Gå til innhold

25 år er sterilisering drøyt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 4 måneder gravid med vårt andre barn, vi har et barn fra før på 8 måneder. Vi ønsket to tette, og bare to barn. Kunne egentlig tenkt å ha bare ett barn, men jeg kunne ikke tenke meg barndommen uten mine søsken, samme sier mannen min. 

Så vi er sikker på at to er nokk. Mannen vil ikke sterilisere seg, noe jeg syns er ok. Hadde vært greit økonomisk, siden det er mye billigere for menn. Men jeg gjør det gjærne. 

Men jeg er 25 når andre barnet blir født, å det er den laveste grensen for sterilisering i vanlige omsetningheter. Men er det drøyt syns dere. Jeg har dårlig erfaring med prevensjon og mange typer jeg ikke kan bruke pga andre medisiner jeg må ta. 

Burde jeg, eller er det drøyt? 😮

Anonymkode: 394c6...a6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen min gjorde det etter 2 barn da hun var 26 år og ble alene.

så møtte hun nåværende samboer da hun var 29 år. Hun angrer veldig, for han har ikke barn fra før. 

Anonymkode: b0164...018

• Liker 2
Skrevet

Det er noe du bør kjenne på selv. Men husk at tidene forandrer seg, og kanskje du ønsker flere barn etterhvert. 

Anonymkode: 684c4...6b7

• Liker 5
Skrevet

Livet skjer. Jeg var i samme situasjon som deg for ca. ti år siden. Nå er jeg alene og dersom jeg møter en mann som gjerne vil ha barn, hva da? Jeg tåler heller ikke hormonprevensjon. 

Mitt råd er, ikke gjør det, du vet aldri hva fremtiden bringer.

Anonymkode: f5ae7...eff

• Liker 4
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så møtte hun nåværende samboer da hun var 29 år. Hun angrer veldig, for han har ikke barn fra før. 

Både jeg og mannen er enige om å ikke få barn med eventuell ny partner pga opplevelser i barndommen. 

Jeg er heller ikke psykisk sterk nokk til mer enn to barn. Så jeg er helt sikkert på at jeg ikke skal ha flere. 

Ts

Skrevet

Ble gjort her som 25-åring og har ikke angret. Er i 30-årene nå. Selv om man kan føle på at man har lyst på barn, så betyr det ikke at det er det riktige valget. Slik som personen lengre oppe som ville ha barn med ny mann, kanskje det beste for barna og familien er at de ikke får barn. Man vet aldri

Anonymkode: 8cee2...806

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hvordan hun er sterilisert, men hvis det er vanlig metode (det vil si lukking av eggleder), er det jo mulig med assistert befruktning? 

Anonymkode: f8a96...273

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hvordan hun er sterilisert, men hvis det er vanlig metode (det vil si lukking av eggleder), er det jo mulig med assistert befruktning? 

Anonymkode: f8a96...273

Ja det er det jeg også tenker, at det er ikke helt umulig å få flere. 

Men kunne også tenkt meg å brenne vev i livmoren for å bli kvitt det værste om ikke alt av menstruasjon, siden jeg er veldig plaget med smerte og kraftig blødning. Og da blir det litt værre med assistert befruktning. 

Ts

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både jeg og mannen er enige om å ikke få barn med eventuell ny partner pga opplevelser i barndommen. 

Jeg er heller ikke psykisk sterk nokk til mer enn to barn. Så jeg er helt sikkert på at jeg ikke skal ha flere. 

Ts

Livet endres, det er helt sikkert. Du er ikke den samme om ti år som du er idag.

vent!

Anonymkode: b1bc3...7dd

• Liker 3
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er kanskje best for de to barna hun har at dette ikke er en mulighet. Statistisk sett vil jo ikke det nye forholdet vare heller. Det er faktisk slik at å velge å få barn er en stor avgjørelse som ikke bør tas på impuls i forelskelsesrus. Jeg har på et eller annet tidspunkt vært åpen for å få barn med alle fire jeg har hatt seriøse forhold til, men i dag ser jeg jo at det hadde jo vært en katastrofe, siden ingen av dem egner seg, og alle forholdene tok slutt og det har vært såpass dårlig steming at et samarbeid om barn hadde vært en prøvelse. Og jeg har ganske mange venner som angrer på et eller flere av barna siden, siden de tok en idiotavgjørelse om å kaste prevensjonen i et romantisk øyeblikk. At mann ønsker seg barn er aldri god nok grunn til at en kvinne skal ta den jobben for han. 

Anonymkode: 2c4f7...86c

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk tilbud om sterilisering ved fødsel nr 2. Hun kom med keisersnitt. Da var jeg 29 år og takket ja. Det er 2 år siden nå og synes det er helt topp. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet endres, det er helt sikkert. Du er ikke den samme om ti år som du er idag.

vent!

Anonymkode: b1bc3...7dd

Bedre å angre på barn man ikke fikk, enn barn man fikk! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har blitt gravid på prevensjon 2 ganger, og andre gangen viste det seg at jeg er gravid med tvillinger.

Jeg ønsker kun 2 barn og det har jeg alltid tenkt. Så jeg vurderer også å sterilisere meg etter at tvillingene er født. Orker ikke det å tenke at jeg "når som helst" kan bli gravid.

Anonymkode: a1634...628

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Dere er enig nå. Dere kan være så sikker dere bare vil, men folk og følelser endrer seg. Det er noe du burde ta høyde for når du skal ta ett slikt valg.

Anonymkode: 5ede4...3dc

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nå 4 måneder gravid med vårt andre barn, vi har et barn fra før på 8 måneder. Vi ønsket to tette, og bare to barn. Kunne egentlig tenkt å ha bare ett barn, men jeg kunne ikke tenke meg barndommen uten mine søsken, samme sier mannen min. 

Så vi er sikker på at to er nokk. Mannen vil ikke sterilisere seg, noe jeg syns er ok. Hadde vært greit økonomisk, siden det er mye billigere for menn. Men jeg gjør det gjærne. 

Men jeg er 25 når andre barnet blir født, å det er den laveste grensen for sterilisering i vanlige omsetningheter. Men er det drøyt syns dere. Jeg har dårlig erfaring med prevensjon og mange typer jeg ikke kan bruke pga andre medisiner jeg må ta. 

Burde jeg, eller er det drøyt? 😮

Vi gjorde det etter 2. Angrer ikke mange år etter.Føl på det dere føler er rett!

Anonymkode: ab870...aeb

Skrevet

Jeg tenker at du har gode grunner. Du og partneren din er enige.

Argumenter i mot:

Du må være obs på at mannen din kan ombestemme seg senere, og at han kanskje da ønsker barn så sterkt at det vil bety enden på forholdet.

Du kan oppleve krybbedød etter at du har sterilisert deg, og ønske deg en til.

Anonymkode: c365d...4de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...