller mest på hvor mye blødninger du har sånn at du vet det, de aller fleste vil bruke blå og rød OB eller lignende for andre merker. Hører mange liker en såkalt menskopp, men fordi jeg ikke har kjøpt meg en selv enda så kan vi se om noen andre KG'ere her kan ta vandrepinnen og fortelle om det. Jeg har tro på det selv og har tenkt å kjøpe når jeg får til det -sikker verdt å sjekke ut :) Anonymkode: 01de3...b97
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 8. november 2019 #12 Skrevet 8. november 2019 Bare trekk ned, det går fint.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #13 Skrevet 8. november 2019 3 minutter siden, BangersBeans&Mash said: Bare trekk ned, det går fint. Joda, men det er ikke bra for vann og avløps systemene våre, virkelig ikke. Og det på lik linje med bomullspinner for ørene, kondomer og våtservietter f.eks Haha, i gamle dager tok en lærer med oss ut på tur i naturfag, og da vi kom forbi en kloakkbekk så fisket han opp en kondom med en pinne til alles "forskrekkelse" og sa noe sånt som at "det er bra dere bruker dem, men om dere kaster dem i do er det kanskje her de havner". Og i med dagens nyheter forteller oss at vi har store problemer med rørsystemene her i norge for vann og avløp, så er det kanskje greit å ta litt vare. Jeg mener, i Norge kan i hvertfall trekke ned dopapir -,mange steder litt i sør har de bøtte ved siden av for dopapir fordi rørsystemene er så gamle og dårlige. En må jo bare bli vant til å sitte å se på andres tissepapir (og bæsj og blod.., men folk dekker det til) i slike land, men det godtar det fordi de ikke har noe valg om de ikke skal ha problemer som koster hele tiden. Anonymkode: 01de3...b97 1
Djungelvrål Skrevet 8. november 2019 #14 Skrevet 8. november 2019 2 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Det lærte jeg etter at jeg hadde hadde hatt mensen i 20 år. Nei, ingen har fortalt meg det før, og jeg har heller ikke kommet over noen info om det. Før jeg leste det her for kanskje ett år siden. Har aldri hatt tette rør. Gjør det ikke nå lenger da, sluttet egentlig før jeg fikk infoen. Men da pga at jeg ikke bruker det lenger. Det står skilt på mange offentlige toaletter. Hvordan kan man overse de?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #15 Skrevet 8. november 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke farlig sånn sett, og det vil nok skje flere ganger ved uhell slik som det gjør for flere av oss. Når du putter den oppi så tenk at den skal litt "bakover" og så opp, da får du den helt inn. Om du kjenner at tampongen er utenfor hullet inn så sitter den feil. Det er kun tråden som skal henge utenfor, og du må ta fingeren litt innenfor og oppi for å kunne kjenne den når den sitter riktig. Jeg hadde de samme utfordringene da jeg var ung, så du er ikke alene om dette altså. Det kan være enklere ta en fot opp på doskåla eller sette seg litt på huk. Du er nok ikke vid der nede bare for å ha beroliget deg med det, det må bare litt trening til. Du kan selvsagt kjøpe større tamponger, men det går aller mest på hvor mye blødninger du har sånn at du vet det, de aller fleste vil bruke blå og rød OB eller lignende for andre merker. Hører mange liker en såkalt menskopp, men fordi jeg ikke har kjøpt meg en selv enda så kan vi se om noen andre KG'ere her kan ta vandrepinnen og fortelle om det. Jeg har tro på det selv og har tenkt å kjøpe når jeg får til det -sikker verdt å sjekke ut :) Anonymkode: 01de3...b97 Takk for instruksene,men jeg er ikke helt ung🤭jeg har brukt tamponger i 20 år tilsammen,det var første gang etter fødsel... jeg er ikke vid,nei , var likdan å sette den inn,men var altså for slapp til å holde på plass tampongen samtidig som jeg tissa😅 (Det var ikke mitt eget røropplegg jeg spekulerte på,haha,men doens😁) Uansett er den (tampongen) i søpla nå,jeg klarte det faktisk uten å spy👌 Anonymkode: c5647...59e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #16 Skrevet 8. november 2019 Jeg ler inni meg når folk kaster tamponger i do. Tampongkastere ødelegger bare for seg selv. Plutselig går det tett og er det langt ned i røret så må hele hagen graves opp og en flokk mennesker får lov til å glo på dine brukte ekle tamponger, og all bæsjen din som har samlet seg bak den proppen. Da blir det dyrt, kvalmt og pinlig. (hilsen en som har fått hagen gravd opp for å rense tett rør av andre årsaker) Anonymkode: 186f5...e39
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #17 Skrevet 8. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for instruksene,men jeg er ikke helt ung🤭jeg har brukt tamponger i 20 år tilsammen,det var første gang etter fødsel... jeg er ikke vid,nei , var likdan å sette den inn,men var altså for slapp til å holde på plass tampongen samtidig som jeg tissa😅 (Det var ikke mitt eget røropplegg jeg spekulerte på,haha,men doens😁) Uansett er den (tampongen) i søpla nå,jeg klarte det faktisk uten å spy👌 Anonymkode: c5647...59e Jeg skjønner ikke helt problemet. Var det fordi den var nede i toalettet sammen med urin som gjorde at du nesten måtte spy? Så ille er det da ikke når man har pose utenpå hånda. Og en svart pose for at du skulle slippe å se... Hvordan i all verden fjerner og pakker du inn tamponger til vanlig? Synd du overdriver veldig! Anonymkode: 92226...98c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #19 Skrevet 8. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt problemet. Var det fordi den var nede i toalettet sammen med urin som gjorde at du nesten måtte spy? Så ille er det da ikke når man har pose utenpå hånda. Og en svart pose for at du skulle slippe å se... Hvordan i all verden fjerner og pakker du inn tamponger til vanlig? Synd du overdriver veldig! Anonymkode: 92226...98c Til vanlig tar jeg masse papir i hånda,trekker ut tampongen etter tråden og lar den "falle ned" i papiret,krøller hånda rundt så den er inni papiret,putter den i bøtte med lokk... Synd det...skal begrense meg neste gang👌 Anonymkode: c5647...59e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #20 Skrevet 8. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for instruksene,men jeg er ikke helt ung🤭jeg har brukt tamponger i 20 år tilsammen,det var første gang etter fødsel... jeg er ikke vid,nei , var likdan å sette den inn,men var altså for slapp til å holde på plass tampongen samtidig som jeg tissa😅 (Det var ikke mitt eget røropplegg jeg spekulerte på,haha,men doens😁) Uansett er den (tampongen) i søpla nå,jeg klarte det faktisk uten å spy👌 Anonymkode: c5647...59e Haha, vel, jeg skrev nok litt utifra ordlyden din i Hi der ja -men har du virkelig ikke hatt en eneste tampong som har havnet i do før? Har skjedd meg mange ganger, spesielt på "vei inn". Og har mange ganger fisket opp alt i fra sminkeprodukter til dopapirruller som har falt ut fra skap eller hender, ja til og med en mobiltelefon en gang (den overlevde også så vidt jeg husker, vasket og tørket i stekeovn) Anonymkode: 01de3...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå