Gå til innhold

Trenger kaffetrakter! Men null peil på kaffe ☕️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen kaffe å by på hjemme, og vil kjøpe en trakter så kaffetørste gjester blir glade. Hva kjøper jeg? Har NULL peil! 

Anonymkode: 68d8a...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har denne https://www.power.no/kjoekkenutstyr/kaffe-og-te/kaffetrakter/point-pocm40ss-kaffemaskin/p-632256/ , og er veldig fornøyd. Liker godt at jeg kan stille den inn på langsommere trakting når det er få kopper, ettersom det kun er jeg som drikker kaffe. Om du har null peiling på kaffe, kan jeg anbefale deg Farmer´s Coffe (orange pose). Her jeg bor, har Meny den på tilbud til kr 19,90 denne uken:)

Anonymkode: 01828...ea5

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har denne https://www.power.no/kjoekkenutstyr/kaffe-og-te/kaffetrakter/point-pocm40ss-kaffemaskin/p-632256/ , og er veldig fornøyd. Liker godt at jeg kan stille den inn på langsommere trakting når det er få kopper, ettersom det kun er jeg som drikker kaffe. Om du har null peiling på kaffe, kan jeg anbefale deg Farmer´s Coffe (orange pose). Her jeg bor, har Meny den på tilbud til kr 19,90 denne uken:)

Takk! 😃 Den var fin. Litt redd det skal ta stor plass på benken ☺️

Skrevet

Ikke kjøp kaffetrakter, kjøp heller en presskanne. Vannkoker har du vel allerede antar jeg. 

Presslaffe er sååå mye bedre 👍

Anonymkode: 3b80c...f10

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kjøp kaffetrakter, kjøp heller en presskanne. Vannkoker har du vel allerede antar jeg. 

Kan du anbefale noe? Hvilken som helst type? 

Skrevet

Presskannekaffe er ikke bra for kroppen. Anbefaler deg å lese deg opp på det. 

Jeg ville anbefalt en helt enkel og grei kaffetrakter om ikke du drikker kaffe selv. Moccamaster er det beste, men om det er til gjester og ikke skal ta mye plass, så Trenger du ikke investere i det liksom ;) 

Anonymkode: 95f13...942

• Liker 4
Gjest Keikolina
Skrevet

Har bare pulverkaffe, vil de ha noe annet får de ta det med seg.

Gjest Blondie65
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville anbefalt en helt enkel og grei kaffetrakter om ikke du drikker kaffe selv. Moccamaster er det beste, men om det er til gjester og ikke skal ta mye plass, så Trenger du ikke investere i det liksom ;) 

Kilde takk!

Skrevet
5 minutter siden, Blondie65 skrev:

Kilde takk!

Søk det opp selv, det er allmenn kjent.

Moccamaster lager den beste kaffen synes jeg hvertfall!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerangrep. 

Edit: Tråden er også ryddet for latterliggjøring.

Søgni, mod.

Endret av Søgni
  • Liker 1
Skrevet

Om du bare lager kaffe en sjelden gang, vil jeg anbefale en sånn dings som dette:

https://www.clasohlson.com/no/Kaffefiltertrakt/p/44-2066

Du trenger ikke en hel maskin, kun en slik filterholder som settes rett på ei kaffekanne, og så tømmer du vannet (kokt i vannkoker) over. Drypptrakting kalles det vel nå? 

Har kaffekanne fra rosendahl, og de selger en slik filterholder som skrus rett på kannene deres. Funker kjempebra, og blir god kaffe - også tar den minimalt plass i skapet :) 

Om du derimot oftest lager kun en kaffekopp, og ikke trenger kaffe til flere gjester, så er de fleste sånne en-kopp maskiner med kapsler/puter helt ok. Bare velg den som tar minst benkeplass.

Anonymkode: 0f090...6c2

• Liker 1
Skrevet

Moccamaster gir ikke best kaffe. Wilfa Black gir best (filter)kaffe. Dyrere, så blir et spørsmål om pris. Hvis du ikke vil gi 3000 så gå for en moccamaster istedet. Lager god kaffe den også for all del, bare ikke _den beste_ 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet, men hun drikker ikke kaffe selv, så hvorfor bry seg? 

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips ☺️ Har lest om kaffefett etc nå, tror jeg skal gå for en filter-variant. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! 😃 Den var fin. Litt redd det skal ta stor plass på benken ☺️

Tar ikke mye plass. Men har du et skap, så kan den fint stå inni skapet når den ikke er i bruk. For å si det slik, den er smalere enn brødristeren min. Og brødristeren er helt standard. 

Gjest Blondie65
Skrevet

La meg se om jeg forstår dette rett:

TS - som ikke drikker kaffe selv - kan ikke ha en presskanne for å servere gjester fordi ufiltrert kaffe kan skape forhøyet kolesterol? For hvem? TS? Neppe, hun drikker ikke kaffe. For gjestene? Hvor ofte er de der da? Tre ganger for dagen? Eller en gang i blant?

Jeg hadde gått for presskannen - og så hadde jeg kjøpt et filter som jeg hadde filtrert kaffen gjennom etter at den var brygget før den gikk på termokanne. Eller jeg hadde droppet hele filteret og tenkt at en gang i blant kan også gjester drikke dette - på lik linje med å spise pinnekjøtt i juletiden og begrense snopinntaket til lørdagsgodt.

Gjest Blondie65
Skrevet
11 timer siden, Trolljeger skrev:

Søk det opp selv, det er allmenn kjent.

Moccamaster lager den beste kaffen synes jeg hvertfall!

Når noen etterlyser en kilde på noe, så er det nok fordi dette ikke er så alminnelig kunnskap som du skal ha det til. Jeg fant det selv ved å Google ja, men det er ikke noe i veien for at noen som påstår noe slikt kan oppgi kilden til påstanden.

Når man leser om dette ser man jo også ganske klart at relevansen for Trådstarter er lik null for en sånn påstand.

Skrevet
20 minutter siden, Blondie65 skrev:

La meg se om jeg forstår dette rett:

TS - som ikke drikker kaffe selv - kan ikke ha en presskanne for å servere gjester fordi ufiltrert kaffe kan skape forhøyet kolesterol? For hvem? TS? Neppe, hun drikker ikke kaffe. For gjestene? Hvor ofte er de der da? Tre ganger for dagen? Eller en gang i blant?

Jeg hadde gått for presskannen - og så hadde jeg kjøpt et filter som jeg hadde filtrert kaffen gjennom etter at den var brygget før den gikk på termokanne. Eller jeg hadde droppet hele filteret og tenkt at en gang i blant kan også gjester drikke dette - på lik linje med å spise pinnekjøtt i juletiden og begrense snopinntaket til lørdagsgodt.

17 minutter siden, Blondie65 skrev:

Når noen etterlyser en kilde på noe, så er det nok fordi dette ikke er så alminnelig kunnskap som du skal ha det til. Jeg fant det selv ved å Google ja, men det er ikke noe i veien for at noen som påstår noe slikt kan oppgi kilden til påstanden.

Når man leser om dette ser man jo også ganske klart at relevansen for Trådstarter er lik null for en sånn påstand.

Kjæresten drikker kaffe hver dag. Han vurderer å kjøpe en trakter å ha hos meg, tenkte komme han i forkjøpet...  

Jeg syns du er unødvendig krass mot meg, i en tilsynelatende enkel tråd om kaffetrakter (som var hovedspørsmålet mitt). 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar ikke mye plass. Men har du et skap, så kan den fint stå inni skapet når den ikke er i bruk. For å si det slik, den er smalere enn brødristeren min. Og brødristeren er helt standard. 

Takk ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...