Gå til innhold

Delte utgifter???

Mistyen

Anbefalte innlegg

Ok...slik er ståa:

x og y ligger i skilsmisseforhandlinger. y har flyttet ut av deres felles leilighet,x blir boende med deres felles barn. Boet er fremdeles uskiftet, dvs. de har ikke delt noe enda. Er det da slik at x og y har samme økonomiske forpliktelser frem til leiligheten blir solgt, eller må x ta alle utgiftene ettersom det er x som er blitt boende???

Husleien+ lån er for stort til at x klarer dette alene, og lurer på om ikke y burde være med på å dele på dette,ettersom begge står ansvarlig for lån etc....

Har noen et godt svar???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hei,

dette kommer vel helt an på samarbeidet dem imellom. jeg valgte å flytte ut før vi hadde solgt. x ble boende igjen og jeg betalte halvparten av lånet. vi lagde en skriftlig avtale oss imellom som varte frem til boligen ble solgt. alle andre utgifter han hadde (hehe husleia var på 147 kr/mnd) måtte han betale.

de må huske på barna i dette - derfor valgte jeg som jeg valgte den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så lenge både x og y er ansvarlige for lånet så MÅ begge betale. Husleie blir det nok noe annerledes med, i og med at bare x bor der. Men lånet skal deles, det har intet med samarbeid å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...