AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #1 Skrevet 7. november 2019 Hei. jeg er i delvis fødselspermisjon og avtalen er at jeg jobber 40% frem til sommeren. Nå har de fått en oppsigelse og ønsker at jeg jobber mer. Dette må jeg i så fall gjøre i helger og på kvelder og vil ha en betydelig inngripen i hverdagen. Bør jeg be om noe utover ordinær lønn? Usikker på om jeg kan kreve noe mer her om jeg bestemmer meg for å si ja. Jeg kjenner at det koster meg mye, og at tid med den lille ikke kommer igjen. Anonymkode: f041a...ada
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #2 Skrevet 7. november 2019 Jeg ville ikke vurdert det i det hele tatt, men hvis du trenger pengene, ville jeg bedt om 100 % overtidsbetaling for alle timer jobbet utover de 40 % du allerede har sagt ja til. Det blir jo overtid, siden du må jobbe i helger og kvelder. Hvor gammel er babyen? Anonymkode: c16b6...2bb 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #3 Skrevet 7. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke vurdert det i det hele tatt, men hvis du trenger pengene, ville jeg bedt om 100 % overtidsbetaling for alle timer jobbet utover de 40 % du allerede har sagt ja til. Det blir jo overtid, siden du må jobbe i helger og kvelder. Hvor gammel er babyen? Anonymkode: c16b6...2bb Hun er 11 mnd. Anonymkode: f041a...ada 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #4 Skrevet 7. november 2019 Skal du være hjemme med henne fram til august 2020? Eller har hun to dager i barnehage eller hos dagmamma (siden du skal jobbe 40 %)? Har du mulighet til å ordne barnehage/dagmamma flere dager? Hvis ikke ville jeg som sagt bedt om 100 % overtidsbetaling. Det er faktisk verdt det for arbeidsgiver, dersom du har spesifikk kompetanse. Jeg har personalansvar og ville sagt ja til det. Anonymkode: c16b6...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #5 Skrevet 7. november 2019 Husk at når du jobber mer enn dine tilmålte prosent trekker nav penger om du fortsatt får penger derifra. Anonymkode: c6a65...928 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #6 Skrevet 7. november 2019 Om du vil ha lengre fri - avtale om 1,5 time avspasering for hver time jobbet? Anonymkode: 65a9e...71d
Bloated Skrevet 7. november 2019 #7 Skrevet 7. november 2019 Det vil gi deg lenger permisjon da siden det ikke er lov å jobbe mer enn gradert uansett, så jobber du mer blir permisjonen endret tilsvarende (du må søke om det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå