AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #1 Skrevet 7. november 2019 Hei, jeg glemmer ofte å henge tøy fra vaskemaskinen.. setter på om natten, får ikke tid til å henge det på morgenen, så står de der til kvelden/evt morgenen etter... kommer mygglokking på klærne, men etter tørking er lukten borte. men så setter jeg tøyet til vask igjen, og tar den ut med engang da er det fortsatt mugglukt på NOEN plagg men ikke på andre. Ser at det er de jeg glemte fra gangene før.. nå er dette tilfellet med neste 60% av klærne til familien... og det er blitt blanda så vet ikke helt hvilke som lukter mugg før de blir våte og jeg da kan skille dem fra hverandre. spørsmålet er først og fremst er dette farlig plagg å ha på? De lukter ikke i tørr tilstand kun når de blir bløte på nytt.. Er ikke slik at jeg vet alle plaggene som har denne lukten, da hadde det bært lett å kastet plaggene det gjelder. Men siden de er blitt så blanda, så må jeg kaste hele familiens garderobe... derfor spør jeg før jeg går drastisk til verks, er dette farlig? Får vi astma/eksem av å gå med klær som lukter mugg i våt tilstand men ikke i tørr? Innbiller meg at det må ligge noen muggpsrtikler i klærne siden de lukter når de blir våte.. Anonymkode: b5b7f...af6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #2 Skrevet 7. november 2019 Mugglukt er ikke farlig for friske folk. Men er du allergisk eller har problemer med astma e.l. kan det være plagsomt. Hvis det ikke lukter i det hele tatt når de er tørre, så kan det da ikke være skadelig. Anonymkode: 6d796...5c1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #3 Skrevet 7. november 2019 Skriver autokorrekt mygglokking istedenfor mugglukt? Anonymkode: 3cd2b...389 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå