Gå til innhold

De fleste som ikke får barn er egoister.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De elsker seg selv altfor mye at de vil ofre noe for et annet menneske. Den andre grunnen kan være at de har hatt en grusom barndom, og da redd de skal bli som sine foreldre. Hva tenker dere?

Anonymkode: 7d7b7...ca3

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det finnes like mange grunner til at enkelte ikke får barn som det finnes mennesker som ikke får barn.

Anonymkode: 11d0f...1f3

• Liker 11
Skrevet

Jeg lurer på hva som er poenget med slike tråder. 
Folk er generelt egoistiske.

Anonymkode: 97bfa...b59

• Liker 32
Skrevet

Jeg tenker at dette temaet har vært skrevet om x antall ganger her inne. Og at jeg klarer ikke å begripe hvorfor noen bryr seg med hvem som vil ha barn eller ei. Jeg kan til nød forstå at de som hadde sett frem til å bli besteforeldre kan føle det litt sårt, men uten at de sier noe selvfølgelig. Det er opp til hver enkelt om de vil ha barn eller ikke. 

Skjønner at du sliter med noe i forbindelse med dette, men at du ikke kan/vil si hva det er. Så tar du det ut på de som velger dette generellt isteden. Det er Ikke helt ok. Og hjelper det deg egentlig? Føler du deg bedre? 

• Liker 20
Skrevet

Folk som får barn elsker jo barna fordi de er deres og får barn fordi DE vil ha. Fokuset er på egne gener og egen familie.

Så da er vi like egoistiske ;)

Behovet for å føde unger er ikke så stort lenger, vi er milliarder på denne jorda. Det skal noe veldig kritisk til for å true menneskerasen.

Anonymkode: 5b16f...324

• Liker 23
Skrevet

1. Har aldri hatt ønske om barn, tror du da et barn ville fått det bra hos meg? 

2. Har hatt en helt grei barndom, men min mor burde aldri hatt barn. Vil ikke utsette mine egne barn for det samme. 

3 Har ikke funnet en bra mann å få barn med, kunne i mine yngre dager kanskje blitt overtalt hvis jeg hadde funnet en mann som jeg visste ville tatt 50% på hjemmebane. 

4. Tenker at det er overbefolket på jorden fra før av og at vi normenn har et skyhøyt forbruk, så hvis jeg ikke lager en liten forbruksnordmann til så er det greit.

5. Tilslutt, selvfølgelig skjønner jeg at jeg går glipp av mye kjærlighet, morro og en stor del av av det å leve, men tror jeg kan få et godt liv for det. Ser ikke på meg selv som egoist for det. Jeg kan bidra til samfunnet på en måte som ikke alle andre kan igjennom frivillighet, veldedighet og mindre forbruk. 

Anonymkode: 444a8...19e

• Liker 13
Skrevet

Jepp, begge grunnene her. Kanskje ikke så veldig egoistisk å ikke ville utsette et barn for å vokse opp hos noen som er egoistisk eller står i fare for å bli elendige foreldre?

Anonymkode: 426e4...af3

• Liker 4
Skrevet

Tydelig at det at noen rett og slett ikke ønsker seg barn er provoserende for enkelte. 

• Liker 24
Skrevet

Troll 🤭

Anonymkode: 9fae5...553

• Liker 4
Skrevet

Mest provoserende er at andre bryr seg om hvor mange barn noen får. Noen får 5-6-7 barn. Det er for mange, hva skal man med så mange barn og Gud forby at det er med flere menn. Så egoistisk å bare produsere barn

Mens de som ikke ønsker seg barn er egoister de også. Tenkt å ikke få barn. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De elsker seg selv altfor mye at de vil ofre noe for et annet menneske. Den andre grunnen kan være at de har hatt en grusom barndom, og da redd de skal bli som sine foreldre. Hva tenker dere?

Er du seriøs nå? 

• Liker 2
Skrevet

Folk som får barn elsker jo barna fordi de er deres og får barn fordi DE vil ha. Fokuset er på egne gener og egen familie.

Så da er vi like egoistiske ;)

Behovet for å føde unger er ikke så stort lenger, vi er milliarder på denne jorda. Det skal noe veldig kritisk til for å true menneskerasen.

Anonymkode: 5b16f...324

Det betyr mye for bevaring av velferdsstaten. De som ikke får barn bør skattelegges mye høyere enn i dag, for de bidrar ikke med nye skattebetalere og arbeidsfolk.

Anonymkode: 2a022...715

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva tenker dere?

Jeg tenker at folk som dømmer fremmede mennesker, og grupper av mennesker, ved hjelp av generalisering og trangsynthet, er egoister.

Anonymkode: 28907...cef

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr mye for bevaring av velferdsstaten. De som ikke får barn bør skattelegges mye høyere enn i dag, for de bidrar ikke med nye skattebetalere og arbeidsfolk.

Hva med de som er dårlige foreldre og produserer kriminelle osv som er en belastning for samfunnet? Skal de også få høyere skatt? 

• Liker 11
Skrevet

Jeg lurer på hva som er poenget med slike tråder. 
Folk er generelt egoistiske.

Tipper det er som svar til alle tråder med "de som får barn er egoister". Generelt er et snevert begrep i denne sammenhengen, de fleste har sneven av egoisme men i forskjellige sammenhenger. Noen er rause med pengene men ikke rause på andre områder mens noen er grådige på godene men raus på andre områder igjen.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som er dårlige foreldre og produserer kriminelle osv som er en belastning for samfunnet? Skal de også få høyere skatt? 

Ja, men de lever ofte på trygd så da er vi like langt.

Skrevet

Det minst egoistisk man kan gjøre er å pnettopp ikke få barn. De som har et stort behov for å få en mini me derimot....

Anonymkode: ac259...3ae

• Liker 7
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke logikken her. Før disse barna blir til skattebetalere og arbeidsfolk så er de jo enorme utgifter for samfunnet. Gratis skole, helsehjelp, tannlege, barnetrygd etc. Det er jo ingen garanti at de blir til skattebetalere eller arbeidsfolk engang, i alle fall om de blir oppdratt av noen som ikke egentlig ønsker dem.

Det finnes ingenting mer egoistisk enn å få et ønsket barn. Ingen barn har bedt om å bli født, så det er noe man gjør for å dekke sitt eget egoistiske behov. Hilsen en som ønsker seg barn over alt på jord. 

Anonymkode: d1d73...b04

• Liker 5
Skrevet

Det er en egoistisk handling og få barn og det er en egoistisk handling å ikke gjøre det. Kan vi ikke bare bli enige om at vi er en gjeng med egoistiske svin alle sammen?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...