Gå til innhold

Foretrekker du Hollywood eller utenlandske filmer?

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto
Skrevet (endret)

Personlig har jeg gått litt lei av amerikanske filmer, og jeg har i det siste sett et par Europeiske filmer, og jeg må si jeg ble positivt overrasket. Jeg hadde ikke forventet å bli imponert. 

Hva med deg? Ser du av og til noen ikke-amerikanske filmer?

Endret av Inverto
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker britiske filmer og tv-serier. 

• Liker 3
Skrevet

Ser egentlig bare serier og skrekkfilmer ... men hvor de er laget spiller egentlig ingen rolle så lenge de snakker engelsk 😄

Skrevet

Alt annet enn søppel fra Hollywood. Stort sett alt amerikansk er skrekkelig dårlig. 

Anonymkode: 1dc5a...081

Gjest Krampus
Skrevet

Jeg klarer ikke sitte og se film uten å gjøre noe samtidig, så de må snakket et språk jeg kan forstå. 

Skrevet
33 minutter siden, Inverto skrev:

Personlig har jeg gått litt lei av amerikanske filmer, og jeg har i det siste sett et par Europeiske filmer, og jeg må si jeg ble positivt overrasket. Jeg hadde ikke forventet å bli imponert. 

Hva med deg? Ser du av og til noen ikke-amerikanske filmer?

Britiske filmer er generelt regnet for å være av bedre kvalitet enn de fra USA. Så jeg skjønner ikke hvorfor du ble overrasket. Selv foretrekker jeg europeiske serier (f.eks. har Norge kommet med noen svært gode de siste årene), og ser bare amerikansk når jeg ikke finner noe annet.

Skrevet

Er ikke Hollywood utenlandsk 😉

Anonymkode: 73066...095

• Liker 9
Skrevet

Jeg ser nok mest fra Hollywood og UK, men ser også filmer fra andre land som for eksempel Spania, Danmark, Norge, Frankrike er noen fra Sør-Amerika som også er veldig bra. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke Hollywood utenlandsk 😉

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser nok mest fra Hollywood og UK, men ser også filmer fra andre land som for eksempel Spania, Danmark, Norge, Frankrike er noen fra Sør-Amerika som også er veldig bra. 

Det var ikke meningen å bli anonym her.

Skrevet

Hollywood (som er utenlandsk.....) produserer stort sett møkk som ikke er severdig.

Det produseres mye god film i europa. Jeg ser sjelden britiske filmer.

Anonymkode: bc73f...477

Skrevet

Hollywood er jo i utlandet.

Jeg har aldri likt Hollywood-filmer. Jeg holder meg til europeiske filmer.

• Liker 1
Gjest Inverto
Skrevet (endret)

Det er mange engelskspråklige filmer som sikkert mange ikke visste var laget i Europa

Taken
Transporter
Lucy
Lockout
Leon

Alle desse er Franske. Studioet heter Europacorp. Filmenes deres har en litt mer amerikansk stil enn vanlige Europeiske filmer. Hvis du vil ha vaskeekte Euro-filmer, kan du sjekke ut
Personal Shopper, The Killing of a Sacred Deer, The Oath 

Endret av Inverto
Skrevet

Cinema Paradiso og Livet er herlig. Nydelige filmer

• Liker 2
Skrevet

Driter i hvor filmene er laget, så lenge de er på Engelsk. Jeg takler ikke andre språk enn Engelsk. Det er kun en håndfull Norske jeg takler, men mye klarer jeg bare ikke å se på. Fordi det er så ekkelt med Norsk og synes skuespillerne høres dobbelt så dårlige og talentløse ut på Norsk, enn om de snakket flytende Engelsk. Det er kun en håndfull norske filmer jeg liker. 
Synes fremmedspråk + teksting er veldig slitsom også. Det tar veldig mye av konsentrasjonen min. Bruker å slå av teksting når jeg ser på Engelsk, så lenge jeg ikke kan ha Engelsk tekst. Synes tekstingen på Norsk ofte er forstyrrende, fordi den gir lite mening og de endrer på patetiske ting. Det verste jeg ser, er oversettelser av navn, jeg takler det ikke. 
Er litt som Amerikanerne der, for de har undertekst-fobi og det er derfor de foretrekker å lage sin egen versjon av fremmedspråklige filmer. 

Anonymkode: 772c8...ae4

Skrevet

Jeg elsker Quentin Tarantino, så da blir det nok Hollywood på meg. Mange av favorittfilmene mine er amerikanske. 

Jeg kan like britiske filmer også. 

Anonymkode: 717e3...fb4

Skrevet

Jeg ser alt mulig. Har sett film fra midtøsten, Egypt, Sør-Amerika og Europa. Film fra hele verden gir meg innblikk i hvordan andre lever og ikke minst hvordan de løser ulike dilemmaer. Amerikanske filmer er mer underholdning.

Anonymkode: ac57d...e61

Skrevet

Engelske serier og filmer er absolutt en favoritt hos meg. 

Anonymkode: b3f4d...f7b

Skrevet

Jeg elsker UK. Blir så drittlei alt amerikansk og jubler når jeg kommer over en bra britisk serie eller film.

Anonymkode: df03b...dd9

Skrevet

Sett flere bra japanske filmer. Originalen til the ring (for de som husker skrekkfilmen) er japansk, og synes den var mye enklere. Amalie fra montmartre (ikke beste film, men helt ok) 

Ellers liker jeg serier som Broen, the rain, solsidan, side om side med flere. 

Skrevet

Elsker Bollywood filmer, musikken er fantastisk og språket!

Anonymkode: 184a8...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...