lykketrolle Skrevet 25. mai 2005 #1 Skrevet 25. mai 2005 Heihei. Jeg er blitt fordelt den æresfulle jobben med å være forlover/vitne. Jeg skal da også planlegge et utdrikningslag. Jeg lurer dermed på om noen her inne har gode ideer eller erfaringer og gi meg? Jeg ønsker ikke noe utdritningslag. Men noe "rolig" og koselig. Jeg har tenkt litt på å starte dagen med massasje for bruden og så kanskje en tur med hestevogn rundt byen(liten by) og litt champagne....Men det er ikke avgjort enda.. Håper dere kan hjelpe meg litt :-) Ps. Er det noe annet jeg må gjøre som forlover? (Jeg har aldri deltatt i en slik fest eller vært forlover før :-? )
Gjest brud i sommer Skrevet 25. mai 2005 #2 Skrevet 25. mai 2005 Gratulerer med ærefullt oppdrag. Forloveren hjelper gjerne til i forberedelsene: bistår bruden ved kjoleprøving, lager utdrikkingslag osv På bryllupsdagen: er med til frisør, passer på at bruden tar seg godt ut hele dagen (at sløret sitter riktig, sminken er bra osv), psykisk støtte , er med til fotografen, holder tale til bruden under middagen... Kommer ikke på noe mer.. Pass på at bruden har en fin dag, hjelp til med det som trengs. Lykke til!
Saeria Skrevet 25. mai 2005 #3 Skrevet 25. mai 2005 Først og fremst gratulerer med det ærefulle oppdrag. :D Skal man være pinlig nøyaktig er ikke din oppgave mer enn å signere et papir. MEN...og det er et stort men... De aller fleste forlovere vil gjerne stille opp for den kommende brud, og gjøre dagen og tiden rett før bryllupet til noe spesielt, og et utdrikkingslag er gjerne en måte å gjøre stas på den kommende brud. Det er ikke alle som ønsker et utdritingslag, jeg ønsker heller ikke det før jeg skal bli gift. Jeg synes det er en kjempeide å gi bruden litt luksusbehandling i form av massasje, ansiktsbehandling o.l. Dette er det ikke så fryktelig mange som unner seg i hverdagen, så da er det ekstra godt å få noe sånt på utdrikkingslaget. Nå vet ikke jeg om du skal ha mange med på laget til din venninde, men om dere bare er noen få, kan dere jo alle unne dere en massasje e.l. på spa hvor dere kan slarve og kose dere. En tur i byen med hest og vogn hørtes helt supert ut. Hva med å avslutte dagen med en skikkelig festmiddag for henne med alle de inviterte. Om det er på et spisested eller hos en av veninnende hennes/deres spiller ingen rolle. Det viktigste er at dere koser dere, mimrer og har det bra. Om du vil bistå med kjolejakt, prøving og annet i tiden før bryllupet så er jeg sikker på at hun setter pris på det. På dagen er det jo fint om du passer ekstra godt på at hun tar seg bra ut. At et evt. langt slep og slør ligger pent under fotografering osv., at du hjelper henne med operasjon toalettbesøk , og gjerne passer på småtterier som pudder, leppestift og sånt. Om du er av typen som gjerne vil holde en liten tale under middagen, så er jo det bare flott. Men om du ikke er typen til det, så vet hun uansett hvor mye hun betyr for deg. Hun har jo spurt deg om å være forlover, og du har takket ja. Du kan jo gjerne fortelle henne hvor glad du er i henne dagen før dagen. Det aller viktigste er at du er hennes venninde, og om du yter litt ekstra for at hun skal få en drømmedag så er det kjempefint gjort av deg. Med de planene du har lagt forløpig, så hadde hvertfall jeg blitt kjempetakknemlig om jeg var bruden. :D
tommeline Skrevet 25. mai 2005 #4 Skrevet 25. mai 2005 Jeg tror det er forskjellig hvor mye forlovere gjør for bruden. Alt ettersom hva hun vil ordne selv, og hva som er praktisk. Min forlover er ikke så mye inne i planleggingen ettersom vi bor på hver vår kant av landet. Men vet andre som bruker forloveren sin mer i selve planleggingen. Men det er nesten noe brudeveninnen din må si fra om. Syns du har godt ideer til utdrikningslaget, jeg! Noe jeg syns var greit da vi drakk ut en veninne var at vi på forhånd fikk komme med ideer, og forlover spurte oss andre om hvor mye vi ville legge i (penger) utdrikningslaget. Veldig dumt hvis noen føler de ikke har råd til å være med på utdrikningslaget...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå