Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen mennesker virker så frie! De velger seg noe, og så oppnår de det. Ting som for meg virkelig ikke har gått, det er mange mange hindre en skal gjennom! 
Har det å gjøre med hvor vi er født og hvilken familie? De jeg snakker om er gjerne og ofte bymennesker som også har en utenlandsk forelder. 
De bor sentralt eller nær flyplasser.

Vi som gjemmer oss langt ut i bygda er født som poteter i generasjoner tilbake, virker ikke som vi har fått i genene våre hvordan vi skal komme oss frem i livet dersom vi vil velge noe annet enn gård, eller det foreldrene driver med? 

Anonymkode: 98ef7...a65

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, det er mange bygdefolk som flytter til byene for å studere, f.eks.

Det er bare å flytte til Oslo for å studere eller søke jobber der. Hvorfor gjør du ikke det?

Anonymkode: 31527...ab6

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det er mange bygdefolk som flytter til byene for å studere, f.eks.

Det er bare å flytte til Oslo for å studere eller søke jobber der. Hvorfor gjør du ikke det?

Det var ikke poenget slik egentlig :) jeg skal det igjen.

men vi har liksom «stengte» hele veien. Vi bar aldri på noen ferie engang i barndommen. Ikke i utlandet. Og alle år etter jeg flyttet ut har det vært veldig vanskelig for min familie å komme seg unna. De har jobben sin der. Jeg bodde også litt i utlandet og de andre fikk foreldrene sine på besøk . Min familie derimot har liksom aldri mulighet. For langt og dyrt og reise... jeg er redd for å bli like stengt....er redd for at dette er slik som lett går i arv. 

• Liker 2
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men vi har liksom «stengte» hele veien. Vi bar aldri på noen ferie engang i barndommen. Ikke i utlandet. Og alle år etter jeg flyttet ut har det vært veldig vanskelig for min familie å komme seg unna. De har jobben sin der. Jeg bodde også litt i utlandet og de andre fikk foreldrene sine på besøk . Min familie derimot har liksom aldri mulighet. For langt og dyrt og reise... jeg er redd for å bli like stengt....er redd for at dette er slik som lett går i arv. 

Men det gjør det altså ikke. Du står helt fritt til å ta egne valg. Det er mange som ikke var på ferie i barndommen som likevel har flyttet til en by, studert, fått seg bra jobb osv.

Bor du i hjembygda nå? Hvorfor flyttet du hjem igjen fra utlandet, og ikke da til en by, hvis du virkelig er redd for å ende opp som foreldrene dine? Det gir jo ingen mening.

• Liker 3
Skrevet

Du er så ekstremt fordomsfull til bygda at det er sjokkerende at du sier du er derfra. Det må jo være noen fra bygda di som reiser ut i verden også? Mi bygd er full av driftige folk som får til ting. 

Anonymkode: 0c1a6...636

Skrevet

Det står ikke på bygda, det står på deg. En fra min bygd har vært professor på Harvard. 

Du må slutte å skylde på andre enn deg selv.

Anonymkode: ab855...40a

• Liker 2
Skrevet
On 11/7/2019 at 6:44 PM, AnonymBruker said:

Jeg har litt av samme tankegang, er selv fra bøgda:) Men jeg tror det hjelper å tenke at man har et valg. Du må ikke ende opp som resten av familien. Tenk etter hvor du vil, hva du vil og hvorfor. Jeg gjør det men har tunge perioder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...