Gå til innhold

Alene for første gang på 12 år i julen. Hva skal jeg gjøre da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et noe egoistisk innlegg. Hva med meg da liksom?.. hehe. Jeg har vært alenemor i alle år. Så begynte faren med samvær i år. Barnet ønsker å feire sin første jul med sin far i år, noe jeg har full forståelse for. Det gleder neg mye. Samtidig.. hva med meg da? 🙈😅 I år skal jeg da være helt alene i julen. Jeg ble mor som 17 åring så jeg har aldri feiret jul alene før.  Økonomien tillater meg ikke å reuse utenlands eller ville jeg gjort det. Og jeg er meget lei den tradisjonelle jul med familie og gaver stilen.. jeg vil nyte denne fritiden og holdydays på en unik måte. Juat for me. 

Noen tips? 🌸

Anonymkode: d1595...7ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du ikke har råd til å reise utgår mitt fremste tips som er sydenferie. Hadde lett tatt en uke på stranden et sted. 😎

Hvis jeg skulle vært hjemme og jeg ikke hadde noen å feire med tror jeg at jeg hadde stilt opp som frivillig hos Bymisjonen eller noe slikt på selve julekvelden. Resten av dagene hadde vært hjemme-spa, kinotur midt på dagen og kanskje skitur hvis været hadde tillat det.

Høres ut som du har en god innstilling! Lykke til. :) 

Anonymkode: 79732...230

• Liker 2
Skrevet

Tenk på d som at d er kun 1 kveld det er snakk om. Lag deg julemat, rødvin og kos deg under pleddet med filmer... alternativ dra hjem til familie, eller reis bort.

Julen for meg betyr ingenting for meg lengre uten barna. Klarer jeg meg fint uten

Anonymkode: 92262...7e0

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker tilbake til min første jul alene med sitring av glede, spise det jeg ville når jeg ville, koste meg skikkelig med å se det jeg ville, lese det jeg ville - litt vin i glasset. Hadde gjerne gjort det igjen! Bare meg.. *sukk* og jeg elsker jule med A4Familien altså, misforstå meg riktig - men det var utrolig deilig å legge bort alt julemaset også

• Liker 2
Skrevet

Hva du skal gjøre ? Kose deg med mat, film, tv , godteri . Sov når du vil og så lenge du vil. Vi kan godt bytte, jeg kunne godt tenkt meg ei aleinejul. 

Anonymkode: 5001d...17e

Skrevet

I samme situasjon ville jeg ENTEN ha sett fram til min første julaften i pysj, eller stilt opp som frivillig et eller annet sted i kommunen de arrangerer noe for enten folk som er alene eller noe tilsvarende. Sannsynligvis det siste. Godt å føle at man kan gjøre noe for at andre får det bedre når man egentlig ikke har noe spesielt å ta seg til selv!

Skrevet

Jeg jobber denne jula, og det jeg kan si er at det er ikke alle pasienter som får besøk eller kan dra hjem i jula. Jeg tror de ville satt umåtelig pris på besøk av en liten nissemor som viet de litt oppmerksomhet, spilt og sunget julesanger, pratet litt, drukket litt kaffe, mer trenger ikke til. Vi ansatte har det ikke mindre travelt på juleaften dessverre, heller mer, så vi rekker bare å gjøre det vi skal gjøre.. Håper vi rekker å lage en koselig aften for alle. Det trenger ikke ta lang tid heller, 1 time av dagen og du vil sitte med en stor følelse av å ha gjort noen andre noe veldig godt, resten av kvelden ville jeg brukt på å nyte god mat, god drikke og sett en julefilm i eget selskap 🙏😃 

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg har feiret jul alene flere ganger. Jeg har ingen familie og da jeg var singel så valgte jeg å være alene tross invitasjoner fra venner. For meg så har ikke julen vært viktig. Kun den dagen jeg selv fikk barn.

Så jeg kjøpte inn masse digg, sov til jeg våknet og så Tre Nøtter til Askepott og andre julefilmer(Home Alone etc) Koste meg med god mat og bare slappet av.

Kunne fint vært alene hver jul, men med samboer så fikk jeg ikke lov 😂 Jeg innså at de fleste har er annet forhold til jul enn meg og at tanken på at jeg var alene i julen ville ødelagt ble julen for typer og familien deres, så da feiret jeg med dem, mest for deres skyld.

Den dag i dag kunne jeg fint feiret alene med med mann og barn, men for besteforeldres skyld så feirer vi med dem.

Så om jeg hadde vært uten barn i år hadde jeg glatt bare kost meg med å sove ut, nyte god mat og film og hatt det kjempefint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...