Gå til innhold

Skifte om karrierevei fullstendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Går andre året på et sivingstudium, men dette semesteret har jeg slitt. Har ikke hatt ork til å gjøre særlig, og vil nok speile dette etter avlagt eksamen. Legen mener jeg er deprimert, og i forbindelse med det (og en skade jeg hadde tidligere i år) har jeg møtt SÅ mange fantastiske leger... At jeg egentlig har blitt inspirert til å bli lege selv.

Det er kanskje tåpelig.. Jeg har vurdert det tidligere også, så er ikke bare ut av det blå. Elsker biologi, fysiologi, nevrologi og alt som har med kroppen å gjøre. Synes forskning er utrolig spennende. 

Men, jeg er jo redd for at jeg er for skjør, ikke vil takle presset i jobben.

Også er jeg også redd at dette bare er et dumt påfunn fra min side. Jeg føler meg plutselig veldig fast bestemt på denne bråe omvendingen, men... Jeg vet ikke helt hva spørsmålet er her. Er det normalt å plutselig få innskytelse om at man skal gjøre noe helt annet? Jeg har innsett at jeg ikke er interessert i studiet jeg går på nå, men vet ikke om det bare er depresjonen (føler meg ikke så interessert i mye annet heller, men å lese om hvordan hjernen blir av depresjon, om spesielle typer menisker e.l. kan jeg lese om i timesvis...). Så er redd for at om jeg skifter så kommer jeg til å føle det samme der. Og er klar over at man ikke nødvendigvis skal elske det man driver med heller, men nå sliter jeg bare med å starte på ting...

Beklager for meget dårlig formulert, rotete og kanskje fravær av hva jeg mener. Har sovet litt lite 

Anonymkode: 6048f...439

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk medisin og se om du kommer inn. I tilfelle kan du se om det er mulig å ta et års permisjon fra studiet du går nå, hvis du ikke vil avslutte det helt. Vet du med sikkerhet at siving ikke er det du ønsker bør du ikke utdanne deg til noe som ikke passer deg. Husk at det blir hverdagen din når du er ferdig.

Kanskje medisin heller ikke er det riktige, men det finner du ikke ut uten å ha prøvd. Nå er det fremdeles en stund igjen til søknadsfrist og semesterstart for høsten, så i mellomtiden kan du jobbe med å bli frisk og se hvordan tankene dine bli etterpå.

Utrolig fint å høre at du har møtt mange leger som har tatt vare på deg. Når det gjelder psykiske problemer er det ikke ofte man kan si "mange leger" i den sammenheng.

Anonymkode: c79e5...099

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...