Gå til innhold

Er det dårlig å gi pocketbok i julegave om man først skal gi bok?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Rumle skrev:

Men, det er enda bedre å gi Kindlebok! :jepp:

(jada, min personlige mening)

Akkurat da hadde jeg faktisk blitt grinete 🤣 Men så lenge man gir det mottaker liker best/syns er ok, så er det 👌!

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Jr.Garcon skrev:

Akkurat da hadde jeg faktisk blitt grinete 🤣 Men så lenge man gir det mottaker liker best/syns er ok så er det 👌!

Haha, ja enig 😊

Skrevet

Jeg er hverken verdens galeste eller mest smålige menneske, så jeg hadde ikke brydd meg om jeg fikk en pocketbok eller en innbundet bok i julegave.

Anonymkode: e3ec0...701

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, Rumle said:

For min del hadde det vært positivt, for jeg foretrekker pocket :jepp:

Jeg pleier ofte å gi to pocket i stedet for innbundet.

Enig med deg! Foretrekker også pocket, ønsker meg det, og det hender jeg får to.

• Liker 1
Skrevet

At folk virkelig skal klage på pocketbøker er virkelig noe av det dummeste jeg har lest noen gang! Pocket, innbundet, hvem bryr seg? Bok er bok. Og hvem ville vel ikke heller kjøpt en pocket til 199 enn en innbundet til 399 når det uansett er samme innhold?

-Så hvis man ser en genser til 399 og senere ser den på salg til 199 er genseren brått blitt ubrukelig og stygg da eller? 

Kun nordmenn som klager på noe så patetisk......

Anonymkode: 1058c...f9b

• Liker 5
Skrevet

Jeg liker best pocket fordi jeg sovner ofte når jeg leser og det er bedre å få en pocket i pannen enn en innbundet :fnise:

• Liker 16
Skrevet

å bli sur om en får pocket bok.. da er en litt smålig! Jeg foretrekker pocket, mye bedre når en tar med seg bøker på hytten, eller andre steder ferie/ tog, buss fly osv. Tenker at om en ønsker seg en bok så kansje en bør si til den/de som skal gi at en ønsker innbundet bok, eller så får en vel bytte og betale mellomlegget selv. 

• Liker 5
Skrevet

Helt innafor! Det som kan være stusselig er hvis du kjøper en av de som masseprodusert i miniutgave som ligger på tilbudsbordet til 49 kr (noe som er standard for de veldig små, blir trykket opp i den størrelsen med formålet om å være billigst). Uansett, den nye standardprisen på pocket ligger på 179 kr og 199 kr. Fin pris på julegave det. Er mange som foretrekker pocket :)

Anonymkode: d31d9...c14

Skrevet

Det er det virkelig ikke noe problem med

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da kan man flagge på forhånd at man i år vil nedjustere budsjettet litt. 

Anonymkode: 1930f...ce0

Øh, hvorfor må man det? Jeg går ikke rundt å lager store samtaleemner om min økonomi. 

Anonymkode: 62f6a...dc1

• Liker 6
Skrevet

Jeg foretrekker pocket. Leser stort sett på senga, og da er pocket mye bedre å holde! 

Anonymkode: 7292f...182

• Liker 2
Gjest Krampus
Skrevet

Foretrekker pocket. Har små hender og de er lettere å holde. 99% av bøkene i hylla er pocket. 

Skrevet

Synes det er helt fint med pocketbøker! Mange bøker på engelsk ville for eksempel vært nær umulig å få tak i dersom man absolutt skulle hatt dem i innbundet versjon.

• Liker 1
Skrevet

Tenk på hvem mottakeren er. Jeg hadde en gammel tante som foretrakk innbundet pga synet. Det er ofte mindre skrift i pocket og dermed mer vanskelig å lese.

• Liker 2
Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er helt innafor å gi pocket-bøker! Men kanskje ikke om man vanligvis gir for 350-400 kr og så en dag bare gir en pocket til 99 kr. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan man flagge på forhånd at man i år vil nedjustere budsjettet litt. 

Dette synes jeg høres rimelig spesielt ut.

Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har hatt en forventning om hvilken pris en eventuell julegave skal ha: «I fjor fikk jeg en gave med verdi 400 kr fra Ingeborg, så jeg regner med jeg får det samme i år.»

Jeg har heller ikke for vane å gi «heads up» til mottakerne vedrørende hva slags prisnivå årets gaver fra meg kommer til å ligge på.

Det er da ikke prisen på julegaven som teller? Jeg vil heller ha en julegave jeg liker til 20 kr, enn en unyttig «støvsamler» til 500 kr.

Endret av Alivamale
  • Liker 7
Skrevet

Blir oppriktig kvalm og dårlig av å lese tråden! Julen er ikke koselig lenger, det er bare mas, bortkastede penger, og negativitet rundt det... det er trist hvordan verden utvikler seg! 

jeg ville blitt utrolig glad for gave, uavhengig av innholdet ❤️ 

• Liker 4
Skrevet

Jeg foretrekker både å få og å gi pocketbøker. Nå skal det sies at jeg ikke har plass til flere bøker hjemme, så vi (i familien) har gått over til å stort sett kjøpe pocketbøker, så går de på omgang. Hvor de ender opp til slutt vet jeg ikke, men jeg vet at bøkene blir lest av mange, det syns jeg er bra.

• Liker 1
Gjest #Rasshøl
Skrevet

Jeg hadde blitt glad hvis det var en bok jeg ønsket meg. Jeg liker pocketbøker, de er lettere å bære i veska. 

Skrevet

Ja takk til pocket. Det er innholdet som teller, samt tanken bak hvorfor noen ønsker at jeg skal lese akkurat den boka.

Anonymkode: 51eb9...6d5

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde ikke satt pris på det? Wow!

Anonymkode: 3949e...4f6

Nei, på direkte spørsmål slik så svarer jeg det - jeg sier jo selvfølgelig ingenting til giveren, men det er da lov å mene det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...