Gå til innhold

Er det dårlig å gi pocketbok i julegave om man først skal gi bok?

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 timer siden, bergensjenta83 skrev:

å bli sur om en får pocket bok.. da er en litt smålig! Jeg foretrekker pocket, mye bedre når en tar med seg bøker på hytten, eller andre steder ferie/ tog, buss fly osv. Tenker at om en ønsker seg en bok så kansje en bør si til den/de som skal gi at en ønsker innbundet bok, eller så får en vel bytte og betale mellomlegget selv. 

Hvem har sagt noe om å bli sur? Jeg sier da vel ikke til giveren at jeg ikke er spesielt glad i pocketbøker. Jeg får mange julegaver jeg er mindre glad i, men jeg verken sier eller viser det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg har tenkt til å kjøpe en bok i gave så kjøper jeg den billigste varianten av boken, noe som oftest er pocketbøker. Da kan jeg ofte kjøpe både to og tre bøker for samme pris som en hard cover bok. 

Personlig liker jeg pocketbøker best.

Anonymkode: 32ea7...f11

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker å få pocket, liker bedre å lese pocket enn hardback :)

Anonymkode: ec203...e48

Skrevet
På 7.11.2019 den 21.24, Teatrica skrev:

Pocket er enten så dårlige at de har kommet rett i pocket, eller like gamle som innbundne bøker på salg 🙂

Du er nok ganske så uinformert. De fleste bøker kommer både som pocket og innbundet.

Anonymkode: 58dcc...aa1

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok ganske så uinformert. De fleste bøker kommer både som pocket og innbundet.

Anonymkode: 58dcc...aa1

Nei, jeg er ikke uinformert. Ja, de fleste bøker kommer både som innbundet og som pocket, men ikke samtidig - noe som var poenget mitt. Innen bøker kommer i pocket (normalt sett etter ett år, men denne tiden begynner nå ofte å krympe ned til seks måneder) har de innbundne bøkene nedsatt pris. 

Skrevet

Hvis det er en bok som sikkert vil bli lest én gang, så er pocketbok helt topp. Men f.eks en bok fra hjemstedet ditt, med flotte bilder fra stedet, så ville jeg valgt hardcover. Altså ting som skal blas i gang på gang, og hvor innholdet gjerne er "pent". Og f.eks bibelen. Jeg personlig blir glad for alt, og synes det er flott at en ikke blakker seg på gaver.

Anonymkode: 425c0...54f

• Liker 3
Skrevet

Gi etter evne, tenker jeg. Jeg foretrekker innbundne bøker, men hadde selvfølgelig satt pris på å få en pocketbok. :) 

Skrevet
På 7.11.2019 den 21.24, Teatrica skrev:

Pocket er enten så dårlige at de har kommet rett i pocket, eller like gamle som innbundne bøker på salg 🙂

Skal man ha engelskspråklige bøker, må man lete svært lenge om man i det hele tatt skal få tak i en «hardback» etter at pocketutgaven er gitt ut. 

Skrevet
På 9.11.2019 den 19.34, Teatrica skrev:

Nei, jeg er ikke uinformert. Ja, de fleste bøker kommer både som innbundet og som pocket, men ikke samtidig - noe som var poenget mitt. Innen bøker kommer i pocket (normalt sett etter ett år, men denne tiden begynner nå ofte å krympe ned til seks måneder) har de innbundne bøkene nedsatt pris. 

Bøker kan ikke settes ned i pris før 1. mai året etter de er utgitt, og seks måneder er standarden fra en bok gitt ut innbundet blir gitt ut i pocket. Så bøker gitt ut i 2019 selges til fullpris, og svært mange av dem vil en kunne kjøpe i pocket til en billigere penge sammenlignet med innbundet. En må vente til mai 2020 hvis en vil ha en av årets innbundne bøker til billigere-enn-pocket-pris.

Anonymkode: d31d9...c14

Skrevet

For meg er innholdet i boka viktigast, ikkje kva type innbinding det er. Både når det gjeld å gje og motta bøker som gåve.

Skrevet

Jeg foretrekker pocket og pleier å presisere det om noen spør hva jeg ønsker meg og jeg har bøker på lista. Innbundet er dem for tunge til å lese noe annet sted enn på sofaen..

Anonymkode: d25e2...b18

Skrevet

Bok er bok, i mine bokhyller finnes det av alle slag. Setter like stor pris på alle bøker jeg får.

Anonymkode: 62fab...388

Skrevet

Bøker er noe av det beste jeg kan få i gave og det spiller ingen rolle om det er pocket eller innbundet. Hvis det at jeg får pocket gjør at jeg får to istedet for én så er det enda bedre :strix:

Skrevet

Kommer helt an på både bok og mottaker.

Anonymkode: 7f538...748

Skrevet

Pocketbøker er da like lesbare som andre bøker, i tillegg er de lettere og enklere å ta med seg ☺️ Elsker pocket ❤️

Anonymkode: 62f6a...dc1

Skrevet

Jeg foretrekker pocket da jeg liker å lese på kollektivtransport, og da er pocket rett og slett lettere å ha med rundt :)

Så jeg ville absolutt blitt glad for det!:nisse:

Skrevet

Hadde blitt så oppgitt om noen brukte mer penger enn nødvendig Bare for at de skulle gi meg en bok som både tar større plass og er mindre sannsynlig at jeg vil klare å "pass on" når jeg var ferdig med å lese den... 

Anonymkode: aeb90...ca8

• Liker 1
Skrevet

Jeg leser skjønnlitteratur når jeg er på ferie og sånt og da leser jeg kun pocketbøker for de er lettere i håndbagasjen.

Anonymkode: e38fb...dd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...