AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #1 Del Skrevet 8. november 2019 Hei, etter at jeg har fått meg fiberdyne/termodyne, så føler jeg at jeg svetter mye under dyna, har hatt en episode med nattesvette bla. Kan det være pga fiberdynen? Noen flere som har samme erfaring? Er dun bedre? Anonymkode: e61e3...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #2 Del Skrevet 8. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, etter at jeg har fått meg fiberdyne/termodyne, så føler jeg at jeg svetter mye under dyna, har hatt en episode med nattesvette bla. Kan det være pga fiberdynen? Noen flere som har samme erfaring? Er dun bedre? Anonymkode: e61e3...96b Jeg har i lang tid ikke villet ha noe annet enn fibersyner. Men Høie sin downfeel dyne ble etter hvert så tung at det ble vanskelig å snu seg i sengen. Så jeg gikk for en dyr dundyne. Lett og deilig varm, men også noe jeg tror gir meg bedre søvn. Dette var for ett år siden. Prøvde meg noen uker med sommerfiberdyne, men gikk så og kjøpte en sommerdundyne og har ikke anget. Kroppstemperaturen reguleres mye bedre under naturmaterialer, er min erfaring. Så får jeg heller seg mellom fingene med at det er fuglenes dun jeg omgir meg med i sengen. Min bedre halvdel har hatt dun hele tiden. Anonymkode: 18509...ff9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #3 Del Skrevet 8. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i lang tid ikke villet ha noe annet enn fibersyner. Men Høie sin downfeel dyne ble etter hvert så tung at det ble vanskelig å snu seg i sengen. Så jeg gikk for en dyr dundyne. Lett og deilig varm, men også noe jeg tror gir meg bedre søvn. Dette var for ett år siden. Prøvde meg noen uker med sommerfiberdyne, men gikk så og kjøpte en sommerdundyne og har ikke anget. Kroppstemperaturen reguleres mye bedre under naturmaterialer, er min erfaring. Så får jeg heller seg mellom fingene med at det er fuglenes dun jeg omgir meg med i sengen. Min bedre halvdel har hatt dun hele tiden. Anonymkode: 18509...ff9 Så du svettet og under fiberdyner? Anonymkode: e61e3...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 8. november 2019 #4 Del Skrevet 8. november 2019 Jeg synes kunstfiber blir fort klamt i motsetning til naturfiber, så jeg foretrekker dundyner og faktisk også ulldyner. Er litt det samme med fleecepledd kontra ull. Fleecpledd blir fort klamme, men ulltepper har jeg aldri det problemet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 8. november 2019 #5 Del Skrevet 8. november 2019 Kun dundyne på meg. Jeg liker naturstoffer mye bedre. Ull og bomull er så mye bedre en syntetisk polyester også når det kommer til klær. Men jeg synes syntetiske dyner er klamme. Eneste jeg har er downfeel pute, da dunputer mister formen så fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 8. november 2019 #6 Del Skrevet 8. november 2019 Fiberdyner (Og puter) er djevelens verk og jeg føler meg som fanget i en plastsekk hvis jeg må sove under en slik! Med andre ord er det kun dundyne som gjelder for min del og når det er mulig har jeg faktisk med meg en tynn dundyne (De tar veldig lite plass når de er komprimert og veier nesten ingenting) i bagen eller kofferten på reise. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #7 Del Skrevet 8. november 2019 Bare dundyner og puter her. Også sommerdyner. Som Leo sier, lett å ta med seg i kofferten hvis man suger ut lufta med en støvsuger. Ikke alltid jeg tar med dyne, men pute har jeg som regel i kofferten. Anonymkode: 5e4b7...c19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #8 Del Skrevet 10. november 2019 På 8.11.2019 den 13.02, Leo skrev: Fiberdyner (Og puter) er djevelens verk og jeg føler meg som fanget i en plastsekk hvis jeg må sove under en slik! Med andre ord er det kun dundyne som gjelder for min del og når det er mulig har jeg faktisk med meg en tynn dundyne (De tar veldig lite plass når de er komprimert og veier nesten ingenting) i bagen eller kofferten på reise. Svetter du i fiberdyne? Anonymkode: e61e3...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 10. november 2019 #9 Del Skrevet 10. november 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svetter du i fiberdyne? Anonymkode: e61e3...96b Det er i hvert fall klamt og ekkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #10 Del Skrevet 10. november 2019 5 minutter siden, Leo skrev: Det er i hvert fall klamt og ekkelt! Det er jo normalt. Tenkte mer på svetting osv. Anonymkode: e61e3...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 10. november 2019 #11 Del Skrevet 10. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo normalt. Tenkte mer på svetting osv. Anonymkode: e61e3...96b Det kan jeg egentlig ikke svare på for det må være mange år siden jeg sist lå under en fiberdyne. Men alle kan jo oppleve episoder slik du beskriver i forbindelse med mareritt etc. og da skyldes det jo ikke dynen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #12 Del Skrevet 11. november 2019 Fiberdyne er djevelens verk. Anonymkode: 71813...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #13 Del Skrevet 11. november 2019 Ingenting slår dun! Anonymkode: f0640...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maude Skrevet 12. november 2019 #14 Del Skrevet 12. november 2019 Jeg blir alltid svett og klam i fiberdyne. Har kjøpt silkedyne nå, og er veldig fornøyd 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #15 Del Skrevet 17. november 2019 Prøv dynenes Rolls Royce: Ederdunsdyne. De koster litt da, noen koster oppimot 50K. Men det finnes ikke maken. Holder i årevis og kan renses og "puffes opp" igjen når den blir sliten. Anonymkode: c9da9...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå