Gå til innhold

Hva er det mest egoistiske/sårende du har opplevd fra en kollega?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gikk vel ikke utover meg direkte men ble jo klart mye mer å gjøre for oss andre i en hektisk ferieperiode..:

En sommerhjelp som fikk seg ny jobb og plutselig bare bestemte seg for å slutte uten å si fra. Bare forsvant, så henne aldri igjen. Hun skulle åpne butikken en morgen men dukka aldri opp, så vi fikk bot fra senteret og det ble helt kaos fordi hun i utgangspunktet var satt opp på ganske mange vakter i en treukers periode. Voksent gjort! Sjefen var mildt sagt forbanna og har ikke villet bli påmint hendelsen i ettertid, om han noen sinne fikk tak i dette mennesket og gitt henne en skjennepreken vites ikke..

Flere historier? :)

Anonymkode: 0862c...a89

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en kollega som er veldig glad i å snakke ned andre. Smisker med ledelsen og prøver å stille andre i dårlig lys. Denne personen sa rett ut til meg at h*n ønsker å være sjef på denne arbeidsplassen. Klager veldig på hva alt nåværende leder sier og gjør. Veldig slitsomt. Hadde sluttet på flekken viss h*n hadde fått jobben og jeg er ikke den eneste. Dagens utblåsning. God helg! 

Anonymkode: ddae7...143

• Liker 4
Skrevet

Jeg og min kollega delte kontor og arbeidsområde. Vi ble begge trakassert av samme sjef. Vi sto sammen om det. I tillegg hadde vi samme humor og det var mye latter. Jeg mer enn henne fordi jeg var dyktigere og hadde et litt større arbeidsområde. Jeg fikk en akutt, langvarig sykdom. Det første hun gjorde da jeg ble sykemeldt var å be om høyere lønn siden jeg var borte fra jobb. I tillegg tok hun ikke kontakt videre. Hun skjønner ikke hvorfor jeg ikke gidder å legge henne til LinkedIn. 

Anonymkode: 6c4f4...9a2

• Liker 5
Skrevet

En kollega gikk til sjefen og mente jeg trakasserte henne. Eneste eksempelet hun kunne gi, var at jeg ikke brukte smileys i mailer. 

Vi var veldig forskjellige og jeg prøvde alt jeg orket å ha et kollegialt forhold, men egentlig var hun dypt såret fordi jeg ikke ville være venninner på fritiden. 

Anonymkode: 619a6...491

• Liker 3
Skrevet

Jeg aviste en mannlig kollega som ville date meg, etter det la han meg for har og gjorde livet mitt vanskelig i mange år, han var skikkelig stygg mot meg, gjorde alt han kunne for å psyke meg ned. Han spurte også om jeg var med på sex,.

Anonymkode: 5e3f9...38a

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min kollega delte kontor og arbeidsområde. Vi ble begge trakassert av samme sjef. Vi sto sammen om det. I tillegg hadde vi samme humor og det var mye latter. Jeg mer enn henne fordi jeg var dyktigere og hadde et litt større arbeidsområde. Jeg fikk en akutt, langvarig sykdom. Det første hun gjorde da jeg ble sykemeldt var å be om høyere lønn siden jeg var borte fra jobb. I tillegg tok hun ikke kontakt videre. Hun skjønner ikke hvorfor jeg ikke gidder å legge henne til LinkedIn. 

Det er vel vanlig å få mer i lønn om du må ta en større arbeidsmengde når noen er borte over lang tid? 

Og var dere gode venner? Anså du person som en venninne? Om ikke, hvorfor skulle personen ta kontakt utenom på jobb? 

Anonymkode: 09fa7...5a5

• Liker 6
Gjest Vesuvio
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en kollega som er veldig glad i å snakke ned andre. Smisker med ledelsen og prøver å stille andre i dårlig lys. Denne personen sa rett ut til meg at h*n ønsker å være sjef på denne arbeidsplassen. Klager veldig på hva alt nåværende leder sier og gjør. Veldig slitsomt. Hadde sluttet på flekken viss h*n hadde fått jobben og jeg er ikke den eneste. Dagens utblåsning. God helg! 

Anonymkode: ddae7...143

Kjenner til den. Har ei sånn jeg har studert/jobbet med. Vi skal begge søke samme stilling til sommeren, og jeg risikerer at vi må jobbe sammen. Oppførselen hennes har påvirket psyken min negativt, og jeg vurderer å ikke søke for å unngå og i det hele tatt risikere å havne på samme sted som mennesket. 

Samtidig går det en faen i meg, og jeg tenker at smålige folk skal da sannelig ikke få påvirke livet mitt såpass! 

Skrevet

Var uenig med en kollega om et skjema. Hun ble så sur at hun ignorerte meg i to år. Ikke at jeg trengte hennes vennskap for hun var en arrogant hurpe, men det ble veldig påfallende at hun latet som om jeg var luft når vi var rundt felles bord eller i gruppesamtaler. 

Anonymkode: a8159...418

• Liker 1
Gjest ByeByeLove
Skrevet

Ikke noe utover generell inkompetanse. Jeg prøver å være overbærende og tenke på andre ting. Det er fin mental trening.

Skrevet

Var daglig leder. Og ble sykt utbrent, å ingen av kollegaene mine tok ansvar. Ingen som stilte på jobb, eller prøvde og avlaste. Ingen så meg eller hva jeg gjorde for alle andre. Skal aldri tilbake dit igjen. Og i tillegg, da jeg hadde vært borte i ca 8 mnd, så fikk jeg vite av ei kollega at alle var så forbanna på meg at jeg var så lenge borte. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel vanlig å få mer i lønn om du må ta en større arbeidsmengde når noen er borte over lang tid? 

Og var dere gode venner? Anså du person som en venninne? Om ikke, hvorfor skulle personen ta kontakt utenom på jobb? 

Anonymkode: 09fa7...5a5

Vi var venner. Vi sto også sammen i trakasseringen. Vi delte mye privat. Hun fikk ikke økt arbeidsmengde for det var ting jeg utførte som hun ikke kunne. Jeg dekket henne opp på mange måter. Både privat og jobb.

Skuffet ble jeg, men en erfaring rikere. Har gått videre og jobber nå i et stort konsern. Jeg har valgt å ikke involvere meg i henne på LinkedIn. 

Skrevet

En kollega som har prøvd å sabotere for at jeg skal få skyld for det. Type at hun lot et  vindu stå på såvidt på gløtt så jeg skulle få skyld for at det ikke var lukket. Heldigvis var sjefen der og han skjønte at min kollega hadde gjort det med vilje. Dette er en av 100 ting.

Anonymkode: 697bf...b55

Skrevet

Jobber i helsevesenet. Vi var som regel to ansatte på avd med 10 pasienter. Vedkommende jeg som regel jobber med tok seg bestandig ekstra lang lunsj, opp mot to timer. Kom tilbake og sa at hundene hennes trengte luft, fordi de hadde mageproblemer. 
Ga beskjed til ledelsen flere ganger, ingenting skjedde så jeg sluttet faktisk pga det. 

Anonymkode: f665f...5af

• Liker 1
Skrevet

Mest saaarende? 

Jeg stammer, kan ikke noe for det. Jeg har fatt hjelp hele barndommen med aa bli bedre. 

Jobbet i en barnehage hvor fokuset var selvsagt paa inkludering. Vi hadde ett barn som slet med stamming, og barnet ble litt ertet paa grunn av det. Saa vi jobbet aktivt med aa bekjempe slikt.

Jeg fikk saa denne kommentaren fra en kollega etter jeg sa noe, med litt stamming) ( dette var ved lunsj bordet hvor dette barnet satt): " Herregud, du kan jo ikke engang snakke ordentlig! "...

Det var saarende, men jeg tenker paa hva det barnet kunne folt. Vi jobber aktivt mot erting av mennesker som stammer, men...

Anonymkode: a7449...124

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kollega gikk til sjefen og mente jeg trakasserte henne. Eneste eksempelet hun kunne gi, var at jeg ikke brukte smileys i mailer. 

Vi var veldig forskjellige og jeg prøvde alt jeg orket å ha et kollegialt forhold, men egentlig var hun dypt såret fordi jeg ikke ville være venninner på fritiden. 

Anonymkode: 619a6...491

Høres ut som at hun var forelsket i deg. 

Anonymkode: 39cdb...fc9

Skrevet

Ble seksuelt trakassert av en kollega, som blant annet sa rett ut han hadde fantasert om å voldta meg. 

Anonymkode: 9698f...5d6

• Liker 1
Skrevet

Men det er mulig vi er over i en annen kategori enn sårende der, forsåvidt... 

Anonymkode: 9698f...5d6

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en kollega som virkelig hater at jeg ble "forfremmet". Vi søkte begge på den samme stillingen, og jeg ble valgt. Derfor går hun nå å motarbeider meg og prøver å stille meg i et dårlig lys...

HELDIGVIS så ser mine andre kollegaer hva som skjer, og hun lykkes ikke med svertekampanjen sin. Men jeg blir jo lei meg likevel. Synes det er utrolig lumpet gjort. Jeg ville aldri behandlet henne på den måten dersom hun hadde fått jobben denne jobben! 

Hun må jo gjerne være sur på lederne som (ifølge henne) valgte feil kvinne, men det er uansett galt å ta det ut på meg. For øvrig får jeg gode tilbakemeldinger fra resten av kollegiet, det er bare hun som mener at jeg er helt ubrukelig i jobben.

Anonymkode: 1592c...a4f

Skrevet

Jeg var borte to måneder pga en stor operasjon. Da jeg kom tilbake, var jeg fortsatt syk, men fikk ikke lenger sykemelding. Så humøret og innsatsen var ikke på topp... Hun som var vikar da jeg var borte, var tydeligvis gudesendt. Effektiv, flink, alltid blid etc. Så da avdelingsleder påpekte at stemningen gikk rett i kjelleren da jeg kom tilbake, kjentes det. Utrolig sårende. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en kollega som pleide å komme og gå som hun selv ønsket. Dersom jeg og hun for eksempel var satt opp på samme skift, så dukket hun aldri opp. Ikke svarte hun på telefonen heller. Så det var helt umulig å vite om det faktisk hadde skjedd henne noe, om hun plutselig var blitt syk / skadd, eller om hun var rett rundt hjørnet (bare littegrann forsinket) fra jobb. Så jeg var nødt til å kontakte avdelingslederen (som veldig ofte var bortreist i forbindelse med jobben) for å sjekke om hun hadde hørt noe, og muligens kunne skaffe andre  ansatte til å plutselig steppe inn på umiddelbar varsel. 

Neste gang denne ansatte dukket opp, og vi spurte henne om hvorfor hun ikke hadde dukket opp til tidligere skift, så svarte hun rett ut at hun heller ville på for eksempel konsert, cafe eller what ever hun hadde heller hadde lyst til å drive på med - isteden for å faktisk komme på jobb. Eller hvis vi hadde morgen-skiftet (som begynner allerede halv åtte om morningen) så dukket hun heller ALDRI opp, og det var selvfølgelig ikke mulig å få tak i noen andre (som kunne komme inn med en eneste gang, så tidlig på dagen) så det endte med at jeg ble stående der helt alene store deler av dagen - enda en gang. 

Senere visste det seg at hun hadde sittet oppe alt for lenge kvelden (og utover natten) i forveien for å få med seg veldig mange episoder fra ett eller annet TV-program som gikk på "tv 2 Sumo" eller hva det nå var. Da hadde hun overhodet ikke lyst til å legge seg for å sove, før hun hadde fått med seg rubbel og bit av det som skjedde på TV. Når hun endelig fikk lagt seg til å sove, så blir det selvfølgelig alt for lite søvn før hun egentlig  skulle stått opp for å komme til jobb. Dermed gadd hun ikke dukke opp i det hele tatt den dagen (og ga heller ingen beskjed om at hun ikke dukket opp i det hele tatt) så denne oppførsel var selvfølgelig ett VELDIG stort irritasjonsmoment for oss andre ansatte som ble satt opp på samme skift som henne.

I tillegg (hvis hun faktisk dukket opp tidsnok til ett skift) så kunne hun finne på å plutselig forsvinne igjen uten å si ifra til noen. Jeg kunne for eksempel gå til ett lager for å hente ett eller annet, og når jeg kom tilbake igjen så var hun plutselig sporløst forsvunnet. Da dukket hun ALDRI opp igjen den arbeidsdagen. Men når vi spurte henne neste gang hun dukket opp på arbeidsplassen "Hvor ble det egentlig av deg?" så sa hun at hun hadde lyst til å møte en venninne (bodde viss nok i en helt annet by) og som bare var innom byen der vi bodde i ett par dager. Så det var liksom "langt viktigere" å møte denne venninnen, skravle litt, og kanskje gå på restaurant eller noe, i steden for å gjøre jobben hun hadde blitt satt til å gjøre.

I tillegg til alle gangene hun bare satt opptatt med mobiltelefonen hennes i løpet av arbeidsdagen. Så fikk hun ofte en telefon fra noen som skulle på kino eller noe etter jobb, og derfor var det utrolig viktig å snakke med venniner, familie-medlemmer eller noe for å avtale ting som skulle skje etter arbeidsdagen hennes. En del av denne oppførselen ble heldigvis vitnet av flere ansatte og avdelingslederen. Så denne ansatte holdt vel ikke mer enn noen måneder, før arbeidsplassen kvittet seg med henne.

Anonymkode: 35de9...2e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...