Gå til innhold

til dere med dagbok og bilde.

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg gir egentlig rett og slett faen :P Alt folk vet om meg her inn vet alle i det virkelige liv også + litt til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg gir egentlig rett og slett faen :P Alt folk vet om meg her inn vet alle i det virkelige liv også + litt til.

zåå kult :roll:

Skrevet

Eg har ikkje lagt ut bilde her på KG. Men på url`en min kan kven som helst sjå bilde, fullt navn ++ Har dessuten vore veldig lite anonym her, har sagt navnet mitt, kor eg er frå, alder, kva eg styrer med osv.

Men eg har likevel dagbok. Den er veldig lite personlig og veldig overfladisk. Har ikkje skrive noko negativt om nokon og heller ikkje babla om mine innerste følelsar og tankar.

Så for min del er kombinasjonen bilde + dagbok heilt ufarlig.

Eg er absolutt enig med deg i at det er veldig rart med dei som har veldig personlige dagbøker og i tillegg bilde. Syns det er dårlig gjort å skrive kva andre personar gjer og seier, uten at dei veit om det sjølv. Kunne ikkje falle meg inn å skrive "hemmelige" ting når eg er så lite anonym.

Konklusjon:

Dagbok+ bilde = :-)

Personlig dagbok + bilde = :o

Gjest gjest1
Skrevet
Skriver ikke ting om andre som ikke kan fortelles til noen. Skriver ikke ting i det hele tatt i dagboka som folk ikke kan få vite.

Samme her..

Gjest Sukkerert
Skrevet

Jeg synes det du skriver gjelder for folk uten bilde også, Sexy Cat.

Det har skjedd flere ganger at folk har blitt gjenkjent uten bilde.

Selv er jeg forsiktig med hva jeg skriver om i dagboka. I den gamle dagboka mi pleide jeg å skrive en del om tanker og følelser, og jeg skrev om venner og om ting vi gjør sammen.Men jeg er påpasselig med hva jeg skriver om andre.

Det er synn at det er sånn. Hadde vært fint med et sted man kan dele opplevelser, tanker og få tilbakemeldinger. Kanskje et utenlandsk forum hadde vært noe.

Gjest gjest1
Skrevet

zåå kult :roll:

Å nei, ikke gidd det stresset der nå da. :-?

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg tror sexycat sine tanker stammer fra en liten svipptur innom en viss kanins dagbok..

Jeg må vel være en av dem som er mest åpen om både meg og ting rundt meg her inne på KG. Når jeg i tillegg har bilder i forumet forstår jeg at folk kanskje lurer litt, men:

Folk er forskjellige, og dette er meg.

Slik som Sniglå for eksempel, jeg har fortalt om henne i dagboka fra dag 1. Men jeg har med vilje unngått navn, eller å fortelle om private ting, som Sniglå som privatperson kjæresten.

Jeg bretter gjerne ut om kjipe kunder på jobben eller hva det nå skulle være. Men stort sett så er det allikevel en liiiten standard på ting, selv om jeg forstår at den kanskje er vanskelig å oppdage for brukere som sexycat som føler hun må velge mellom dagbok og bilde.

Når det gjelder utbrettingen om privatlivet mitt de to siste månedene, så ser jeg i ettertid at ting ble litt for mye. Det fikk jeg jo lekkert bevist når kjæresten leste hele dagboka mi, med flotte beskrivelser av min forelskelse i en annen person.

Jeg fikk meg en smell der, og den har jeg høstet erfaring i fra.

Men jeg er sånn som privatperson også! Buser ut med ting og tenker etterpå :ler:

Gjest derfor gjest:)
Skrevet

Men det er vel et av poengene til trådstarter - det handler jo ikke bare om MEG (evt deg). Det handler om livene til flere andre også. Riktignok vil det ikke alltid bety så mye i praksis for de det blir fortalt om, men konsekvensene tenker man kanskje ikke over før det er for seint.

Og for den saks skyld; jeg synes dagboka di er morsom, jeg, selv om det kanskje var litt betegnende at du ikke ville ta kritikk fra andre akkurat da det kanskje trengtes mest. Men man kommer langt med selvinnsikt og etterpåklokskap også, som du sikkert "nyter godt av". Dessuten skinner det stort sett gjennom at det er DINE subjektive meninger, og at du i bunn og grunn ønsker folk godt? Det er kanskje ikke alle som har det grunnlaget heller.

Uansett synes jeg dette er en interessant diskusjon - jeg vet selv at jeg har behov for å være ærlig og ikke hadde kalrt å skjule personlighet og identitet altfor godt om jeg først registrerte meg og ble en aktiv bruker. Derfor trives jeg godt som gjest, hvor jeg kan være ærlig uten å bli gjenkjent fra innlegg til innlegg.

Jeg håper også det kan kjennes relevant å diskutere reglementet i forhold til det jeg nevnte i mitt forrige innlegg om "rykter, spekulasjoner og usannheter" når det gjelder dagbokpraksis eller annen utlevering av tredjeparter.

(Når det gjelder forfatteres bruk av privatliv er det jo heller ikke slik at det går hen ustraffet - Mykle for eksempel har mistet mye kred fordi han nærmest direkte utleverte folk i bøkene sine. )

Gjest Sukkerert
Skrevet

(Når det gjelder forfatteres bruk av privatliv er det jo heller ikke slik at det går hen ustraffet - Mykle for eksempel har mistet mye kred fordi han nærmest direkte utleverte folk i bøkene sine. )

Ja, det kan jeg godt forstå. Tror ikke det er noe særlig å bli utlevert i Sangen om den røde rubin for eksempel. :ler:

Skrevet

Hehe er ikke mye i dagboka mi som er så personlig at omverden ikke kan få vite det om meg.. ;) Er nokså åpen om et par ting, men det er veldig mye som få får vite om meg. Ser ingen problemer med å ha bilde og dagbok her på nett. Bruker dagboka kun for å kødde litt, slenge noen tanker som streifer meg, ikke personlige tanker og problemer. Hva bildet angår, så ligger det under et annet nick her.. ;)

Gjest Sissi
Skrevet
Beskytte mot hva?

Det er kanskje det vi ikke-paranoide (naive om du vil) ikke skjønner.

Mot gjenkjennelse. Mot at mer eller mindre kjente vet hvem jeg er - uten at jeg vet at de vet. Og dermed kan de bruke det mot meg. Forsåvidt også mot at mennesker jeg ikke kjenner kan finne ut mer om meg enn jeg ønsker, dvs. at ukjente kan finne ut hvem jeg er.

Syns også derfor gjest har gode poenger - og jeg har definitivt tenkt en del på det i forhold til egen dagbok. :wink:

Særlig det med "rykter og spekulasjoner". Jeg innrømmer å ha lest litt rundt i dagbøker, og har blitt svært overrasket over hva folk får seg til å si om andre. Personer som kan kjennes igjen pga alt det som dagbokskriver sier om seg og sitt. Det mener jeg er dårlig gjort overfor den som da henges ut.

Skrevet

Jeg har både bilde og dagbok - iallfall hatt bilde tidligere. Men jeg står for det jeg skriver. Jeg skriver veldig personlig, men siden jeg ikke har noe å skjule eller skriver noe som er "farlig" å skrive så står jeg for det.

Prøver å ikke utlevere andre, men om jeg skriver noe om mine irl-bekjente så forandrer jeg alltid tid/sted og rom slik at folk ikke skal kunne kjenne igjen.

Men uansett så står jeg for det jeg sier, og skriver aldri noe om andre som jeg ikke allerede har sagt til dem. I så tilfelle er jeg anonym i slike innlegg hvis jeg skriver om noe jeg ikke har snakket med vedkommende om først.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Jeg tror sexycat sine tanker stammer fra en liten svipptur innom en viss kanins dagbok..

Jeg må vel være en av dem som er mest åpen om både meg og ting rundt meg her inne på KG. Når jeg i tillegg har bilder i forumet forstår jeg at folk kanskje lurer litt, men:

Slik som Sniglå for eksempel, jeg har fortalt om henne i dagboka fra dag 1. Men jeg har med vilje unngått navn, eller å fortelle om private ting, som Sniglå som privatperson kjæresten.

Jeg bretter gjerne ut om kjipe kunder på jobben eller hva det  nå skulle være. Men stort sett så er det allikevel en liiiten standard på ting, selv om jeg forstår at den kanskje er vanskelig å oppdage for brukere som sexycat som føler hun må velge mellom dagbok og bilde.

Når det gjelder utbrettingen om privatlivet mitt de to siste månedene, så ser jeg i ettertid at ting ble litt for mye. Det fikk jeg jo lekkert bevist når kjæresten leste hele dagboka mi, med flotte beskrivelser av min forelskelse i en annen person.

Jeg fikk meg en smell der, og den har jeg høstet erfaring i fra.

Men jeg er sånn som privatperson også! Buser ut med ting og tenker etterpå :ler:

Jeg tenker faktisk ikke bare på deg, men det er klart, jeg har nok fått litt "inspirasjon" fra den avstemningen du hadde liggende ute her, og fra dagboken og bildet ditt ja.

Og, åpne personer er jo vel og bra. Men, du sier at dette er deg... det er ikke bare deg.

Og det ser jeg jo at du innrømmer nedover i innlegget ditt, hvor kjæresten din faktisk leste dagboka di :)

Du skal jo få cred for at du har dratt deg inn og tar selvkritikk ang. dette .

Men, fortsatt så forstår jeg ikke folk som bretter ut om alt mulig i sin dagbok, samtidig som de har bilde liggende.

Gjest seroxata
Skrevet

jeg skriver aldri o m veldig personlige ting her inne! og jeg tenker før jeg skriver... angående de andre jeg skriver om, så vet de at jeg babler her inne, og så lenge det ikke er noe negativt eller skjemmende, så tar de det greit!

Skrevet

Jeg har verken dagbok eller bilde her inne. Jeg har lyst til å lage dagbok, men er jeg vil være anonym og da vet jeg ikke helt hvordan jeg skal skrive dagboka... Jeg har ikke lyst til å gå detaljert inn på hva jeg jobber med og hva jeg gjør og hvem jeg gjør ting sammen med, nettopp fordi folk kan skjønne hvem jeg er...

Bilde av meg selv ville jeg aldri ha lagt ut. Da vet jeg at veeeeeeldig mange hadde kjent meg igjen... (Ellers har jeg ingenting å skjule :tunge1: )

Men det kan hende jeg lager dagbok, altså :)

Gjest Ninakanin
Skrevet

Lurer nesten litt på om jeg skal slette hele dagboka jeg, føler meg plutselig helt "weird"!! :o

Skrevet
Lurer nesten litt på om jeg skal slette hele dagboka jeg' date=' føler meg plutselig helt "weird"!! :o[/quote']

Neeeeeeeeeeeeiiii!!!!!!!!!!!

:fy: Får ikkje lov!!

Gjest Bellatrix
Skrevet

:o Du må ikke det, Ninakanin!

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jammen du skrev jo det selv, samantha, at personlig dagbok+bilde= :o

Gjest Ninakanin
Skrevet

Det virker jo som om jeg støter folk, nærmest, og kan ikke annet enn å tenke at jeg kanskje bør..vet ikke, ble litt betuttet rett og slett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...